۰ نفر

بعد از میکرونیدلینگ چگونه از پوستم مراقبت کنم؟

۲۸ بهمن ۱۴۰۱، ۱۶:۲۷
کد خبر: 701805
بعد از میکرونیدلینگ چگونه از پوستم مراقبت کنم؟

صرف نظر از سن و جنسیت، داشتن پوستی شاداب و با طراوت، برای هر یک از ما اهمیت دارد. ما روش‌های زیبایی مختلفی را امتحان می‌کنیم تا بلکه از شر جای جوش‌ها و یا چین‌و‌چروک‌ها خلاص شویم.

آموزش کامل مراقبت و شستشوی صورت بعد نیدلینگ

به گزارش اقتصاد آنلاین، از جمله روش‌هایی که برای درمان مشکلات پوستی معمول مورد استفاده قرار می‌گیرد، میکرونیدلینگ است. این روش مزایای بسیاری دارد. برای اینکه با انجام میکرونیدلینگ به نتیجه مطلوبی برسید، بسیار مهم است که مراقبت های بعد از میکرونیدلینگ را جدی بگیرید. در این مقاله، شما را با مراقبت های بعد از میکرونیدلینگ آشنا می‌کنم. بنابراین، جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه، من رو در ادامه همراهی کنید.

میکرونیدلینگ چیست؟

zf37rlcunrrm

میکرونیدلینگ، یک روش زیبایی کم‌تهاجمی است که برای درمان برخی از مشکلات پوستی از طریق تولید کلاژن به کار می‌رود. با تکامل تجهیزات و تکنیک‌های پزشکی، میکرونیدلینگ در روش‌های مراقبت از پوست رایج‌تر شده است که می‌تواند ظاهر پوست را بهبود ببخشد. این روش برای رفع مشکلات پوستی همچون افتادگی پوست، جای جوش، چین‌و‌چروک، منافذ بزرگ شده، هایپرپیگمانتاسیون و لک‌های خورشیدی، بافت‌های ناهموار پوست و غیره به کار می‌رود. میکرونیدلینگ می‌تواند مشکلات پوستی افرادی که درمان‌های خانگی و موضعی برایشان موفقیت‌آمیز نبوده است را درچند جلسه رفع کند.

میکرونیدلینگ چگونه انجام می شود؟

در میکرونیدلینگ، برای انجام کار از وسیله‌ای تفنگ‌مانند استفاده می‌کنند. در این وسیله، سوزن‌های بسیار ریز از جنس فلز تیتانیوم به قطر 0.5 یا حداکثر 2.5 میلی‌متر تعبیه شده است. پیش از اعمال این روش بر روی پوست، از بی‌حس کننده موضعی استفاده می‌شود. معمولاً اثر بی‌حس کننده حدود 30 تا 40 دقیقه طول می‌کشد. هنگامی که پوست برای شروع این کار آماده شد، پزشک دستگاه را به طور یکنواخت در سرتاسر ناحیه درمان حرکت می‌دهد. در نتیجه حرکت دستگاه بر روی پوست، سوراخ‌های بسیار ریزی بر روی ناحیه اپیدرم پوست ایجاد می‌شود.

از طریق ایجاد آسیب جزئی و کنترل شده به پوست، موجب تحریک تولید کلاژن و الاستین می‌شود. کلاژن و الاستین، از جمله پروتئین‌های رایج پوست هستند که نقش مهمی در سفتی و کشسانی پوست دارند. با افزایش سن، تولید کلاژن پوست کاهش می‌یابد. کاهش تولید کلاژن باعث شل شدن و افتادگی پوست می‌شود. استفاده از این دستگاه بر روی پوست با تولید کلاژن بیشتر، منجر به ترمیم بافت‌های غنی از کلاژن می‌شود. در نهایت، سفت شدن پوست و ایجاد بافت‌های جدید پوستی را به دنبال دارد که از نظر رنگ و بافت یکدست‌تر هستند.

