۰ نفر

با ویژگی‌ها و امکانات محله آهنگ آشنا شود

۶ آذر ۱۳۹۷، ۱۱:۴۳
کد خبر: 317792
با ویژگی‌ها و امکانات محله آهنگ آشنا شود

محله آهنگ در منطقه 14 شهرداری تهران واقع شده و به دو بخش غربی و شرقی تقسیم می‌شود. آهنگ شرقی 33 هزار نفر و آهنگ غربی حدود 38 هزار نفر جمعیت دارد.

به سمت شمال محله که حرکت کنیم به بزرگراه محلاتی و از سمت غرب به بزرگراه بسیج می‌رسیم. آهنگ از شرق به اتوبان امام علی (ع) و از جنوب به اتوبان آهنگ منتهی می‌شود. علاوه بر دسترسی راحت به اتوبان، این محله دارای خطوط تاکسی و اتوبوس هم هست. اگر به رهن و اجاره آپارتمان در آهنگ فکر می‌کنید، از لحاظ و رفت‌وآمد به محل کار خود و دسترسی به نقاط مختلف تهران مشکلی نخواهید داشت. نزدیک‌ترین ایستگاه مترو به این محله مترو نبرد است و ساکنین هم‌چنین از طریق پایانه اتوبوسرانی شرق تهران (تهران‌پارس) به شهرهای مختلف ایران می‌توانند سفر کنند.

آهنگ محله‌ای‌ نوساز در منطقه است که به گفته مهندسان شهرسازی به شیوه مدرن و بر طبق اصول شهرسازی ساخته شده. روی نقشه هم که نگاه کنید ساختاربندی منظم و هندسی کوچه‌ها و خیابان‌های این محله به چشم می‌آید. از نقاط مثبت رهن و اجاره آپارتمان در آهنگ، کوچه‌های بسیار طولانی و عریض این محل است که هر کدام به خیابان اصلی منتهی می‌شوند و از این جهت امنیت خوبی دارند.

در این خیابان‌ها جای پارک هم عموما پیدا می‌شود. اگرچه با توجه به قرار گرفتن اداره پست، دادگاه خانواده، دانشگاه آزاد تهران جنوب و ساختمان شهرداری در این محله، شهرداری تهران در صدد رفع ترافیک بوده و پیشنهاد ساخت پنج پارکینگ مکانیزه 16 واحدی را در آهنگ شرقی به سازمان نوسازی داده است. البته در آهنگ غربی یک پارکینگ طبقاتی در محدوده خیابان محمدی ساخته شده است. وجود بازار گل تهران در این محله هم برای شکل‌گیری ترافیک مزید بر علت شده است. این بازار گل و گیاه را با بهترین کیفیت و قیمتی بی‌نظیر ارائه می‌دهد و از سراسر کشور مراجعه کننده دارد.

در محله آهنگ بوستان‌های مختلفی مثل فتح، سمیه، گلسار، نسترن، اقاقیا، زیتون و ... وجود دارد. بوستان گلسار یک کتابخانه به همین نام هم دارد که اهالی زیاد به آن مراجعه می‌کنند. کتابخانه امام صادق هم دیگر کتابخانه اصلی محله است. برای سرگرمی کودکان علاوه بر پارک‌ها، دو خانه اسباب‌بازی هم در آهنگ موجود است که عملکردی مانند مهدکودک‌ها و هزینه‌هایی پایین دارند که می‌شود ساعتی پرداخت کرد. در این خانه‌ها کارگاه‌های ویژه مادر و کودک و مشاوره خانواده، جلسات مربوط به تقویت خلاقیت و کشف استعدادهای کودک هم برگزار می‌شود.

 از امکانات ورزشی محله می‌توان به مجموعه ورزشی نواب صفوی و بروجردی اشاره کرد. باشگاه نواب صفوی یکی از اماکن قدیمی محله است که ورزشکاران زیادی را تربیت کرده است. انواع سالن‌های بدنسازی، استخر و ... هم در آهنگ پیدا می‌شود و دو زمین چمن مصنوعی در آهنگ شرقی و دو زمین خاکی در آهنگ غربی تعبیه شده است. آهنگ شرقی و غربی هم کدام یک سرای محله مجزا دارند که کلاس‌های فرهنگی و آموزشی مختلف برگزار می‌کند. به‌علاوه خانه خدمات اجتماعی شهرداری مشاوره و خدمات اجتماعی، رفاهی، کارآفرینی و توانمند‌سازی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی و ارتقای کیفیت زندگی در سطح محله ارائه می‌دهد.

دیگر مزیت رهن و اجاره آپارتمان در آهنگ این است که ساکنین برای تامین کالاهای ضروری و رومزه لازم نیست مسافت طولانی را طی کنند. در سطح محله آهنگ مغازه‌ها و فروشگاه‌های محلی متعدد و هم‌چنین بازار میوه و تره‌بار موجود است. به علاوه فروشگاه شهروند هم یک شعبه در این محل دارد. قیمت رستوران‌ها و کافه‌های محله هم در سطح متوسط قرار می‌گیرد. 21 مدرسه در پایه‌های مختلف تحصیلی در آهنگ شرقی و 12 عدد در آهنگ غربی قرار گرفته است.

منبع : ویرلن