۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

همه چیز درباره آرد کاساوا

۱۹ شهریور ۱۴۰۰، ۱۳:۳۰
کد خبر: 560932
همه چیز درباره آرد کاساوا

آرد کاساوا در دستورالعمل‌های مختلف جایگزین خوبی برای آرد گندم است.

به گزارش اقتصادآنلاین، آرد کاساوا از ریشه گیاهان کاساوا حاصل می‌شود. این گیاه یکی از سبزیجات غنی از کربوهیدرات است و حاوی ویتامین‌ها و مواد معدنی مهم است. برای تهیه آرد کاساوا، فرد باید کاساوا را رنده کرده، خشک کند و به‌صورت پودر ریز خرد کند.

آرد کاساوا چیست؟

آرد کاساوا

کاساوا یک سبزی ریشه‌ای است و از قسمت زیرزمینی گیاه کاساوا تشکیل شده است. کاساوا یک محصول غده‌ای است و از لحاظ شکل شبیه سیب‌زمینی شیرین است. کاساوا در بسیاری از کشور‌ها رشد می‌کند و یک ماده اصلی در رژیم غذایی حدود ۸۰۰ میلیون نفر در سراسر جهان است. تولیدکنندگان آرد کاساوا، آن را به‌صورت زیر درست می‌کنند:

  1. آن‌ها کاساوا را به قطعات کوچک رنده می‌کنند.
  2. بعد، کاساوا رنده شده را خشک می‌کنند.
  3. سرانجام، آن‌ها کاساوای خشک و رنده شده را خرد می‌کنند تا به پودری بسیار ریز تبدیل شود.
  4.  

آرد کاساوا در تعدادی دستورالعمل‌های غذایی استفاده می‌شود. ازآنجایی‌که آرد کاساوا فاقد گلوتن است، افرادی که از گلوتن اجتناب می‌کنند می‌توانند از آن به‌عنوان جایگزین آرد گندم در انواع دستور‌ها استفاده کنند.

آرد کاساوا در مقابل آرد تاپیوکا

آرد کاساوا و آرد تاپیوکا هر دو از ریشه کاساوا به دست می‌آیند.

بااین‌حال، تفاوت اساسی بین این دو وجود دارد:

• بخشی از گیاه که آرد کاساوا از آن تهیه می‌شود حاوی کل ریشه است، درحالی‌که آرد تاپیوکا فقط از قسمت نشاسته‌ای ریشه است.

• آرد کاساوا حاوی فیبر غذایی بیشتری نسبت به آرد تاپیوکا است.

• آرد کاساوا در هر وعده کالری کمتری نسبت به آرد تاپیوکا دارد.

• در دستورالعمل‌های غذایی هر دو آرد کاربرد مشابهی دارند. بااین‌وجود، به دلیل وجود فیبر بیشتر در آرد کاساوا، می‌تواند به‌عنوان ماده غلیظ‌کننده مؤثرتر باشد.

• طعم آرد کاساوا بیشتر شبیه مغزی جات است و آرد تاپیوکا طعم ساده‌تری دارد.

موارد استفاده برای آرد کاساوا

آرد کاساوا فاقد گلوتن است. بسیاری از افراد آن را از نظر طعم و بافت شبیه‌ترین گزینه بدون گلوتن برای آرد گندم می‌دانند. این امر آن را به جایگزینی عالی و بدون گلوتن برای آرد گندم در پخت‌وپز تبدیل می‌کند. در اینجا برخی از راه‌هایی که فرد می‌تواند از آرد کاساوا استفاده کند وجود دارد:

پخت: جایگزین آرد گندم در تعدادی از دستورالعمل‌ها مانند نان، مافین، کوکی‌ها، کیک، براونی است.

در پاستا: برای تهیه خمیر ماکارونی

غلظت: برای کمک به غلیظ شدن سس‌ها، سس گوجه‌فرنگی، یا پرکردن پای

فاروفا: یک غذای برزیلی است که شامل آرد کاساوا تست شده است و شبیه کوسکوس است.

پخت نان‌های تخت: آرد کاساوا برای تهیه نان‌های تخت و تورتیلا که شخص می‌تواند آن نان را تست یا کباب کند عالی است.

آرد کاساوا مایعات بیشتری نسبت به آرد گندم جذب می‌کند؛ بنابراین، ممکن است نیاز باشد که نسبت به آرد گندم مقدار کم‌تری از آن در دستورالعمل‌های غذایی مشابه استفاده شود.