به منظور گرفتن نتیجه دلخواه از این روش درمانی، پزشک معمولاً قبل یا بعد از میکرونیدلینگ، از محصولات پوستی که سبب تحریک تولید کلاژن بیشتر پوست می‌شوند، استفاده می‌کند. سرم‌ها و یا محصولاتی که به کار می‌روند، معمولاً حاوی هیالورونیک اسید، ویتامین سی و یا روشن‌کننده پوست هستند. بسته به ناحیه درمان و میزان جدی بودن مشکلات پوستی، یک درمان بین 15 دقیقه تا 1 ساعت زمان می‌برد. برای گرفتن نتیجه بهتر، روند درمان به چند جلسه نیاز دارد.

فواید میکرونیدلینگ

میکرونیدلینگ فواید بسیاری دارد که در ادامه به برخی از آن‌ها اشاره می‌کنم، از جمله فواید میکرونیدلینگ:

چین و چروک های پوست را کاهش می دهد

هیچ کس دوست ندارد که پیرتر از سن خودش به نظر برسد. خطوط ایجاد شده بر روی پوست، تنها برای افراد میانسال و یا سالخورده نیست. حتی می‌توان چین‌و‌چروک‌های پوستی را در افرادی مشاهده کرد که سن زیادی ندارند، اما بنابه‌ دلایلی دچار پیری زودرس پوست شده‌اند. آسیب‌های جزئی ناشی از یک جلسه میکرونیدلینگ، موجب افزایش تولید کلاژن و الاستین به منظور مبارزه با خطوط و چین‌و‌چروک پوست می‌شود. از طرف دیگر، مکانیسم‌های ترمیم زخم، بدن را برای تولید سلول‌های پوستی جدید تحریک می‌کند تا چین‌و‌چروک‌های پوستی را کاهش دهد.

عوارض جانبی کمتر از لیزر و لایه برداری دارد

لیزر نسبت به میکرونیدلینگ، از درمان‌های زیبایی تهاجمی محسوب می‌شود.

اثرات میکرونیدلینگ با لیزر و یا لایه‌برداری شیمیایی، قابل مقایسه است. شما می‌توانید 24 تا 72 ساعت پس از میکرونیدلینگ، نتایج آن را با داشتن پوستی شفاف و درخشان مشاهده کنید. این در حالی است که با لیزر، بهبودی شما ممکن است 3 تا 10 روز طول بکشد. به طوری که پوست به 14 تا 21 روز زمان نیاز دارد تا پس از یک لایه‌برداری ملایم، به حالت اولیه خود برگردد و ترمیم شود.

علائم مرتبط با بیماری روزاسه را کاهش می دهد

بیماری روزاسه یا همان آکنه روزاسه، نوعی اختلال پوستی شایع است. افرادی که مبتلا به این بیماری هستند، پوست قرمز و ملتهبی دارند. این التهاب می‌تواند تمام صورت، قفسه سینه، کمر و یا گوش‌ها را درگیر کند. تیرگی و ضخیم شدن پوست را که در اثر روزاسه به وجود می‌آید، می‌توان با میکرونیدلینگ برطرف کرد. کلاژن در پوست افراد مبتلا به روزاسه، به سرعت تجزیه می‌شود. در چنین وضعیتی ستفاده از میکرونیدلینگ، رشد کلاژن را تحریک می‌کند و این کلاژن تجزیه شده را به طریقی جبران و جایگزین می‌کند. در نتیجه، با به کارگیری این روش، التهاب پوست ناشی از بیماری روزاسه کاهش می‌یابد.

پیری زودرس پوست را به تأخیر می اندازد

پیری زودرس پوست تنها به صورت چین‌وچروک و تغییر رنگ پوست ظاهر نمی‌شود. در کنار این علائم، پوست خاصیت ارتجاعی خود را نیز از دست می‌دهد و دچار شل شدن و افتادگی می‌شود. پوستی که دارای چنین علائمی است، کدر به نظر می‌رسد و درخشندگی و شادابی لازم را ندارد. با استفاده از میکرونیدلینگ، می‌توان به کاهش این علائم کمک کرد. در واقع میکرونیدلینگ با انباشتن کلاژن در پاسخ به زخم‌های ریز، می‌تواند ساختار پوست را برای مبارزه  با افتادگی و شل شدن پوست بهبود ببخشد. به طوری‌که می‌توان تنها پس از 24 ساعت و پس از یک جلسه درمان، تا حدی درخشش و تازگی پوست را مشاهده کر‌د.

