۰ نفر

وزیر راه و شهرسازی مطرح کرد:

مشارکت مردم برای به حرکت در آوردن چرخ مسکن/ مسکن با پسوند را قبول ندارم

۱ دی ۱۳۹۷، ۱۳:۲۹
کد خبر: 323608
مشارکت مردم برای به حرکت در آوردن چرخ مسکن/  مسکن با پسوند را قبول ندارم

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه مسکن با پسوند را قبول ندارم، گفت: اگر مردم در ساخت و تحویل ۵۰۰ هزار واحد مسکن مهر و ۴۰۰ هزار واحد جدید مشارکت کنند، چرخ تولید مسکن در کشور به حرکت در خواهد آمد.

به گزارش اقتصاد آنلاین ، محمد اسلامی در سفر به استان قزوین با بیان اینکه بنده هیچ پسوندی را برای مسکن قبول ندارم گفت: در این دوره مسکنی که در هدف داریم و برای اقشار کم درآمد و متوسط جامعه در حال ساخت است، در برنامه ما دیده شده و شامل تکمیل و تحویل ۵۰۰ هزار واحد مسکونی مهر و ۴۰۰ هزار واحد جدید در سراسر کشور است که اگر مردم در ساخت و تکمیل آن‌ها مشارکت کنند چرخ تولید مسکن در کشور به حرکت در خواهد آمد.

وی گفت: بازآفرینی شهری در ۲۷۰ محله در سال باید طبق برنامه ششم توسعه  اجرایی شود و برنامه سال ۹۷ این بازآفرینی ماه گذشته به استانداران سراسر کشور ابلاغ شده و طبق آن در ۳۱ استان ۱۰۰ هزار واحد مسکونی احداث خواهد شد.

اسلامی افزود: در محلات هدف بازآفرینی سه نوع کار صورت می‌گیرد: اولین آن این است که در بافت واجد ارزش احیا با تغییر کاربری اجرایی می‌شود، دومین نکته تکمیل سراها است که به کمک دستگاه مربوط انجام خواهد شد و سوم احداث خانه نو است که این ۱۰۰ هزار واحد هدف سالانه  را پوشش خواهد داد.

به گفته وی، البته احداث واحد مسکونی توسط مردم یا شرکت‌های ساختمان سازی که در این محدوده‌ها فعال هستند و اصطلاحا به آن‌ها توسعه‌گر گفته می‌شود، صورت می‌گیرد. همچنین زمین مورد استفاده یا از محل زمین‌های دولتی یا متعلق به مردم با تجمیع ،تملک و یا راه های دیگر به این طرح اختصاص خواهد یافت.