۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

آیا آسم می تواند درد قفسه سینه ایجاد نماید؟

۹ مرداد ۱۴۰۰، ۲۰:۰۵
کد خبر: 549635
آیا آسم می تواند درد قفسه سینه ایجاد نماید؟

اگر از آسم – شرایطی تنفسی که منجر به دشواری در تنفس می شود- رنج می برید، ممکن است درد قفسه سینه را تجربه کنید. ایم علامت درست پیش از یک حمله آسم یا در خلال آن رایج است. این ناراحتی ممکن است احساسی مانند یک درد موضعی یا تیر کشیدن ایجاد نماید. برخی آن را مانند قرار گرفتن یک آجر سنگین بر روی قفسه سینه شان توصیف می کنند.

به گزارش اقتصاد آنلاین، در حالی که درد قفسه سینه در افراد داری آسم غیرمعمول نیست، اما می تواند نشانه ای از وضعیتی دیگر باشد. در ادامه به دلایل ایجاد درد قفسه سینه در افراد دارای آسم، چگونگی درمان آن و زمانی که باید به پزشک مراجعه کنید خواهیم پرداخت.

درد قفسه سینه چقدر در افراد دارای آسم رایج است؟

درد قفسه سینه یا سفتی آن، در افراد دارای آسم رایج است. در یک پژوهش در یک دپارتمان اورژانسی، 76 درصد افراد دارای آسم درد قفسه سینه را گزارش کردند.

درد قفسه سینه به عنوان یک علامت درونی شناخته می شود. علامت درونی یعنی دکتر نمی تواند آن را سنجش نماید. در عوض، مریض باید به توصیفی از درد بسنده کند.

این علامت معمولا یک مورد از تجربیات فراوان ناشی از آسم است. با این وجود، یک مطالعه منتشر شده در سال 2013 بیان کرده است که درد قفسه سینه ممکن است تنها نشانه ی برخی افرادِ دارای آسم باشد.

آسم تنگی نفس

آسم و درد قفسه سینه

اگر از آسم رنج می برید، سیستم ایمنی شما می تواند زمانی که در معرض محرک های به خصوصی قرار دارید، مجاری تنفسی تان را ملتهب و متورم نماید. این موضوع می تواند منجر به تنگی، فشار یا درد قفسه سینه شود.

مطالعات نشان داده است که درد قفسه سینه، همراه با دیگر علائم غیرتنفسی، مکررا پیش از یک حمله آسم یا در خلال آن رخ می دهد. اگر پس از یک حمله آسم درد قفسه سینه تجربه کرده اید، می تواند به دلیل سرفه، تنفس عمیق یا دیگر علائمی که تجربه کرده اید باشد.

سرفه، تنفس عمیق و تغییر موقعیت می تواند درد قفسه سینه را در افراد دارای آسم تشدید نماید.

محرک های آسم

برخی محرک ها عبارتند از:

  • کرک و موی حیوانات خانگی
  • کپک
  • ریزگردها
  • گرده گیاهان
  • دود تنباکو
  • عفونت های مجاری تنفسی
  • هوای سرد و خشک
  • استرس
  • بیماری بازگشت اسید معده به مری (GERD)   که زمانی رخ می دهد که محتویات معده تان به مری برمیگردد.

درمان درد قفسه سینه آسمی

پیش از درمان علائم، پزشک شما باید اطمینان حاصل کند که درد قفسه سینه شما ناشی از آسم است و نه دیگر شرایط.

اگر به دلیل آسم از این مسئله رنج می برید، پزشک شما احتمالا یک برنامه درمانی فردی تجویز می کند. دستورالعمل های وی را به دقت دنبال کنید تا شانس پیشرفت بیماری را کم کنید.

اگر حمله ی آسمی داشته باشید، ممکن است توصیه شود که از یک استنشاق کننده اضطراری به منظور آرام کردن مجاری تنفسی تان استفاده کنید تا علائمتان را بهبود دهید. در یک مطالعه، استفاده از آلبوترول منجر به بهبود 70 درصدی کودکان و نوجوانان با درد قفسه سینه ناشی از آسم شده است که بر روی تردمیل تمریناتی را انجام می دادند.