آسیب های پوستی ناشی از نور خورشید را کاهش می دهد

به منظور کاهش ظاهر آسیب‌های ناشی از نور خورشید، به ویژه هایپرپیگمانتاسیون و لک‌های پوستی، میکرونیدلینگ روشی مؤثر است. اگر پوست شما دارای لک‌های قهوه‌ای‌رنگ ناشی از آفتاب‌گرفتن بیش از حد است، میکرونیدلینگ و توانایی آن در تحریک کلاژن و سلول‌های پوستی جدید می‌تواند به بهبود ظاهر پوست کمک کند. با استفاده از این روش، پوست ظاهری یکدست پیدا می‌کند.

اثربخشی محصولات موضعی را بهبود می بخشد

استفاده از سرم‌های پوستی بعد از میکرونیدینگ، اثربخشی آن را افزایش می‌دهد.

بهترین زمان برای استفاده از محصولات موضعی مانند محصولات ضد پیری، مرطوب‌کننده‌ها و سایر درمان‌های موضعی، بعد از انجام میکرونیدلینگ است. به این دلیل که از طریق سوراخ‌های ریز ایجاد شده در طول فرآیند میکرونیدلینگ، می‌توان کرم‌ها، سرم‌های پوستی و ژل‌ها را راحت‌تر به عمق پوست تزریق کرد. در نهایت، سلامت و ظاهر پوست با به کارگیری این روش افزایش می‌یابد.

موجب درمان اسکارهای سطحی می شود

به دلیل اینکه میکرونیدلینگ موجب تحریک تولید کلاژن و الاستین در پوست می‌شود، در رفع آکنه و سایر اسکارهای روی پوست نیز بسیار مؤثر است. البته ناگفته نماند که میکرونیدلینگ برای اسکارهای کلوئیدی و یا برجسته، جوابگو نیست.

عوارض میکرونیدلینگ

اگرچه میکرونیدلینگ به عنوان روش درمانی ایمن و مؤثر شناخته شده است، اما مانند هر روش درمانی دیگر، با عوارضی همراه است. مهمترین آن، تحریک پوست و قرمزی بعد از میکرونیدلینگ است. سایر عوارض جانبی شامل موارد زیر است:

قرمزی و التهاب

ورم

خشکی پوست

کبودی

پوسته پوسته شدن پوست

خونریزی جزئی

ممکن است خونریزی برای افرادی که دارای اختلالات خونریزی هستند یا داروهای رقیق کننده خون مصرف می‌کنند، خطر بیشتری داشته باشد. از این رو، مهم است که قبل از انجام میکرونیدلینگ، پزشک را در خصوص وضعیت سلامتی خود مطلع کنید. در صورت عدم مراقبت درست پس از انجام میکرونیدلینگ، خطر عوارض جانبی جدی‌تری نیز وجود دارد، از جمله:

عفونت

تغییر رنگدانه پوست

واکنش به داروهای موضعی در طول درمان

انواع مختلف درمان میکرونیدلینگ

درمان‌های مختلفی در میکرونیدلینگ مورد استفاده قرار می‌گیرد که هر کدام بسته به نوع مشکل پوست و نیاز فرد مورد استفاده قرار می‌گیرند. این درمان‌ها عبارت است از:

میکرونیدلینگ مکانیکی

در میکرونیدلینگ مکانیکی، از یک وسیله خودکارمانند موتوردار با سوزن‌های باریک و کوچک برای ایجاد هزاران کانال با عمق حداکثر 2.5 میلی‌متر استفاده می‌شود. به دنبال ایجاد این کانال‌ها، فرد مقدار خفیفی از خونریزی و قرمزی را تجربه می‌کند. با این کار، بافت‌های قدیمی، چروکیده یا زخم‌دار مختل می‌شوند تا فرصتی برای بازسازی پوست جدید فراهم شود. این روش، محبوب‌ترین نوع میکرونیدلینگ است، زیرا روشی مقرون به صرفه است.

