۰ نفر

بررسی نرخ خرید آپارتمان‌های زیر 100 متر در اقدسیه

۶ آذر ۱۳۹۷، ۱۱:۳۸
کد خبر: 317788
بررسی نرخ خرید آپارتمان‌های زیر 100 متر در اقدسیه

عموما در فصل‌های سرد، بازار مسکن افت‌های دوره‌ای را تجربه می‌کند. البته شاید اعمال تحریم‌ها هم در این وضعیت بی‌تاثیر نباشد.

اگرچه رئیس اتحادیه مشاوران املاک معتقد است که در شرایط تحریم، بخش ساختمان‌سازی امن‌ترین سرمایه‌گذاری است چرا که مسکن یک کالای ماندگار و مطمئن است. در حالی که خرید و فروش و اجاره مسکن ۱۵ درصد نسبت به سال قبل کاهش یافته استُ به نظر می‌رسد اجاره، رهن و خرید آپارتمان در اقدسیه و دیگر محله‌های اعیان‌نشین شمال تهران، از مناسبات دیگری پیروی می‌کند. چرا که طرفداران سکونت در این مناطق اقشار بسیار مرفهی هستند که هر چقدر هم قیمت‌ها بالا و پایین شود در نهایت بودجه کافی را برای خرید خانه در چنین محله‌هایی را دارند. یا اینکه از طبقه متوسط جامعه هستند که کل سرمایه و دارای خود را صرف خرید خانه در محله‌های باپرستیژ می‌کنند.

اقدسیه از محله‌های اشرافی شمیران تهران است که به برج‌های بلندمرتبه و شیک خود مشهور است. این محله از چهار سمت توسط اتوبان ارتش (شمال)، خیابان لنگری (غرب)، اتوبان امام علی (شرق) و اتوبان صدر (جنوب) احاطه شده است. بافت شهری این محل در بخش اراج و دهکده اقدسیه کاملا قدیمی سنتی است و در حوالی خیابان گلزار و انشعابات آن، بسیار مدرن می‌شود و ساختاری منظم و شطرنجی پیدا می‌کند. بخش عمده‌ای از این محله هم از اراضی نظامی تحت کنترل سپاه و ارتش تشکیل می‌دهد. نکته‌ای که باید به آن توجه کنید این است که عموما تمامی محله‌های حوالی خیابان اقدسیه یا همان موحد دانش بخشی از اقدسیه تلقی می‌شوند. اما در نزدیکی آجودانیه و یا در سپند، فیروزبخش و گلستان شمالی قیمت‌ها بسیار بالاتر از نقاطی مثل اراج و شهرک ولیعصر است. هر چه به سمت سه‌راه اقدسیه پیش برویم هم قیمت‌ها بالاتر می‌روند و بعضا به بیش از متری 40 میلیون تومان هم می‌رسند.

برای خرید آپارتمان در اقدسیه گزینه‌های فراوانی در بخش املاک سایت دیوار موجود است. البته تعداد واحدهای زیر 100 متر در میان آگهی‌ها کم‌تر است. به این دلیل که اکثر ساختمان‌ها و برج‌های نوساز و جدید در این محله در متراژ بالا ساخته می‌شوند. 63 متری یک خوابه در خیابن لنگری، یک میلیارد تومان آگهی شده است. یعنی حدودا متری 15 میلیون تومان. این واحد سال 92 ساخته شده و یک انباری بزرگ هم دارد. قیمت بیشتر واحدهای زیر 100 متری که آگهی شده‌اند از همین حول و حوش متری 15 میلیون تومان شروع می‌شود. البته در اراج یک 64 متری 14 ساله هم موجود است که 860 میلیون تومان قیمت دارد. البته در طبقه سوم واقع شده و آسانسور ندارد.

واحد 70 متری یک خوابه و ساخت سال 85، یک میلیارد و 700 میلیون تومان آگهی شده که به نسبت قدمت بنا و متراژ قیمت بالایی به نظر می‌رسد. مثلا 100 متری ساخت سال 89 با دو اتاق خواب و امکانات کامل، در اراج با یک میلیارد و 600 میلیون تومان هم می‌شود پیدا کرد. برای خرید آپارتمان در اقدسیه و حوالی خیابان گلزار موارد متعددی آگهی شده است. مثلا یک آپارتمان نوساز 100 متری دوخوابه، متری 20 میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است که با بناهایی که قدمت بیشتری دارند حدودا متری 5 میلیون تومان اختلاف قیمت دارد. در همین گلزار 100 متری دیگری که سال 82 ساخته شده، یک میلیارد و 470 میلیون تومان آگهی شده است. به طور کلی در متراژ زیر 100 متر قیمت آپارتمان‌های نوساز در اقدسیه به حدود 20 میلیون تومان می‌رسد و بالای 100 متر هر چه متراژ بالا رود قیمت واحد به ازای هر متر هم بیشتر می‌شود.

 

منبع : ویرلن