۰ نفر

ایده دوخت مانتو برای عید ۱۴۰۲

۲۳ اسفند ۱۴۰۱، ۱۱:۴۳
کد خبر: 706447
ایده دوخت مانتو برای عید ۱۴۰۲

وقتی به سال جدید نزدیک می‌شویم و عید فرا می‌رسد، افراد به خرید لباس‌های جدید روی می‌آورند و این موضوع باعث می‌شود تا تقاضا برای ایده‌های دوخت لباس مناسب برای آن سال افزایش یابد.

جدیدترین پارچه مانتویی بازار برای عید 1402

به گزارش اقتصاد آنلاین، یکی از رایج‌ترین لباس‌هایی که افراد در هنگام شروع سال جدید به دوخت و تولید آن‌ها فکر می‌کنند، مانتو است. اگر قصد دوخت مانتو یا تولید و فروش آن را دارید، باید از ایده‌های دوخت مانتو متناسب با زمان حال کمک بگیرید و پارچه مناسبی را برای این کار انتخاب کنید. در این مقاله به بررسی پارچه‌های مناسب برای دوخت مانتو و ایده‌های دوخت مانتو در سال 1402 می‌پردازیم. در ادامه با ما همراه باشید.

پارچه مناسب برای دوخت مانتو

اولین قدم برای دوخت یک لباس خوب، انتخاب پارچه مناسب برای این کار است. این موضوع درباره دوخت مانتو نیز صدق می‌کند و برای دوخت یک مانتوی با کیفیت، نیاز دارید تا پارچه مورد نیاز برای این کار را به درستی انتخاب کنید.پیش از این  به معرفی پارچه های مناسب دوخت مانتو بهاره پرداخته ایم. همانطور که میدانید پارچه‌ها انواع مختلفی را دارند و در این بخش تلاش می‌کنیم تا انواع پارچه‌های مناسب برای دوخت مانتو را بررسی کنیم.

پارچه کرپ

دوخت مانتو

پارچه کرپ یک نوع پارچه نسباتا لوکس و لاکچری است که از ابریشم ساخته شده. لازم به ذکر است که این نوع پارچه در مقایسه با سایر پارچه‌های موجود در بازار، از قیمت بالاتری برخوردار است. پارچه کرپ انواع مختلفی دارد. از مهم‌ترین انواع پارچه کرپ می‌توانیم به کرپ حریر، غواصی، چینی و کرپون اشاره کنیم.

شما می‌توانید از پارچه کرپ برای دوخت مانتوهای مجلسی و شیک استفاده کنید. لازم به ذکر است که پارچه کرپ کمی نازک و لطیف است و شاید برای دوخت مانتوهای زمستانی و گرم مناسب نباشد. همچنین شما می‌توانید از پارچه کرپ برای دکوراسیون داخلی خانه و به عنوان پرده استفاده کنید.

پارچه ژاکارد

پارچه ژاکارد یک نوع پارچه آهاردار و نسباتا مقاوم است که انواع مختلفی دارد. طرح‌های مختلف و متنوعی از پارچه ژاکارد در بازار موجود هستند و این موضوع می‌تواند برای افرادی که در خرید پارچه سخت‌پسند هستند، خوشحال‌کننده باشد. جالب است بدانید که هیچ طرحی روی پارچه ژاکارد توسط دستگاه حک نمی‌شود؛ بلکه این طرح‌ها در هنگام تولید و هنگام دوخت روی این پارچه هک می‌شوند و به همین دلیل، قابل حذف یا کم‌رنگ شدن نیستند.

پارچه‌ ژاکارد انواع مختلف و متنوعی دارد و می‌توان از هر نوعِ آن، برای دوخت انواع مانتو استفاده کرد. انواع پارچه‌های ژاکارد عبارت‌اند از ژاکارد پشمی، ژاکارد ابریشمی، ژاکارد از جنس کتان و ژاکارد ترکیبی. توجه داشته باشید که در تولید پارچه ژاکارد ترکیبی، از ترکیبِ ابریشم، کتان و پشم استفاده می‌شود.

شما می‌توانید از پارچه ژاکارد پشمی برای دوخت مانتوهای زمستانی استفاده کنید. همچنین پارچه‌های ژاکارد ابریشمی، از جنس کتان و ترکیبی برای دوخت مانتوهای مجلسی و مانتوهای روزمرگی مناسب هستند. 