از سوی دیگر یک درمان عالی برای به تأخیر انداختن روند پیری پوست در افرادی است که مایل به اصلاح چین‌و‌چروک یا جای زخم هستند. میکرونیدلینگ مکانیکی همچنین برای افرادی که به دنبال روشن کردن رنگدانه‌های قهوه‌ای پوست خود هستند، مناسب است. برای آن‌هایی که به دنبال راهی برای از بین بردن خطوط پیشانی یا خطوط لب، اسکار بدن یا جای آکنه هستند نیز، روشی کارآمد است.

فرکشنال میکرونیدلینگ با فرکانس رادیویی

در این روش، از سوزن‌های ضخیم‌تری برای انتقال گرما به عمق پوست استفاده می‌کنند. میکرونیدل‌های این دستگاه به عمق مشخصی از پوست نفوذ می‌کنند و بافت‌های پوست را تحت تأثیر قرار می‌دهند. این کار با تحریک بافت پوست، منجر به تولید فیبرهای الاستین و کلاژن و در نهایت سفتی پوست می‌شود. در فرکشنال میکرونیدلینگ با فرکانس رادیویی، میکروکانال‌های کمتری نسبت به میکرونیدلینگ مکانیکی ایجاد می‌کند. از این رو، می‌توان آن را به عنوان درمان مبتنی بر حرارت در نظر گرفت. فرکشنال میکرونیدلینگ معمولاً بدون خونریزی است. این روش برای افرادی که می‌خواهند پوست خود را سفت، لیفت و یا کانتور کنند، مناسب است. همچنین برای کاهش جای زخم، کاهش آکنه و کوچک کردن منافذ نیز مؤثر است.

مزوتراپی

در مزوتراپی، مواد موردنیاز پوست به طور مستقیم به تزریق می‌شوند.

مزوتراپی، نسبت به روش‌های دیگر کم‌تهاجمی‌تر است و تنها بر بالاترین لایه پوست که حدود 600 میکرومتر عمق دارد، متمرکز است. در این روش، مواد موردنیاز پوست مانند ویتامین‌ها، مواد معدنی، آنتی‌اکسیدان‌ها و غیره به طور مستقیم تزریق می‌شوند. این کار از طریق سوزن‌های بسیار ریزی انجام می‌شود که به محصولات مراقبتی پوست این اجازه را می‌دهد تا کمی بیشتر نفود کنند. افرادی که مشکل پوستی خاصی ندارند، ولی به دنبال تقویت و درخشش بیشتر پوست خود هستند، مزوتراپی روشی مؤثر است.

بعد از چه مدت نتایج میکرونیدلینگ مشخص می شود؟

هر نسخه از این درمان، برای دستیابی به نتایج مطلوب به چندین جلسه نیاز دارد. اما از آنجایی که نیازهای پوستی هر فرد متفاوت است، باید با پزشک خود مشورت کنید تا بهترین برنامه درمانی را برای شما تعیین کند. چنانچه مشکلات پوستی شما بسیار جزئی است، احتمالاً با یک یا دو جلسه درمان، علائم کاهش می‌یاید. به طور کلی، نتایج حاصل از میکرونیدلینگ فوری است.

پوست بلافاصله پس از درمان، روند بهبودی خود را آغاز می‌کند. به مدت 4 تا 6 هفته به بهبود خود ادامه می‌دهد و پس از آن نیاز به جلسه بعدی است. بیشتر افراد طی 4-6 جلسه به نتایج دلخواه خود می‌رسند. همچنین توصیه می‌شود که هر 6 یا 12 ماه یک‌بار برای تمدید کلاژن‌سازی و یا تحریک تولید آن، مجدداً به پزشک خود مراجعه کنید. البته رعایت مراقبت های بعد از میکرونیدلینگ نیز بر نتایج درمان تأثیر می‌گذارد. بسیار مهم است که نکات بهداشتی بعد از میکرونیدلینگ را به طور منظم و اصولی انجام دهید تا به نتایج دلخواه خود برسید.

