۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می دهد؛

۱۰ نوشیدنی برای تقویت سیستم ایمنی بدن در هنگام بیماری

۱۸ شهریور ۱۴۰۰، ۱۵:۲۰
کد خبر: 560755
۱۰ نوشیدنی برای تقویت سیستم ایمنی بدن در هنگام بیماری

سیستم ایمنی بدن شما تقریباً همیشه فعال است و متوجه می‌شوید که کدام سلول به بدن شما تعلق دارد و کدام سلول به بدن شما تعلق ندارد. این بدان معناست که سیستم ایمنی بدن شما به میزان کافی به ویتامین‌ها و مواد معدنی نیاز دارد تا انرژی بگیرد و درست عمل کند.

به گزارش اقتصادآنلاین، این دستورهای غذایی زیر غنی از مواد مغذی برای سلامت هر فرد یا برای مبارزه با ویروس‌هایی مانند سرماخوردگی و آنفولانزا ضروری هستند. یاد بگیرید که کدام آبمیوه دارای مواد مغذی است که می‌تواند باعث بهبود سیستم ایمنی ‌شود یا اسموتی دانة شیر؛ بنابراین شما می‌توانید روز خود را با یک بازیابی و بهبود ایمنی بدن شروع کنید که به دفاع طبیعی بدن کمک می‌کند.

۱. پرتقال گریپ‌فروت و دیگر مرکبات

این انفجار مرکبات یعنی اینکه این ماده بیش از حد کافی برای شما ویتامین سی دارد. ویتامین سی خاصیت آنتی‌اکسیدانی دارد که از سلول‌های شما در برابر آسیب محافظت می‌کند. کمبود ویتامین سی می‌تواند منجر به موارد زیر شود دیرتر خوب شدن جراحت پاسخ معیوب سیستم ایمنی بدن و همچنین ناتوانی در مبارزه با عفونت‌ها. 

آب گریپ فورود

اخیراً مدرکی وجود ندارد که آیا ویتامین سی می‌تواند باعث جلوگیری از انتقال ویروس کرونا شود یا آیا می‌تواند این بیماری را درمان کند. اگرچه تحقیقات نشان می‌دهد که تزریق ویتامین سی به‌صورت درون وریدی می‌تواند در درمان کووید ۱۹ مؤثر باشد. 

آزمایشات بیشتری در حال انجام شدن است برای اینکه تأثیر ویتامین سی را بر روی درمان بسنجند نه بر روی جلوگیری از ویروس و به‌صورت تزریق درون وریدی نه به‌صورت استفاده دهانی. اگرچه اگر شما سرماخورده باشید میزان بالای ویتامین سی ممکن است باعث کاهش علائم آن و بهبود سریع‌تر شود. برای بزرگسالان مصرف ۲۰۰۰ میلی‌گرم از آن در روز ضروری است. 

۲. سیب سبز هویج پرتقال

هویج‌ها سیب‌ها و پرتقال‌ها ترکیبی عالی هستند برای کمک به بدن برای حفاظت از بدن و مبارزه با عفونت‌ها. سیب‌ها و پرتقال‌ها به شما ویتامین سی موردنیازتان را می‌دهد. ویتامین ای که برای سلامت سیستم ایمنی ضروری است در هویج وجود دارد به شکل نوعی آنتی‌اکسیدان به نام بتاکاروتن. هویج همچنین شامل ویتامین ب ۶ است که نقش مهمی در سیستم ایمنی دارند و باعث تولید آنتی‌بادی می‌شوند. 

سیب و هویج و کرفس

۳.چغندر. هویج. زنجبیل و سیب

این ترکیب نوشیدنی که از سبزیجات درست شده‌اند به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند و باعث کاهش علائم التهاب می‌شوند. التهاب معمولاً پاسخی است در نتیجة ورود ویروس و باکتری به بدن. علائم سرماخوردگی و آنفولانزا: آبریزش بینی سرفه و بدن‌درد. کسانی که بیماری آرتروز دارند این نوشیدنی برای آن‌ها مفید است مثلاً زنجبیل خاصیت ضدالتهابی دارد. 

۴. گوجه

بهترین راه برای اینکه بفهمید آبمیوه گوجه تازه است و شامل مواد افزودنی نیست این است که خودتان آن را درست کنید. بهترین قسمت آن؟ نیاز به مخلوط‌کن نیست اگرچه که شما نیاز دارید که آن را تکه‌تکه کنید. گوجه غنی از ویتامین ب ۹ است که آن را به‌صورت فولات می‌شناسند. این ماده خطر ابتلا به عفونت را کاهش می‌دهد. گوجه همچنین میزان متوسطی از منیزیم را برای شما فراهم می‌کند که خاصیت ضدالتهابی دارد. 

۵. کلم‌پیچ گوجه و کرفس

کلم‌پیچ ماده‌ای است که در بسیاری از نوشیدنی‌های سبز وجود دارد اما انواع مختلفی دارد. جدا از مزه کلم‌پیچ با میوه‌های شیرین استفاده از گوجه در این دستور تهیه باعث افزوده شدن ویتامین ای به بدن می‌شود. افزودن مقداری ترب کوهی به این دستور تهیه باعث کاهش التهاب می‌شود بر اساس برخی از تحقیقات که انجام شده است. این مواد را ترکیب کنید و بنوشید. 

