۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

چه کارهایی باید انجام شود که راش پوشک از بین برود؟

۲۴ خرداد ۱۴۰۰، ۱۳:۵۰
کد خبر: 536025
چه کارهایی باید انجام شود که راش پوشک از بین برود؟

پوست کودک شما معنای جدیدی به کلمات مانند "کودک نرم" می‌دهد. اما در داخل پوشک کودک شما یک نقطه وجود دارد که به دلیل بثورات پوشک پوست کودک می‌تواند به‌سرعت قرمز و تحریک شود.

به گزارش اقتصادآنلاین، شما باید انتظار داشته باشید که کودک هرچند وقت یکبار دچار قرمزی و تحریک پوست می‌شود. اما برخی از نوزادان بثورات پوشک را تجربه می‌کنند که به نظر نمی‌رسد از بین برود یا به طور غیرمعمولی تحریک شود.

 در این صورت، ممکن است لازم باشد از روش‌های درمانی فراتر از مراقبت‌های پیشگیرانه معمول استفاده کنید. خوشبختانه، روش‌های درمانی برای پاک‌کردن بثورات پوشک کودک وجود دارد.

 چه عواملی باعث بثورات پوشک می‌شود؟

آلرژی

 ممکن است به دلیل عطر، صابون یا رنگ موجود در پوشک، پوست کودک شما تحریک شود. همچنین ممکن است کودک به لباس، دستمال مرطوب یا شستشوی حساسیت داشته باشد. اگر اخیراً برندهای خود را تغییر داده‌اید یا محصول جدیدی را امتحان کرده‌اید و متوجه تحریک پوست کودک خود شده‌اید، ممکن است کودک شما واکنش آلرژیک را تجربه کند.

استفاده از آنتی‌بیوتیک

اگر کودک شما آنتی‌بیوتیک مصرف می‌کند، این می‌تواند باکتری‌های "خوب" و همچنین باکتری‌های مضر را از بین ببرد. در نتیجه مخمر می‌تواند شروع به رشد بیش از حد کند. اگر شیرده هستید و آنتی‌بیوتیک مصرف می‌کنید، کودک شما بیشتر در معرض بثورات پوشک است.

عفونت

 بثورات پوشک که از بین نمی‌روند، اغلب نتیجه عفونت مخمری هستند. پوشک کودک یک جای گرم و مرطوب است که به طور طبیعی مخمری را جذب می‌کند که می‌تواند منجر به عفونت شود. پوست با لکه‌های قرمز یا نقاط قرمز به نظر می‌رسد.

تحریک

رطوبت و اسیدیته ناشی از ادرار و مدفوع نیز می‌تواند باعث بثورات پوشک شود. این مسئله به‌ویژه اگر کودک شما دچار اسهال می‌شود که باعث می‌شود یک پوشک مداوم مرطوب و خسته داشته باشد.

بثورات پوشک باعث می‌شود کودک شما به طور فزاینده‌ای نسبت به تغییر پوشک حساس شود. کودک شما هنگام تمیزکردن پوست خود ممکن است کلافه شود و گریه کند.

درمان‌های نسخه‌ای

 درمان معمول برای بثورات پوشک شامل تمیز و خشک نگه‌داشتن قسمت پایین کودک است.

 همچنین می‌توانید:

-    تعویض پوشک به نشانه رطوبت

-    تمیزکردن منطقه با یک دستشویی ملایم

-    اجازه می‌دهد تا پوست در هوا خشک شود

-     استفاده از کرم پوشک حاوی اکسید روی

نوزاد

 نمونه‌هایی از درمان‌های تجویزی که می‌توانند به ازبین‌بردن بثورات مداوم پوشک کمک کنند عبارت‌اند از:

-     کرم هیدروکورتیزون

-    کرم ضد قارچ

-     آنتی‌بیوتیک‌های موضعی

محصولاتی که برای نوزادان مضر یا به طور بالقوه سمی هستند. شامل موادی مانند:

-     بنزوکائین

-    کافور

-     سالیسیلات‌ها

 استفاده از پمادهای دارویی که برای بثورات پوشک کودک شما مناسب نیستند می‌تواند بیش از کمک به آنان آسیب برساند.

درمان‌های خانگی

در حالی که درمان‌های تجویز شده مؤثر هستند، می‌توانید در خانه برای درمان بثورات پوشک کودک خود گام بردارید. این ایده‌ها را برای درمان‌های خانگی امتحان کنید.

پوست کودک خود را هوا دهید

دوره‌هایی را در طول روز که کودک شما پوشک نمی‌بندد، برنامه‌ریزی کنید تا پوست کودک شما هواگرفته و خشک شود. می‌توانید آن‌ها را برای مدت‌زمان 10 دقیقه روی حصیر تعویض ضد آب یا قابل شستشو قرار دهید تا پوست بیشتر در معرض هوا قرار بگیرد.