مراحل بهبودی پس از میکرونیدلینگ

پس از انجام یکی از این روش‌های میکرونیدلینگ، برخی از عوارض جانبی قابل انتظار است. پس از میکرونیدلینگ ممکن است پوست شما ملهتب یا قرمز شده باشد، انگار که تمام روز را زیر نور خورشید گذرانده‌اید و دچار آفتاب سوختگی شده‌اید. قرمزی ناشی از میکرونیدلینگ معمولاً در عرض 48 ساعت محو می‌شود. عوارض دیگر آن مانند جوش، ممکن است کمی بیشتر طول بکشد تا برطرف شود. اغلب طی یک یا دو روز اول پس از درمان، بهبودی ناشی از میکرونیدلینگ قابل مشاهده است، اما بهبودی در زیر سطح پوست همچنان تا 2 ماه پس از آن اتفاق می‌افتد.

از سوی دیگر، تورم ایجاد شده تا 48 ساعت پس از عمل عارضه معمولی است. پوسته پوسته شدن بعد از میکرونیدلینگ نیز نسبتاً رایج است. سایر عوارض جانبی در همه آنهایی که میکرونیدلینگ انجام می‌دهند، وجود ندارد،.عوارضی مانند برآمدگی، جوش و خشکی پوست که پس از میکرونیدلینگ رایج است. مراقبت از پوست با استفاده از مرطوب کننده و پاک کننده‌های ملایم می‌تواند عوارض جانبی این روش درمانی را به حداقل برساند. خوشبختانه، دوره نقاهت این روش در مقایسه با برخی از روش‌های زیبایی دیگر نسبتاً کوتاه است.

مراقبت های بعد از میکرونیدلینگ

اگرچه میکرونیدلینگ یک عمل زیبایی بسیار ایمن و مؤثر است، اما مانند تمام درمان‌ها، مراقبت ویژه از پوست بعد از آن برای بهبودی سریع و گرفتن بهترین نتایج ضروری است. از جمله مراقبت های بعد از میکرونیدلینگ:

از تماس پوست با محرک های مخرب خودداری کنید

پس از اتمام جلسه میکرونیدلینگ، بدن برای بهبودی خود و ایجاد پوست جدیدتر و سفت‌تر، بیش از حد فعالیت می‌کند. در طی این مدت، پوست تحت درمان به شدت حساس است. یکی از عواملی که می‌تواند تأثیر مخرب بر پوست بعد از میکرونیدلینگ داشته باشد، اشعه ماوراء بنفش خورشید است. چنانچه نور خورشید به پوست شما برخورد  کند، ممکن است بر روی صورت خود احساس گرما و سوزن سوزن شدن داشته باشید. این در حالی است که اشعه ماوراء بنفش نور خورشید می‌تواند موجب آسیب رساندن  به کلاژن و الاستین پوست شما شود.

عدم محافظت پوست در برابر نور خورشید، می‌تواند قرمزی و لک‌های پوستی را بعد از میکرونیدلینگ افزایش دهد.

از آنجایی که هدف از میکرونیدلینگ، افزایش تولید کلاژن پوست است، اشعه ماوراء بنفش ناشی از قرار گرفتن در معرض نور خورشید می‌تواند تأثیر منفی بر روی نتایج حاصل از میکرونیدلینگ داشته باشد. از سوی دیگر، قرار گرفتن پوست در معرض آلودگی‌های محیطی که می‌تواند موجب به دام افتادن باکتری‌های مضر در منافذ پوست شما شوند، پیامدهایی را به دنبال دارد.

