۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می دهد؛

۷ فایده آب خیار: هیدراته و سالم بمانید

۱۷ شهریور ۱۴۰۰، ۱۳:۲۰
کد خبر: 560413
۷ فایده آب خیار: هیدراته و سالم بمانید

آب خیار فقط برای استفاده در سونا و آبگرم نیست. افراد زیادی از این نوشیدنی سالم و گوارا در خانه لذت می‌برند و چرا که نه؟ درست‌کردن آن خوشمزه و راحت است! در اینجا هفت روش مفید برای استفاده از آب خیار برای بدن شما وجود دارد.

۱. آب خیار بدن شما را هیدراته نگه می‌دارد

به گزارش اقتصادآنلاین، بدن شما بدون آب نمی‌تواند به‌درستی کار کند. طبق آکادمی پزشکان بیشتر افراد باید نوشیدن شش تا هشت لیوان آب در روز را هدف اصلی خود قرار دهند. ما می‌دانیم که قرار است در طول روز آب بنوشیم، اما گاهی اوقات نوشیدن آب ساده خسته‌کننده می‌شود. افزودن عطروطعم اضافی خیار به آن مزه‌ای خوب می‌بخشد و شما را به نوشیدن بیشتر تشویق می‌کند. 

۲. آب خیار به کاهش وزن کمک می‌کند

اگر می‌خواهید وزن خود را کاهش دهید، آب‌میوه‌ها با آب خیار می‌توانند جایگزینی برای نوشابه‌های شیرین گازدار باشند و همچنین این نوشیدنی‌های ورزشی می‌توانند به شما کمک کند کالری قابل‌توجهی را از رژیم غذایی خود کم کنید. هیدراته ماندن همچنین به شما کمک می‌کند احساس سیری کنید. 

کاهش وزن با خیار

گاهی بدن شما تشنگی را با گرسنگی اشتباه می‌گیرد از همین رو وقتی واقعاً تشنه هستید، ممکن است احساس کنید گرسنه هستید. از کجا این تفاوت را خواهید فهمید؟ ابتدا به یک لیوان بلند آب خیار برسید. اگر بعد از اتمام نوشیدنی گرسنگی شما برطرف شد، تشنگی داشتید. اگر هنوز گرسنه هستید، پس می‌دانید که گرسنگی است. 

۳. آب خیار آنتی‌اکسیدان موردنیاز بدن را ارائه می‌دهد

آنتی‌اکسیدان‌ها موادی هستند که از استرس اکسیداتیو ناشی از رادیکال‌های آزاد به جلوگیری و تأخیر در آسیب سلول‌ها کمک می‌کنند. استرس اکسیداتیو می‌تواند به شرایط مزمن زیر منجر شود: 

• سرطان

• دیابت

• بیماری قلبی

• آلزایمر

• تحلیل رفتن چشم

تحقیقات نشان داده است که آنتی‌اکسیدان‌ها ممکن است بتوانند این آسیب را معکوس یا متوقف کنند. به همین دلیل است که هر یک از میوه‌ها و سبزیجات حاوی آنتی‌اکسیدان زیادی هستید. خیار در این گروه قرار می‌گیرد. خیار‌ها غنی از موارد زیر هستند: 

• ویتامین سی

• بتاکاروتن

• منگنز

• مولیبدن

• چندین آنتی‌اکسیدان فلاونوئیدی

۴- استفاده از آب خیار ممکن است به پیشگیری از سرطان کمک کند

برخی تحقیقات اولیه نشان می‌دهند که خیار می‌تواند در مبارزه با سرطان کمک‌کننده باشد. در کنار آنتی‌اکسیدان‌ها، خیار همچنین دارای ترکیباتی به نام کوکوربیتاسین و گروهی از مواد مغذی به نام لیگنان است که ممکن است در محافظت از ما در برابر سرطان نقش داشته باشند. 

Milk-cucumber-shake

یک مطالعه در ژورنال تحقیقات سرطان نشان داد که رژیم غذایی فلاونوئید فیستین که در خیار یافت می‌شود، می‌تواند به کاهش پیشرفت سرطان پروستات کمک کند. 

۵- آب خیار فشارخون را کاهش می‌دهد

یکی از عوامل مؤثر در فشارخون بالا داشتن نمک زیاد (سدیم) و مقدار کمی پتاسیم در رژیم غذایی است. نمک اضافی باعث می‌شود مایعات در بدن شما نگه‌داشته شود که باعث افزایش فشارخون می‌شود. پتاسیم یک الکترولیت است که به تنظیم میزان سدیم موجود در کلیه‌ها کمک می‌کند و خیار منبع خوبی از پتاسیم است. نوشیدن آب خیار به بدن شما کمک می‌کند پتاسیم بیشتری دریافت کنید و به طور بالقوه به کاهش فشارخون کمک می‌کند. 

۶. آب خیار به داشتن پوستی سالم کمک می‌کند

آب خیار می‌تواند به آرامش پوست شما از داخل و خارج کمک کند. هیدراته ماندن به بدن کمک می‌کند تا سموم را دفع کرده و چهره سالم‌تری داشته باشید. همچنین خیار سرشار از اسید پانتوتنیک یا ویتامین B-۵ است که برای درمان آکنه استفاده می‌شود. یک فنجان خیار خرد شده حدود ۵ درصد از مقدار توصیه شده روزانه ویتامین B-۵ دارد. 

مراقبت پوستی با اب خیار

۷. آب خیار سلامت استخوان را تقویت می‌کند

خیار سرشار از ویتامین K است. در حقیقت، یک فنجان خیار خرد شده حدود ۱۹ درصد مقدار توصیه شده ویتامین K روزانه را دارد. بدن شما برای کمک به تشکیل پروتئین‌هایی که برای ایجاد استخوان‌ها و بافت‌های سالم و همچنین کمک به لخته شدن خون مناسب به ویتامین K نیاز دارد.