توجه داشته باشید که تمامی پارچه‌های ژاکارد طرح‌دار نیستند و اگر شما قصد دوخت مانتوهای ساده با پارچه ژاکارد را داشته باشید، می‌توانید مدل‌های ساده آن را نیز در بازار پیدا کنید.

پارچه لینن

پارچه لینن یک پارچه نسباتا نازک و سبک است. این پارچه منافذی دارد که هوا در آن رد و بدل می‌شود و این قابلیت می‌تواند برای دوخت لباس‌های تابستانی مناسب باشد.

شما می‌توانید از پارچه لنین برای دوخت مانتوهای تابستانی و روزمرگی استفاده کنید و این نوع پارچه، چندان مناسب دوخت مانتو مجلسی نیست. 

پارچه حریر

پارچه حریر یک نوع پارچه لوکس و بسیار زیبا است که ابتدا توسط اشراف‌زادگان آمریکایی و اروپایی استفاده می‌شد. پارچه حریر انواع بسیار جذاب و گوناگونی دارد.  کاربرد اصلی این پارچه استفاده از آن برای دکوراسیون منزل و دوخت لباس‌های زنانه است. پارچه حریر از ابریشم تولید می‌شود و بافت نازکی دارد. شما می‌توانید از پارچه حریر برای دوخت مانتوهای زنانه مناسب تابستان، روزمرگی و مجلسی استفاده کنید.

پارچه کتان

پارچه کتان یکی از قدیمی‌ترین پارچه‌هایی است که برای دوخت لباس استفاده می‌شد و دوخت انواع لباس مانند شلوار و پیراهن با استفاده از این پارچه امکان‌پذیر است. این پارچه از بافت نسباتا ضخیمی برخوردار است و می‌تواند برای دوخت لباس‌های زمستانی انتخاب خوبی باشد. شما می‌توانید از پارچه کتان برای دوخت مانتوهای مجلسی و زمستانی استفاده کنید.

پارچه جین

پارچه جین یکی از پرطرفدارترین پارچه‌هایی است که برای دوخت مانتو استفاده می‌شود. این پارچه اولین بار توسط کمپانی به نام لی تولید شد و به همین دلیل به این پارچه، لی نیز می‌گویند. انواع پارچه جین کاربردهای گوناگونی دارد که با کدام از آن ها میتوان استایل های جذابی داشت. این پارچه از دوخت نسباتا نازکی برخوردار است و به همین دلیل، می‌توانید از آن برای دوخت مانتوهای بهاره و پاییزه استفاده کنید.

پارچه چرم

می‌توان گفت مانتوهایی که با پارچه چرم تولید می‌شوند، لوکس و لاکچری هستند. پارچه‌های چرم از دو نوع تشکیل می‌شوند. اولین نوع از پارچه چرم، پارچه چرم مصنوعی است که توسط انسان ساخته می‌شود و دومین نوع از پارچه چرم، پارچه چرم طبیعی است که از حیوان‌هایی مانند گاو تهیه به دست می‌آید.

لازم به ذکر است که پارچه چرم از بافت نسباتا مقاومی برخوردار است و می‌تواند برای دوخت مانتوهای زمستانه مناسب باشد. توجه داشته باشید که مانتوهای چرمی، جزو گران‌ترین مانتوهای موجود در بازار محسوب می‌شوند و قائداتا برای دوخت آن‌ها، نیازمند صرف هزینه بیشتری هستید.

ایده‌های دوخت مانتو برای عید 1402

دوخت مانتو در سال 1402 یکی از فعالیت‌هایی است که می‌توانید با انجام آن، از درآمد خوبی برخوردار باشید. حتی شاید به دوخت مانتو علاقه داشته باشید و تنها بخواهید برای خودتان یک مانتوی زیبا بدوزید. تنها چیزی که شما برای این کار نیازمندید، ایده‌های دوخت مانتو برای سال 1402 است.

اگر شما ایده‌های خوبی از دوخت مانتو را بدانید، می‌توانید مانتوهای زیبایی را نیز تولید کرده و از آن‌ها استفاده کنید. موارد زیر شامل تصاویری از مانتوهای مختلفی هستند که می‌توانند به شما در رسیدن به ایده‌های دوخت مانتوهای زیبا کمک کنند.