گوجه و هویج

۶. توت‌فرنگی و کیوی

توت‌فرنگی و کیوی موارد سالمی هستند که در نوشیدنی‌ها سرشار از ویتامین سی هستند. درحالی‌که ترکیب ۴ پیمانه توت‌فرنگی برای درست‌کردن یک پیمانه آبمیوه نیاز است شما ممکن است تمایل داشته باشید که به‌جای آبمیوه اسموتی درست کنید. شیر منبعی غنی از پروتئین و ویتامین دی است که کمتر در آبمیوه استفاده می‌شود فقط با میوه و سبزیجات استفاده شود. 

بسیاری از افراد کمبود ویتامین دی دارند که معمولاً در تابش خورشید و به مقدار کمتر در تولیدات حیوانی یافت می‌شوند. میزان سالم آن از طریق نور خورشید رژیم غذایی و یا ترکیبات به دست می‌آیند و خطر ابتلا به عفونت‌های تنفسی را کاهش می‌دهد مانند آنفولانزا. برخی از تحقیقات اخیر ارتباط بین کمبود ویتامین دی و عفونت و شدت عفونت را پیدا کرده‌اند. 

آزمایش‌هایی نیاز است تا مشخص شود که آیا تأثیر یکسان بر روی نوع جدید کرونا دارد یا نه؟ برای تقویت بیشتر شیر موجود در ماست یونانی که خاصیت پروبیوتیک دارد. استفاده از مواد پروبیوتیک به سلول‌های شما کمک می‌کند تا سالم بمانند و باعث تشکیل سدی در برابر باکتری‌ها می‌شود. پروبیوتیک‌ها معمولاً در ترکیبات و غذا‌های تخمیر شده پیدا می‌شوند. 

۷. توت‌فرنگی و انبه

اسموتی انبه و توت‌فرنگی یک راه سالم برای پاسخ‌دادن به اشتها است. در این دستور تهیه از میوه‌های یخ‌زده که مواد مغذی میوه را همچون میوة تازه حفظ می‌کند استفاده می‌کند. شما اگر میوة تازه در دسترس دارید می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. ویتامین ای موجود در انبه و شیر بادام باعث افزایش میزان آنتی - اکسیدان موجود در ترکیب می‌شود که می‌تواند باعث بهبود سیستم ایمنی بدن به‌ویژه در بزرگسالان شود. 

۸. نعنا هندوانه

هندوانه نه‌تنها غنی از ویتامین سی و آرژنین است که به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند بلکه به رفع گرفتگی عضلات کمک می‌کند. 

نوشیدنی-آب-هندوانه-1

گرفتگی عضلات یکی از علائم آنفولانزا به‌ویژه در بزرگسالان است. آب سنگین موجود در میوه‌ها بهتر است به‌صورت آبمیوه در بیاید زیرا این‌گونه از هدررفتن آن جلوگیری می‌شود. شما همچنین می‌توانید آب‌هندوانه را با دیگر آبمیوه‌ها مانند سیب یا پرتقال که ممکن است این میزان ویتامینی ای نداشته باشند ترکیب کنید. 

۹. دانه کدو

بسیاری از آب کدو‌ها که دستور تهیه‌شان به‌صورت برخط وجود دارد نیاز به مقدار زیادی شکر یا آب سیب دارند. این دستور تهیه‌ای که ما امروز می‌خواهیم ارائه دهیم یکی از تازه‌ترین، طبیعی‌ترین دستور تهیه‌های برخط است. این یکی از دستور تهیه‌های پایه است برای تهیة اسموتی. دیگر فواید سلامتی آن را نمی‌توان نادیده گرفت. 

با این شیر نه‌تنها سیستم ایمنی شما تقویت می‌شود بلکه به‌سلامت استخوان،علائم یائسگی مانند میزان کلسترول خون، سلامت مجاری ادرار، پوست و مو، سلامت ذهنی، سلامت پروستات کمک می‌کند. دانة کدوتنبل منبعی غنی از روی است. 

کدو

روی یکی از رایج‌ترین درمان‌های سرماخوردگی است زیرا روی‌هم برای التهاب و هم بر روی سیستم ایمنی بدن اثر می‌گذارد و باعث تقویت آن‌ها می‌شود. تحقیقات اخیر مشخص کرده است که روی یکی از درمان‌های مورداستفاده در درمان مشکلات تنفسی در زمان بیماری کووید ۱۹ است. همچنین در حال حاضر تحقیقاتی در حال انجام است برای اینکه متوجه شوند که آیا روی بر روی جلوگیری از نوع جهش‌یافته کووید تأثیرگذار است یا نه. 

۱۰. سیب سبز، کلم، کرفس

آب‌میوه‌ای که سبز‌رنگ باشد منبعی غنی از مواد مغذی است که به بهبود سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند. این دستور تهیه برای همه مفید و عالی است شامل کودکان و نوشیدن آن لذت‌بخش است. اضافه‌کردن جعفری یا اسفناج برای ویتامین آ سی و کا اضافه. 

سیستم ایمنی بدن خود را سالم نگه دارید.آبمیوه اسموتی و نوشیدنی‌های حاوی مواد مغذی یکی از راه‌های خوشمزه است برای سالم ماندن. فرقی نمی‌کند که شما کدام را بیشتر می‌پسندید شما می‌توانید مواد مغذی دیگری به این ترکیب اضافه کنید مانند دانة چیا گندم. دیگر راه‌هایی که به شما کمک می‌کند تا سیستم ایمنی قوی داشته باشید مانند آب نوشیدن خوب خوابیدن کاهش استرس و ورزش به‌صورت مرتب.