3

فواید آرد کاساوا

آرد کاساوا حاوی کربوهیدرات است که منبع اصلی انرژی برای بدن است. آرد کاساوا همچنین حاوی نشاسته مقاوم است. نشاسته مقاوم، نشاسته‌هایی هستند که روده کوچک آن را هضم نمی‌کند. نشاسته‌های مقاوم با روشی مشابه فیبر‌های غذایی گوارش می‌یابند. آن‌ها از روده کوچک به روده بزرگ منتقل می‌شوند و در آنجا تخمیر می‌شوند. نشاسته‌های مقاوم با تخمیر باکتری‌های مفید روده، سلامت روده را تقویت می‌کنند. خوردن نشاسته مقاوم در آرد کاساوا مزایای سلامتی دارد، از جمله:

  • هضم و سلامت روده بزرگ

همان‌طور که نشاسته مقاوم در آرد کاساوا در داخل روده بزرگ تخمیر می‌شود، باکتری‌های سالم را در آنجا از آن تغذیه می‌کند. در طی این فرایند، نشاسته‌ها به اسید‌های چرب با زنجیره کوتاه تبدیل می‌شوند.

یکی از این اسید‌های چرب زنجیره کوتاه بوتیرات است. بوتیرات یک جزء مهم در سلول‌های روده بزرگ است.

بوتیرات همچنین می‌تواند سطح التهاب داخل روده بزرگ را کاهش دهد. این امر می‌تواند به محافظت از فرد در برابر مسائل مختلف گوارشی، مانند سرطان التهاب روده بزرگ و کولیت اولسراتیو کمک کند.

این بدان معناست که از نظر تئوری، بوتیرات همچنین می‌تواند به محافظت از فرد در برابر سایر موارد التهابی روده و روده بزرگ که در زیر ذکر شده‌اند کمک کند:

• یبوست

• اسهال

• بیماری کرون

• دیورتیکولیت

بااین‌حال، بیشتر تحقیقات درباره این اثرات مثبت خاص نشاسته مقاوم، در حیوانات صادق است و نه انسان‌ها. برای بررسی اینکه آیا این فواید نیز برای انسان وجود دارد یا خیر، مطالعات بیشتری بر روی انسان موردنیاز است.

  • حساسیت به انسولین

یک مطالعه در سال ۲۰۱۲ نشان داد که نشاسته مقاوم می‌تواند حساسیت به انسولین را در فرد افزایش دهد. آرد کاساوا سرشار از نشاسته مقاوم است. در طول مطالعه، مردانی که دارای اضافه‌وزن یا چاقی بودند، هر روز ۱۵-۳۰ گرم نشاسته مقاوم می‌خوردند. پس از آن این مردان در مقایسه با مردانی که از این نشاسته‌های مقاوم استفاده نکردند حساسیت به انسولین را، نشان دادند.

با افزایش حساسیت به انسولین در یک شخص، نشاسته‌های مقاوم می‌توانند در پیشگیری از اختلالات مانند چاقی، دیابت و بیماری‌های قلبی نقش داشته باشند. در طول مطالعه، شرکت‌کنندگان زن نتایج یکسانی را نشان ندادند. برای تعیین علت آن، تحقیقات بیشتری لازم است.

  • کاهش وزن

یک مطالعه در سال ۲۰۱۷ نشان داد که خوردن نشاسته مقاوم می‌تواند به افراد کمک کند احساس سیری بیشتری داشته باشند. این مطالعه نشان داد که خوردن ۳۰ گرم نشاسته مقاوم در هر روزبه مدت ۶ هفته باعث کاهش سطح هورمون‌های عامل گرسنگی در افراد سالم با اضافه‌وزن می‌شود.

نشاسته مقاوم در رژیم غذایی همچنین باعث افزایش ترکیباتی می‌شود که فرد در صبح احساس گرسنگی کمتری می‌کند. بنابراین ممکن است فردی بخواهد برای کمک به کاهش وزن خود نشاسته مقاوم در رژیم غذایی خود بگنجاند.

افراد با افزایش احساس سیری بعد از غذا و افزایش زمانی که احساس سیری می‌کنند، ممکن است بتوانند از خوردن میان وعده جلوگیری کنند و کالری دریافتی روزانه خود را کاهش دهند.

4

طرز تهیه آرد کاساوا

برای تهیه آرد کاساوا، می‌توانید:

1-  غده‌های کاساوا را بردارید و پوست بگیرید.

2- غده‌های پوست‌کنده را تمیز کنید.

3-  غده‌های تمیز شده را به قطعات کوچک رنده کنید.

4-  کاساوای رنده شده را درون یک‌پارچه تمیز یا حوله قرار دهید.

5- حداقل ۵ ساعت کاساوا را آویزان کنید تا رطوبت اضافی تخلیه شود.

6- کاساوا را روی سینی پهن کنید تا ضخامت آن از چند میلی‌متر بیشتر نشود.

7- چند روز کاساوا را بیرون بگذارید تا خشک شود. در روش دیگر، از دستگاه خشک‌کن استفاده کنید و یاسینی‌ها را درون فر قرار دهید تا کاساوا خشک شود.

8-  به‌محض خشک شدن کامل کاساوا، آن را به‌صورت پودر ریز کرده و در ظرفی قرار دهید که در آن هوا ردوبدل می‌شود.