۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

علائم PMS (سندروم پیش از قاعدگی ) در مقابل علائم بارداری

۴ مرداد ۱۴۰۰، ۱۹:۱۷
کد خبر: 548369
علائم PMS (سندروم پیش از قاعدگی ) در مقابل علائم بارداری

سندرم پیش از قاعدگی (PMS) گروهی از علائم مرتبط با چرخه قاعدگی است. به طور معمول، علائم PMS یکی دو هفته قبل از پریودی اتفاق می افتد. آنها معمولاً پس از شروع پریود متوقف می شوند.

به گزارش اقتصادآنلاین، علائم سندرم پیش از قاعدگی می تواند بسیار شبیه علائم اوایل بارداری باشد. ادامه مطلب را بخوانید تا یاد بگیرید چگونه تفاوت را تشخیص دهید. اما به یاد داشته باشید ، این تفاوت ها ظریف هستند و از زنی به زن دیگر متفاوت میباشند.

درد پستان

سندروم پیش از قاعدگی: در طی PMS ، تورم و حساسیت پستان می تواند در نیمه دوم چرخه قاعدگی شما ایجاد شود. حساسیت  از خفیف تا شدید است و معمولاً شدیدترین حالت دقیقاً قبل از پریود است. زنان علائم شدیدتری در سنین باروری دارند.

بافت پستان ، به ویژه در نواحی خارجی ، ممکن است دارای دست انداز و تراکم باشد. ممکن است احساس پربودن پستان همراه با حساسیت و درد سنگین و کسل کننده داشته باشید. با کاهش سطح پروژسترون ، درد اغلب در دوران قاعدگی یا بلافاصله بعد از آن بهبود می یابد.

بارداری: سینه های شما در اوایل بارداری ممکن است با لمس احساس درد یا حساسیت کند. همچنین ممکن است احساس پر بودن و سنگینی بیشتری داشته باشند. این حساسیت و تورم معمولاً یک تا دو هفته پس از بارداری اتفاق می افتد و با افزایش سطح پروژسترون به دلیل بارداری ، ممکن است مدتی طول بکشد

سندروم پیش از قاعدگی : اگر PMS باشد معمولاً خونریزی یا لکه بینی نخواهید داشت. وقتی پریود می شوید، جریان به طور محسوسی سنگین تر است و می تواند تا یک هفته طول بکشد.

بارداری: برای برخی ، یکی از اولین نشانه های بارداری خونریزی واژن یا لکه بینی است که معمولاً صورتی یا قهوه ای تیره است. این اتفاق معمولاً 10 تا 14 روز پس از بارداری اتفاق می افتد و معمولاً پد یا تامپون کافی نیست. لکه بینی معمولاً فقط یک یا دو روز طول می کشد ، بنابراین کوتاهتر از یک دوره قاعدگی عادی است.

تغییرات خلق و خوی

علائم PMS سندروم پیش از قاعدگی

سندروم پیش از قاعدگی: ممکن است در هنگام PMS تحریک پذیر باشید و کمی احساس غرغر کنید. همچنین ممکن است دوره های گریه داشته باشید و احساس اضطراب کنید. این علائم به طور معمول پس از شروع پریودی از بین می روند.

برخی از ورزش ها و خواب زیاد ممکن است به شما کمک کنند تا حالت بدخلقی PMS را از بین ببرید. با این حال ، اگر به مدت دو هفته یا بیشتر احساس غم و اندوه ، خستگی ، ناامیدی یا کمبود انرژی داشته باشید ، می توانید افسرده شوید. حتما با پزشک خود در این باره صحبت کنید.

بارداری: اگر باردار هستید ،  ممکن است تغییرات خلقی داشته باشید که تا زمان زایمان ادامه دارد. به احتمال زیاد در دوران بارداری احساساتی می شوید. شما ممکن است هیجان زده باشید و منتظر عضو جدید خانواده خود باشید. همچنین ممکن است لحظاتی غمگین باشید و راحت ترگریه کنید.

همانند سندروم پیش از قاعدگی  ، این علائم اخیر نیز می توانند افسردگی را نشان دهند. اگر نگران علائم خود هستید و فکر می کنید ممکن است افسرده باشید ، حتما با پزشک خود صحبت کنید. افسردگی در دوران بارداری شایع و قابل درمان است .

