۰ نفر

وزیر بهداشت مطرح کرد؛

بازگشایی مدارس منوط به واکسیناسیون دانش آموزان

۱۹ شهریور ۱۴۰۰، ۸:۳۷
کد خبر: 560871
بازگشایی مدارس منوط به واکسیناسیون دانش آموزان

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: بازگشایی مدارس در مهرماه منوط به واکسیناسیون دانش آموزان است که به واکسن خاصی با دز پایین تری نیاز دارد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، بهرام عین اللهی شامگاه پنجشنبه در حاشیه نشست مشترک هیات رییسه دانشگاه علوم پزشکی قزوین و اعضای ستاد استانی مقابله با کرونا در جمع خبرنگاران، افزود: درصدد وارد کردن واکسن کودکان و نوجوانان هستیم و فکر می کنیم تا دوهفته آینده بتوانیم این کار را انجام دهیم و کودکان را واکسینه کنیم تا مدارس باز شود.

وی گفت: البته زمان بازگشایی مدارس به وزارت آموزش و پرورش باز می گردد و فعلا کار واکسیناسیون با ما است که برای معلمان انجام شده و والدین بچه ها را در برنامه داریم.

پایان واکسیناسیون کرونا در کشور در دهه فجر پیش بینی می شود

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: ما دهه فجر را برای پایان واکسیناسیون در کشور قول داده ایم و تلاش خود را در این زمینه می کنیم.

عین اللهی در خصوص زمان پایان استفاده از ماسک، گفت: هم اینک نه تنها در کشور بلکه تمامی مردم دنیا منتظر هستند که ماسک را بردارند ولی تا وقتی که ویروس در دنیا فعالیت دارد و دچار جهش می شود باید از ماسک استفاه شود.

وی افزود: کشورهایی که واکسن زده و ماسک را برداشته اند دوباره دچار مشکل شده اند و میزان مرگ و میر آنها بالا رفته است بنابراین باید واکسن بزنیم و ماسک را هم نگهداریم تا مرگ و میر کم شود.

وی با اشاره به مشکلات و کمبودهای حوزه درمانی استان قزوین، گفت: با توجه به اینکه قزوین یک استان عبوری و در مسیر استان های دیگر است و از طرفی هم صنعتی محسوب می شود لازم است برای تقویت فضاهای بیمارستانی آن کار بیشتری انجام شود.