۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می دهد؛

۱۴ راه برای داشتن لب‌ هایی سالم

۲۰ شهریور ۱۴۰۰، ۱۳:۰۰
کد خبر: 561143
۱۴ راه برای داشتن لب‌ هایی سالم

لب‌های نرم ممکن است زیبا به نظر برسند، اما مرطوب و سالم نگه‌داشتن لب‌های شما از همه مهم‌تر است. اگر مانند اکثر مردم باشید، بدون کمی توجه بیشتر به پوست لب، لب‌های شما نرم، صورتی و چاق به نظر نمی‌رسند.

به گزارش اقتصادآنلاین، با ما همراه باشید تا ۱۴ داروی خانگی برای لب‌های مرطوب و سالم یاد بگیرید. 

۱. لب‌های خود را لایه‌برداری کنید: 

قبل از این که شب‌ها به رختخواب بروید، از مرطوب‌کننده لب باکیفیت خوب استفاده کنید. بعد از بیدارشدن، از یک حوله خیس یا مسواک استفاده کنید تا به‌آرامی پوست مرده یا خشک را پاک کنید. این امر همچنین گردش خون به این منطقه را افزایش خواهد داد. 

۲. یک سابنده لب خانگی را امتحان کنید:

شکر  را همراه عسل و روغن بادام بر روی لب‌های خود ماساژ دهید.

اسکراب لب

۳. آب بدن خود را حفظ کنید:

یکی از رایج‌ترین علل خشکی پوست، نوشیدن آب ناکافی است. خوردن ۸ لیوان آب در روز به روش‌های مختلف به بدن شما منفعت می‌رساند و فواید زیادی به بدنتان می‌رساند. 

۴. کابینت داروی خود را بررسی کنید

همه محصولات زیبایی برای لب‌ها یکسان خلق نمی‌شوند. مومیایی کردن لب‌ها که حاوی کره، کره کاکائو و روغن نارگیل است، مانند مانعی لب‌های شما را در برابر گرما و آلودگی محافظت می‌کند. اما مواد دیگری مانند کافور می‌توانند لب‌های شما را خشک کنند. دقت کنید که هرگونه محصولات منقضی شده را نیز دور بریزید. 

۵. از ویتامین E استفاده کنید

اگر شما کپسول‌های ویتامین E دارید، می‌توانید به‌سادگی پودر یکی از آن‌ها را از غلافش خارج کنید و آن را درست بر روی لب‌های خود بمالید. ویتامین E گردش خون را افزایش می‌دهد و می‌تواند به تولید سلول‌های پوست جدید کمک کند و لب‌های شما را نرم‌تر کند. 

۶. مرطوب کردن با آلوئه‌ورا:

شما می‌توانید ژل آلوئه‌ورا خالص را بخرید و یا حتی یک برگ از گیاه آلوئه‌ورا را در خانه خود برای این درمان جدا کنید. آلوئه‌ورا خواص آرامش بخشی و التیام بخشی دارد و به لب‌ها کمک می‌کند تا بهترین ظاهر خود را داشته باشند. 

۷. از اسکراب لب بر پایه توت استفاده کنید

توت‌فرنگی سرشار از آنتی‌اکسیدان و ویتامین C است که آن‌ها را به یک جز تشکیل‌دهنده عالی برای تغذیه پوست بر روی لب‌های شما تبدیل می‌کند. خرد کردن توت‌فرنگی و اضافه‌کردن آن به مخلوط عسل و روغن زیتون، دستورالعمل اصلی این درمان خانگی است. 

اسکراپ توت

۸. با آب مرکبات لب‌هایتان را ماساژ دهید

با استفاده از چند قطره آب‌لیمو می‌توانید لب‌های خود را روشن‌تر از پوستتان نشان دهید. فقط آب‌لیمو را به پوست خود بمالید و روشن شدن پوست خود را در مقابل چشمان خود مشاهده کنید. مطمئن شوید که لب‌های شما قبل از این که از این درمان استفاده کنید، ترک برداشته و یا فوق‌العاده خشک نشده باشند چون ممکن است اوضاع را بدتر کند و دچار سوزش زیادی شوید. 

۹. از لب‌ها در برابر آفتاب محافظت کنید

بدیهی است که پوست صورت شما در معرض تابش نور خورشید قرار دارد. اما در یکی از مطالعات سال ۲۰۰۵، منبع مورد اعتماد دریافت که ۲۹۹ نفر از افرادی که کرم ضدآفتاب را به‌درستی بر روی بدن خود به کار می‌بردند، تنها ۳۷ درصد از آن‌ها از محافظ لب نیز استفاده می‌کردند.

