۰ نفر

کشف روش جدید درمان ناباروری توسط محققان ایرانی

۱۰ شهریور ۱۴۰۰، ۱۶:۰۰
کد خبر: 558444
کشف روش جدید درمان ناباروری توسط محققان ایرانی

رییس پژوهشگاه رویان گفت: امیدواریم بیماران نابارور که درمان‌های معمول بر آن‌ها پاسخ نداده را با استفاده از سلول‌های بنیادی در آزمایشگاه بارور کنیم.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران ، شاهوردی رییس پژوهشگاه رویان در برنامه زنده تلویزیونی اظهار کرد: با تلاش همکاران، بیست و دومین کنگره بین المللی پزشکی تولید مثل و هفدهیمن کنگره بین المللی سلول‌های بنیادی که انجمن‌های علمی و متخصصین از ۱۸ کشور دنیا این برنامه را حمایت کردند، امروز در حال برگزاری است.

او افزود: بیماری کرونا در دو سالی که گذشت آموزش را تحت تاثیر قرار داد. همکاران ما با کمک متخصصان کل دنیال تلاش کردند تا بتوانیم این برنامه را ادامه دهیم.

شاهوردی بیان کرد: یکی از کار‌های خوب محققان پژوهشگاه رویان در سال گذشته، مدل موش کوویدسا به عنوان یک مدل تحقیقاتی برای انواع واکسن‌ها و دارو‌ها ارائه شده است. سعی ما بر این بوده تمام تحقیقات با وجود مشکلات به خصوص در زمینه ناباروری پیگیری شود. در موضوع ناباروری و سلول‌های بنیادی، بیمارانی با دستورالعمل‌های درمانی مختلف توانسته‌اند فرزند دار شوند.

شاهوردی بیان کرد: برخی افرادی که به این درمان پاسخ نمی‌دهند، تلاش شده است از طریق تزریق سلول‌های، بنیادی سلول‌های جنسی را تولید و فعال کنند و امیدواریم این پروژه‌ها به سرانجام برسد. در موضوع سلول‌های بنیادی تلاش شده است کارآزمایی بالینی در زمینه برخی بیماری‌های عصبی و آزار دهنده مانند پارکینسون و ام اس صورت بگیرد.