جلوگیری

بهترین راه جلوگیری از درد قفسه سینه ناشی از آسم پیروی کردن از برنامه درمانی تهیه شده توسط پزشک تان است. سعی کنید هیچ دوزی از دارو را از دست ندهید و در صورت امکان از محرک های بالقوه ی آسم اجتناب کنید.

نتیجه گیری

درد قفسه سینه یک علامت رایج آسم است، اما می تواند نشانه ای از چیز دیگری نیز باشد. اجازه بدهید پزشکتان در صورتی که درد قفسه سینه ای را تجربه کردید مطلع شود تا بتوانید یک تشخیص دقیق داشته باشید. با رویکرد درمانی صحیح این علامت ناخوشایند میتواند به صورت اثربخشی کنترل شود.

دیگر دلایل درد قفسه سینه

آسم ممکن است دلیل درد قفسه سینه شما نباشد. چندین وضعیت دیگر نیز می تواند منجر به آن شود.

مشکلات قلبی

مشکلات جدی قلبی می تواند به صورت درد در ناحیه قفسه سینه بروز کند، شامل:

  • حمله قلبی، که زمانی رخ می دهد که یک لخته خون، جریان خون به سمت قلب را مسدود نماید.
  • ورم گلو، وضعیتی که در آن پلاکهای خونی و رسوبات چربی، شریان ها را باریک کرده و تامین خون قلب را محدود می نماید.
  • شکاف آئورت، وضعیتی که در آن شریان اصلی قلب شما از هم می پاشد.
  • پریکاردیت،  التهابی ست که در اطراف کیسه پیرامون قلب ایجاد می شود.

مشکلات گوارشی

سوزش معده علت اصلی احساس درد یا سوزش در قفسه سینه است. دیگر مشکلات گوارشی مانند سنگ کیسه صفرا یا اختلالات آماسی نیز می تواند این علائم را رقم بزند.

حمله پانیک

درد قفسه سینه یا ناراحتی اغلب نشانه بارز یک حمله پانیک است. شما ممکن است همچنین احساس کنید قلبتان در حال از کار افتادن است و تنگی نفس را تجربه نمایید.

مصدومیت

دنده شکسته یا دچار کوفتگی گاها عامل درد قفسه سینه است.

درد عضلانی

سندرم های دردناک مانند فیبرومیلاژیا درد عضلانی مستمری را ایجاد می نمایند که احساس درد در ناحیه قفسه سینه ایجاد می نماید. ممکن است همچنین در صورت بلند کردن چیزهای سنگین یا انجام تمرینات مشابهی که عضلات سینه را درگیر می نماید، درد در قفسه سینه احساس نمایید.

کوستوکندریت

تحت این بیماری، غضروف دنده ی شما ملتهب شده و درد می گیرد. این موضوع گاها درد قفسه سینه ایجاد می نماید.

آمبولی ریوی

اگر لخته خونی به ریه تان برسد می تواند درد قفسه سینه ایجاد نماید.

فشار خون ریوی

این بیماری، که با فشار خون بالا در شریان های حامل خون به ریه شناخته می شود، می تواند در قفسه سینه ناراحتی ایجاد نماید.

ریه فروپاشیده

زمانی که هوا در فضای بین ریه ها و دنده ها رخنه می نماید، در ریه شما می تواند فروپاشی ایجاد شود. بسیاری از افراد به هنگام رخ دادن چنین شرایطی درد قفسه سینه تجربه خواهند کرد.

بَرسام

اگر غشایی که ریه شما را پوشانده ملتهب شود، درد قفسه سینه حاصل می گردد.

زونا

تاول های ناشی از ویروس زونا می تواند تا اطراف دیوار قفسه سینه گسترش یابد و ایجاد ناراحتی نماید.

گام های بعدی

بسیاری از شرایطی که درد قفسه سینه را ایجاد می نمایند جدی هستند و تهدیدی برای جان افراد قلمداد می شوند. در صورتی که درد قفسه سینه بی دلیل و نامتعارفی را که بیش از چند دقیقه به طول انجامیده تجربه می کنید بهترین راه ، مراجعه به خدمات درمانی اورژانسی است.