 استفاده از SPF روزانه ۱۵ یا بالاتر، حتی در روزهای ابری یا سرد، به کاهش علائم پیری کمک می‌کند. لب‌های شما ممکن است توسط اشعه ماورا بنفش از قرارگرفتن در معرض نور خورشید و یا حتی تخت برنزه کننده بدون آفتاب آسیب ببینند. 

مطمئن شوید که از مرطوب‌کننده لب با  SPF  مناسب استفاده می‌کنید. استفاده هر ساعت از کرم ضدآفتاب بر روی لب‌های شما بهترین نتایج را به شما خواهد داد. 

۱۰. استفاده از رنگ‌های طبیعی گیاهی

اگر به دنبال یک رنگ رژ لب هستید که کمی بیشتر از رنگ پوست شما قرمز است، رنگ‌های طبیعی گیاهی جای خوبی برای شروع هستند. آن‌ها هم چنین لب‌هایی مثل رژلب‌های سنگین را تحریک و یا خشک نمی‌کنند. 

آب تمشک و یا آب انار که به طور مستقیم بر روی لب شما اعمال می‌شود می‌تواند به طور موقت لب‌های شما را به رنگ صورتی رنگ‌آمیزی کند. 

۱۱. قرارگرفتن در معرض سموم را محدود کنید

هوای آلوده، دود و مواد شیمیایی می‌توانند باعث شوند که لب‌ها تیره و یا چروک به نظر برسند. عادت‌هایی مثل سیگارکشیدن می‌توانند این اثر را تشدید کنند و باعث شوند رنگ لب‌تان کم‌رنگ شود. اجتناب از سیگار می‌تواند ظاهر لب‌های شما را بهتر کند. پوشیدن ماسک برای پوشاندن لب‌ها نیز می‌تواند از آن‌ها در برابر آلودگی زیاد محافظت کند. 

۱۲. قبل از خواب ارایش خود را پاک کنید

خوابیدن با آرایش برای پوست خوب نیست و لب‌های شما نیز از این قاعده مستثنی نیستند. حتی اگر در پایان روز رژ لب یا محصول قابل‌مشاهده‌ای بر روی لب‌های شما وجود ندارد، قبل از این که سرتان به بالشت برسد حتما با یک دستمال مرطوب یک ماساژ به آن‌ها بدهید. 

پاک کردن رژ

۱۳. روغن نعناع را برای افزایش گردش خون امتحان کنید

استفاده از روغن نعناع بر روی لب‌های شما ممکن است گردش خون را به منطقه افزایش دهد. هم چنین آن یک احساس خنک‌کننده ایجاد می‌کند که می‌تواند لب‌ها را که احساس خشکی می‌کنند، تسکین دهد. مخلوط کردن روغن نعناع با روغن حامل، مانند روغن بادام و یا روغن نارگیل، یک مرطوب‌کننده لب زیبا و باشکوه می‌سازد که می‌توانید آن را در طول روز دوباره به کار ببرید. 

۱۴. همیشه قبل از استفاده از رژلب آماده شوید

حتی زمانی که از محصولات رنگی لب استفاده می‌کنید که هدف آن‌ها به‌حداقل‌رساندن آسیب پوست است، هنوز هم ایده خوبی است که قبل از زدن رژلب، لب‌های خود را با یک پرایمر بپوشانید تا از خشک شدن آن‌ها جلوگیری کنید. از یک سواپ پنبه و یا برس لب برای آماده‌کردن لب‌ها با روغن نارگیل و یا روغن بادام استفاده کنید. بگذارید کامل مرطوب شود، قبل از اینکه رژ لب محبوبت رو استفاده کنید. 

به یاد داشته باشید که تن‌های مختلف پوست با رنگ‌های مختلف لب بهتر به نظر خواهند رسید. اگر لب‌های شما دقیقاً شبیه اشخاص مشهور موردعلاقه شما و یا تبلیغات محصولاتی که در مجلات می‌بینید به نظر نمی‌رسند، دلسرد نشوید. تلاش برای لب‌هایی که سالم، مرطوب و نرم هستند، باید هدف شما از این دارو‌ها و هر درمان خانگی دیگری باشد.