۰ نفر

آیا افسریه برای خانواده‌های دارای فرزند محله مناسبی است؟

۶ آذر ۱۳۹۷، ۱۲:۰۲
کد خبر: 317804
آیا افسریه برای خانواده‌های دارای فرزند محله مناسبی است؟

خانواده‌هایی که فرزند کودک و نوجوان دارند، برای انتخاب محل سکونت خود باید معیارهای خاصی را در نظر بگیرند. به ویژه آنکه ما در شهری زندگی می‌کنیم که دوستی چندانی با کودکان ندارد و روز به روز عرصه شهری را بر آنها تنگ‌تر می‌کند.

شهر دوستدار کودک یعنی شهری که به بچه‌ها فرصت مشارکت و حضور امن در فضای عمومی می‌دهد. شهری که فضاهای سبزش مناسب حضور و بازی کودکان است و اجازه می‌دهد کودک در فضای طبیعی رشد کند و خواسته‌ها و حقوقش در نظر گرفته شود. حال برای کسانی که در فکر خرید خانه در افسریه هستند به بررسی شرایط و امکانات این محله برای کودکان و نوجوانان خواهیم پرداخت.

آیا افسریه محله‌ای امن است؟

به جرات می‌توان گفت افسریه از امن‌ترین محله‌ها جنوب و جنوب شرقی تهران است. ریشه این امنیت را می‌توان در پیشینه نظامی این محل جست‌وجو کرد. این محله از گذشته به عنوان مرکز آموزش نیروهای مسلح مطرح بوده است. دانشکده آموزش افسری در این محله قرار گرفته و به همین دلیل محله به افسریه معروف شده است. نظارت نیروی انتظامی در شب‌های افسریه برقرار است و کلانتری 156 افسریه در خیابان 15 متری سوم واقع شده است. هم‌چنان هم پادگان‌های نظامی در این محله فعال هستند و بخشی از امنیت موجود مدیون حضور آنهاست. یکی از مزیت‌های خرید خانه در افسریه، بازارچه‌ها و پاساژ‌های متعدد این محله است که همیشه شلوغ و پرتردد است، نورپردازی‌های مناسب دارد و باعث شده محله امنیت بیشتری داشته باشد.

امکانات فرهنگی و آموزشی

افسریه شمالی و جنوبی روی هم حدود 130 هزار نفر جمعیت دارند. علی‌رغم تراکم بالای جمعیت، تعداد مدارس افسریه در پایه‌های مختلف به اندازه است و لازم نیست ساکنین فرزندان خود را در مدارس دورتر ثبت‌نام کنند. بنابراین از منظر مراکز آموزشی کمبود و نگرانی وجود ندارد. حتی چندین مهدکودک هم در نقاط مختلف محله فعالیت می‌کنند. در مجموع 6 کتابخانه در افسریه شمالی و جنوبی وجود دارد که کتابخانه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بین 15 متری اول و دوم در پارک فجر یکی از آنهاست. دو سرای محله هم در افسریه فعال هستند که عموما دوره‌های کلاس‌های آموزشی و فرهنگی برای کودکان و نوجوانان برگزار می‌کنند. به طور کلی از لحاظ مراکز فرهنگی وضعیت محله چندان مناسب نیست. اما اهالی برای تماشای فیلم به سینما شکوفه واقع در میدان شهدا و سینما پیروزی مراجعه می‌کنند.

امکانات تفریحی و ورزشی

از این منظر افسریه محله‌ای بسیار هیجان‌‌انگیز برای کودکان و نوجوانان است.  به پارک آبی آزادگان دسترسی خیلی آسانی فراهم است و شهربازی بسیج بسیار نزدیک است. ورزشگاه 30 هزار نفری تختی، باشگاه سوارکاری، پیست دوچرخه‌سواری، پیست اسکیت در بوستان والفجر و ... از جمله دیگر امکانات ورزشی است. یک مجموعه ورزشی آبی دیگر هم به مساحت 2 هزار و 850‌ مترمربع با کاربری‌ ورزشی و تفریحی در حال ساخت است که استخر کودکان هم دارد. پارک فجر در خیابان هشتم افسریه، بزرگ‌ترین فضای سبز محله است که به زمین بازی، پیست اسکی، چمن مصنوعی، میز پینگ‌پونگ و ... مجهز شده است و از مهم‌ترین مکان‌ها برای تفریح و گذران اوقات فراغت نوجوانان است. حال اگر افسریه را مناسب سکونت خود و فرزنداتان تشخیص داده‌اید، برای اطلاع از نرخ خرید خانه در افسریه به جای مراجعه به بنگاه‌های بی‌شمار این محله به بخش املاک سایت دیوار مراجعه و آگهی‌ها را مقایسه کنید.

منبع : ویرلن