۰ نفر

هنوز شواهد نگران کننده ای از واریانت MU دیده نشده

۱۳ شهریور ۱۴۰۰، ۱۴:۲۰
کد خبر: 559183
هنوز شواهد نگران کننده ای  از واریانت MU  دیده نشده

آنتونی فائوچی متخصص ارشد بیماری‌های عفونی در آمریکا با بیان اینکه واریانت «مو» تهدید کننده نیست، تاکید کرد: هنوز شواهد کافی مبنی بر خطرناک بودن گونه «مو» وجود ندارد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران،  نوع جدید ویروس کرونا به نام «مو» که ممکن است بتواند در برابر آنتی بادی‌های موجود از جمله واکسن‌ها مقاوم باشد اما به گفته متخصصان هنوز شواهد کافی برای این مسئله در دست نیست. 

به گزارش مدیکال اکسپرس،آنتونی فائوچی متخصص ارشد بیماری‌های عفونی در آمریکا می‌گوید این نوع در حال حاضر در آمریکا چندان مورد توجه قرار نگرفته است، اما موسسه ملی آلرژی و بیماری‌های واگیر  آن را «بسیار جدی» می‌داند.

فائوچی گفت: ما آن را از نزدیک تحت نظر داریم، این واریانت به هیچ وجه به غالب بودن نزدیک نیست و نمی‌توان گفت خطرناک‌تر از گونه دلتای کروناست. 

او تاکید کرد در حالی که مو از نظر فنی B.۱.۶۲۱ شناخته می‌شود، دارای جهش‌هایی است که نشان می‌دهد از آنتی بادی‌های خاص فرار می‌کند، اما داده‌های بالینی زیادی وجود ندارد که این را تایید کند.

فائوچی توضیح داد: این بیشتر بر اساس داده‌های آزمایشگاهی است. مقامات در حال حاضر آن را تهدید فوری نمی‌دانند. 

این هفته، سازمان بهداشت جهانی (WHO) مو را «گونه جدید» نامید و گفت تحقیقات بیشتری برای تعیین اینکه آیا می‌تواند از آنتی بادی‌های موجود فرار کند، نیاز است. مو اولین بار در ژانویه در کلمبیا شناسایی شد.

مارسلا مرکادو، مقام بهداشت کلمبیایی روز پنجشنبه گفت «مو» مسئول سومین موج ابتلا به ویروس کرونا در این کشور از آوریل تا ژوئن بوده است که تقریبا جان ۷۰۰ نفر در طول آن موج گرفته است و تقریبا دو سوم آزمایش‌های افرادی که فوت کرده‌اند برای نوع «مو» بوده است.

به گفته دانشگاه جانز هاپکینز، کلمبیا در هفته گذشته کمتر از ۱۴۰۰۰ مورد جدید ابتلا به کووید -۱۹ و ۵۳۰ مورد مرگ جدید را مشاهده کرده است.کمتر از ۳۰ درصد از شهروندان این کشور به طور کامل واکسینه شده‌اند.

طبق گزارش WHO، اگرچه شیوع جهانی واریانت «مو» در بین موارد متوالی کاهش یافته و در حال حاضر زیر ۰.۱ درصد است، اما شیوع در کلمبیا (۳۹)) و اکوادور (۱۳) به طور مداوم افزایش یافته است. برخی شیوع‌های بزرگتر از نوع «مو» در آمریکای جنوبی و اروپا نیز گزارش شده است.

دانشگاه جانز هاپکینز گزارش داد که کلمبیا در این هفته حدود ۱۴۰۰۰ مورد جدید ابتلا به کووید و ۵۳۰ مورد مرگ داشته است. میزان واکسیناسیون آن زیر ۳۰ درصد است.