۰ نفر

اثرات حیرت انگیز این گیاه دارویی در درمان بیماری های فلج و رعشه

۱ شهریور ۱۴۰۰، ۱۷:۲۰
کد خبر: 555774
اثرات حیرت انگیز این گیاه دارویی در درمان بیماری های فلج و رعشه

گیاه شکاعی، قابض و ضد سم بوده و علاوه بر دارا بودن اثرات درمانی در بیماری‌های فلج و رعشه، برای تسکین درد پشت نیز مفید است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل ازایسنا،  محسن پویان، مدیر مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی گفت: شکاعی را که با نام‌های دیگری چون خارپنبه، خار پیرزن، چرخله و کنگر نیز می‌شناسند، گیاهی با طبیعت گرم و خشک است. وی با اشاره به این‌که در قاعده طبق گل، اینولین وجود دارد که قبل از شکوفا شدن گل به مصرف می‌رسد، تأکید کرد: ریشه و میوه شکاعی در قطع خونریزی از سینه و مقعد مؤثر است.

روابط عمومی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی، مهندس پویان با بیان این‌که این گیاه در بیماری‌های معده، کبد و تب‌های کهنه اثرات مفیدی دارد و اثر آن در کودکان و اطفال بیشتر است، خاطر نشان کرد: این گیاه در بیماری‌های فلج و رعشه اثرات درمانی دارد، برای تسکین درد پشت مفید است و در استعمال خارجی، از ضماد برگ آن برای التیام زخم استفاده می‌شود. برای تهیه جوشانده از 25-30 گرم گیاه خشک در نیم لیتر آب به مدت 5-10 دقیقه استفاده می‌شود و مقدار مجاز مصرف، روزانه دو نوبت و هر نوبت یک استکان از جوشانده است.