نوزاد

از اندازه پوشک بالا بروید

پوشک‌های خیلی تنگ می‌توانند رطوبت را به پوست نزدیک کنند. با افزایش موقتی پوشک، می‌توانید تحریک و رطوبت موجود در پوشک را کاهش دهید. همچنین ممکن است لازم باشد که پوشک کودک خود را در طول شب عوض کنید تا رطوبت اضافی را از بین ببرید. ممکن است هر بار دفع ادرار و / یا اجابت مزاج باعث درد کودک شود.

غذای آماده

بثورات پوشک یکی از محصولات جانبی خارش‌آور و ناراحت‌کننده نوزادان و پوشیدن آن است. اگر کودک شما بثورات پوشک را تجربه کرد، ممکن است لازم باشد موارد زیر را در نظر بگیرید:

•    تعویض مارک‌های پوشک

•    استفاده از دستمال مرطوب‌های مختلف

•    اضافه‌کردن یک برنامه پماد

•     تغییر پوشک بیشتر

خوشبختانه بثورات پوشک یک بیماری بسیار قابل‌درمان است.

کودک شما احتمالاً در چند سال اول زندگی خود با بثورات پوشک مواجه خواهد شد. این تحریک شایع است و به طور معمول به‌صورت پوستی قرمز، گرم و ملتهب همراه با برجستگی‌هایی ظاهر می‌شود.

 بثورات پوشک می‌تواند در اثر عوامل مختلفی ایجاد شود، از جمله دفعات تغییر پوشک، ایجاد خلال و مالش و پوست حساس. اگرچه تعیین علت بثورات مهم است، اما می‌توانید با استفاده از پمادها یا کرم‌ها در ناحیه آسیب‌دیده، کودک را سریع تسکین دهید.

نحوه انتخاب

با وجود تعداد زیادی کرم بثورات پوشک در بازار، انتخاب یک کرم مناسب احساس طاقت‌فرسایی می‌کند. فاکتورهای زیادی باید در نظر گرفته شود که ممکن است شامل ترکیبات یک محصول و شدت بثورات کودک شما باشد.

صرف‌نظر از اینکه کدام مارک را انتخاب می‌کنید، چند ماده فعال وجود دارد که باید مراقب آن‌ها باشید. شناخته شده است که این موارد برای بهبود و محافظت از نوزادان در برابر بثورات پوشک بهترین عملکرد را دارند:

•     اکسید روی: ماده معدنی پودری است که روی پوست سر می‌خورد و مانعی نفوذناپذیر برای جلوگیری از رطوبت ایجاد می‌کند

•     گل همیشه بهار: یک روغن ضد باکتری و ضدالتهاب طبیعی است که از گل‌های همیشه بهار گرفته می‌شود

•     آلوئه‌ورا: مسکن که اغلب برای کمک به احیای پوست ملتهب اضافه می‌شود

•     لانولین: مرطوب‌کننده‌ای است که برای جلوگیری از بثورات پوست مانعی ایجاد می‌کند.

 برخی از ترکیبات نیز وجود دارد که اگر بخواهید آن‌ها را استفاده کنید، خصوصاً اگر به دنبال یک محصول کاملاً طبیعی یا ارگانیک هستید. این شامل:

•     روغن‌های معدنی

•     پارابن

•     فتالات

•     سموم، مانند نشاسته آلومینیوم

•     موم‌های مصنوعی

•     رنگ‌ها و رایحه‌های مصنوعی

•     پارافین

 همچنین اگر شما یک محصول کاملاً طبیعی را انتخاب می‌کنید، از ترکیباتی است که باید از آن اجتناب کنید.یکی از مزایای این محصول طبیعی بودن ترکیبات آن است. این پماد حاوی روغن بادام، روغن کرچک، روغن جوجوبا است که همگی برای نرم شدن و اصلاح مجدد پوست کودک شما کار می‌کنند.

 پماد آکوفر یک پماد چندمنظوره که می‌تواند برای بثورات پوشک، گونه‌های شکاف خورده، بریدگی، خراش، سوختگی، اگزما و تحریکات بیشتر پوست استفاده شود.

 نظرات: چند داور به اشتراک گذاشتند که پماد کاملاً چرب است. هنوز هم، برای پوست‌های حساس بسیار مناسب است، زیرا عطر، مواد نگهدارنده و فاقد رنگ است. ماده مؤثر آن اکسید روی است که برای دفع آب دور از پوست و ایجاد مانعی ایمن برای بهبودی عمل می‌کند.