۰ نفر

خوردن هر هات داگ ۳۵دقیقه از عمر را کم می کند

۲ شهریور ۱۴۰۰، ۲۳:۲۰
کد خبر: 556211
خوردن هر هات داگ ۳۵دقیقه از عمر را کم می کند

محققان این هفته یک فهرست تغذیه با هدف اطلاع رسانی دستورالعمل‌ها و کمک به آمریکایی‌ها برای دستیابی به رژیم‌های سالم‌تر و پایدارتر از نظر زیست محیطی منتشر کردند. این فهرست غذا‌ها را بر حسب دقایقی که عمر سالم در هر وعده از دست می‌دهد، رتبه بندی می‌کند و گوشت‌های فرآوری شده و نوشیدنی‌های شیرین در بین بزرگترین متخلفان قرار می‌گیرند.

به گزارش نیویورک پست، یافته‌ها شامل بیش از ۵۰۰۰ غذا در رژیم غذایی ایالات متحده است که بر اساس بار سلامتی و اثرات زیست محیطی طبقه بندی شده اند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از انتخاب، نویسندگان می‌نویسند: "ما از نتایج برای اطلاع از جایگزینی‌های رژیم غذایی حاشیه‌ای که واقع بینانه و قابل اجرا است استفاده می‌کنیم. ما دریافتیم که جایگزینی‌های کوچک و هدفمند در سطح غذا می‌تواند به مزایای تغذیه‌ای قانع کننده و کاهش اثرات زیست محیطی برسد. "

غذا‌های مورد مطالعه از ۷۴ دقیقه از دست رفته تا ۸۰ دقیقه در هر وعده مصرف می‌شود. نوشیدنی‌های قندی، هات داگ، همبرگر و ساندویچ صبحانه با بیشترین دقایق زندگی سالم از دست رفته مرتبط بودند، در حالی که میوه‌ها، سبزیجات غیر نشاسته‌ای و مخلوط، غلات آماده و غلات پخته شده بیشترین سود را داشتند.

به طور خاص، محققان دریافتند که مصرف یک وعده ۸۵ گرمی بال مرغ به دلیل سدیم و اسید‌های چرب ترانس مضر به ۳.۳ دقیقه از دست دادن زندگی منجر می‌شود، در حالی که هات داگ  باعث می‌شود حدود ۳۶ دقیقه از بین برود.

محققان دانشکده بهداشت عمومی دانشگاه میشیگان، یافته‌های خود را در مجله نیچر منتشر کردند که در آن شاخص تغذیه بهداشتی جدید خود را معرفی کرده و از مطالعه GBD ۲۰۱۶ در مورد اجزای خطر رژیم غذایی و اثرات مضر سلامتی مرتبط با برخی از غذا‌ها استفاده کردند.

این مطالعه می‌گوید: "مطالعات قبلی در مورد رژیم‌های غذایی سالم یا پایدار اغلب یافته‌های آن‌ها را به بحث در مورد غذا‌های گیاهی در مقایسه با حیوانات کاهش داده است، و مورد دوم به عنوان کم ارزش‌ترین و پایدار تلقی می‌شود. اگرچه ما دریافتیم که غذا‌های گیاهی به طور کلی عملکرد بهتری دارند، اما تغییرات قابل توجهی در غذا‌های گیاهی و حیوانی وجود دارد که باید قبل از توجیه چنین استنباط‌های عمومی مورد توجه قرار گیرد. "

غذا‌های سالم از نظر زیست محیطی شامل آجیل، میوه‌ها، سبزیجات، حبوبات، غلات کامل و برخی از غذا‌های دریایی بود، در حالی که غذا‌های با ارزش تغذیه‌ای ضعیف و تولید مرتبط با تأثیرات زیست محیطی بالا (یعنی انتشار گاز‌های گلخانه ای) شامل گوشت گاو، گوشت فرآوری شده، گوشت خوک و گوسفند، پنیر بود. -غذا‌های پایه و برخی غذا‌های ماهی آزاد. در مقابل، بیشتر طیور، لبنیات، غذا‌های حاوی تخم مرغ و غلات پخته شده در یک منطقه متوسط ​​قرار می‌گیرند.