خستگی

علائم PMS سندروم پیش از قاعدگی

سندروم پیش از قاعدگی: بیداری یا خستگی در هنگام سندرم پیش از قاعدگی همانند مشکل خوابیدن شایع است .این علائم باید با شروع قاعدگی از بین بروند. انجام تمرینات ورزشی می تواند به بهبود خواب و کاهش خستگی کمک کند.

بارداری: در حالی که باردار هستید ، افزایش سطح هورمون پروژسترون می تواند شما را خسته کند. خستگی در طی سه ماهه اول بارزتر است اما می تواند در تمام دوران بارداری نیز ادامه داشته باشد. برای کمک به بدن خود ، حتما خوب غذا بخورید و بخوابید.

حالت تهوع

سندروم پیش از قاعدگی: اگر پریود دیررس است نباید انتظار حالت تهوع یا استفراغ داشته باشید اما برخی از ناراحتی های گوارشی مانند حالت تهوع می توانند همراه با علائم PMS باشند.

بارداری: تهوع صبحگاهی یکی از کلاسیک ترین و واضح ترین علائم بارداری شماست. حالت تهوع اغلب یک ماه پس از بارداری شروع می شود. استفراغ ممکن است با حالت تهوع باشد یا نباشد. علیرغم نام  بیماری صبحگاهی می تواند در هر زمان از روز رخ دهد. با این حال ، همه زنان تهوع صبحگاهی را تجربه نمی کنند.

هوس و انزجار از غذا

سندروم پیش از قاعدگی : هنگامی که PMS دارید ، احتمالاً متوجه می شوید که عادات غذایی شما تغییر می کند. ممکن است هوس شکلات ، کربوهیدرات ، قند ، شیرینی یا غذاهای شور کنید. یا ممکن است اشتهای ناخوشایندی داشته باشید. این هوس ها در حاملگی به همان اندازه اتفاق نمی افتند.

بارداری: ممکن است هوس شدید خاصی داشته باشید و به غذاهای دیگر کاملاً بی علاقه باشید. همچنین ممکن است نسبت به برخی بوها و طعم ها حتی از آنچه قبلاً دوست داشتید بیزار باشید. این تأثیرات می توانند در تمام دوران بارداری ادامه داشته باشند.

همچنین می توانید” پیکا “داشته باشید که در آن شما تمایل دارید اجناس بدون ارزش غذایی مانند یخ ، خاک ، پوسته های رنگ خشک یا تکه های فلز را بخورید. اگر تمایل به مصرف کالاهای غیر غذایی دارید ، بلافاصله با پزشک خود صحبت کنید.

گرفتگی عضلات

علائم PMS سندروم پیش از قاعدگی

سندروم پیش از قاعدگی: اگر به PMS مبتلا هستید ، ممکن است دچار دیسمنوره شوید ، این گرفتگی عضلانی است که 24 تا 48 ساعت قبل از پریود اتفاق می افتد. درد احتمالاً در طول دوره قاعدگی شما کاهش می یابد و در نهایت با پایان جریان خونریزی شما برطرف می شود.

گرفتگی های قاعدگی اغلب پس از اولین بارداری یا با افزایش سن کاهش می یابد. برخی از خانم ها با شروع یائسگی گرفتگی بیشتری را تجربه می کنند.

بارداری: در اوایل بارداری ممکن است گرفتگی خفیف یا سبک داشته باشید. این گرفتگی ها احتمالاً مانند گرفتگی های سبکی که در دوران قاعدگی دارید می باشد ، اما در قسمت پایین شکم یا کمرتان احساس می شوند.

اگر سابقه سقط جنین دارید ، این علائم را نادیده نگیرید. استراحت کنید . اگر علا ئم کم نشدند ، با پزشک خود صحبت کنید. در هفته های بارداری ممکن است گرفتگی عضلات داشته باشید. اگر می دانید که باردار هستید و این گرفتگی ها با خونریزی یا ترشحات آبکی همراه است ، بلافاصله به پزشک مراجعه کنید.

نکته کلی:

مهم است که علت علائم خود را بدانید. اگر باردار هستید ، هرچه زودتر متوجه شوید ، زودتر می توانید مراقبت های صحیح را انجام دهید. بهترین راه برای تشخیص تفاوت بین علائم سندروم پیش از قاعدگی و اوایل بارداری ، انجام آزمایش بارداری است.

همچنین پیگیری علائم شما می تواند مفید باشد بنابراین در صورت تغییر در الگوی معمول خود متوجه می شوید. اگر در مورد هر یک از علائم خود سوال یا نگرانی دارید ، حتماً به پزشک مراجعه کنید.