اگرچه همه باکتری‌های پوست مضر نیستند و پوست برای سالم ماندن به انواع خاصی از آن‌ها نیاز دارد، اما به دام افتادن نوع مضر آن‌ها در منافذ پوست می‌توانند منجر به عفونت و لک شوند. به عنوان بخشی از مراقبت های بعد از میکرونیدلینگ، استفاده از هر گونه محرک‌های شیمایی مانند کرم‌های لایه‌بردار و همچنین محرک‌های فیزیکی مانند اسکراب‌های قوی، ممنوع می‌باشد. به این دلیل که استفاده از چنین محرک‌هایی، قرمزی و التهاب پوست را تشدید می‌کند و عوارض ناشی از میکرونیدلینگ را افزایش می‌دهد.

دستورالعمل

به منظور محافظت از پوست در برابر این محرک‌های رایج و در عین حال مضر به عنوان مراقبت‌ های بعد از میکرونیدلینگ، توصیه می‌شود که دستورالعمل‌هایی که در زیر به آن‌ها اشاره می‌شود را دنبال کنید. به مدت 3 روز پس از میکرونیدلینگ از این موارد پرهیز کنید:

شنا در استخر، دریاچه و یا دیگر محیط‌های آبی

قرار گرفتن در معرض نور مستقیم خورشید بدون حفاظت پوستی

برنزه‌کردن بدن با استفاده از دستگاه و یا نور خورشید

آرایش

برس‌های شستشوی صورت

اسکراب

آلفا هیدروکسی اسید

بتا هیدروکسی اسید

رتینول (ویتامین A)

ویتامین C

پس از سه روز اول، ناحیه درمان کمی کمتر در معرض آسیب ناشی از محرک‌ها خواهد بود. چراکه حساسیت آن نسبت به محرک‌ها، کمتر می‌شود. اما با این حال برای یک هفته بعد از میکرونیدلینگ از موارد زیر اجتناب کنید:

برس‌های شستشوی پوست

اسکراب

آلفا هیدروکسی اسید

بتا هیدروکسی اسید

رتینول

محصولات پوستی حاوی ویتامین C

پوست خود را با احتیاط بشویید

استفاده از برخی از پاک کننده‌های صورت ممکن است باعث افزایش قرمزی، سوزش و خشکی پوست بعد از میکرونیدلینگ شود. برای انجام مراقبت های بعد از میکرونیدلینگ و حفظ شادابی و تمیزی پوست، ابتدا دست‌های خود را به طور کامل با آب وشوینده آنتی‌باکتریال بشویید تا هرگونه کثیفی احتمالی را پاک کنید. سپس با استفاده از آب ولرم صورت خود را با یک شوینده ملایم بشویید.

پس از میکرونیدلینگ، شستن صورت باید به آرامی و توسط یک شوینده ملایم انجام شود.

پوست خود را بعد از شستشو، با استفاده از یک حوله تمیز و یا دستمال مخصوص پوست خشک کنید. به این موضوع توجه داشته باشید که وقتی حوله‌ها شسته نشوند، می‌توانند باکتری‌ها، کثیفی‌ها و سایر مواد محرک را جمع کنند. این خطر عفونت در پوست تازه میکرونیدل شده شما را به همراه دارد. بنابراین از تمیز بودن لباس و وسایلی که استفاده می‌کنید، اطمینان حاصل کنید.

پوست خود را آبرسانی و یا مرطوب کنید

مرطوب کننده، عاملی برای مراقبت از پوست است. به این دلیل که پوست را تغذیه می‌کند، از خشک شدن آن جلوگیری می‌کند و به سیستم‌های کلاژن‌ساز پوست، آبرسانی سالمی می‌بخشد. پس از انجام روش میکرونیدلینگ، ممکن است پوست شما کمی خشک و قرمزتر از حد معمول احساس شود. از این رو، استفاده از یک مرطوب کننده و یا آبرسان ملایم به عنوان مراقبت های بعد از میکرونیدلینگ، می‌تواند به کاهش قرمزی پوست کمک کند و هیدراتاسیون آن را حفظ کند.

از کرم ضدآفتاب استفاده کنید

از جمله اقدامات ضروری بعد از میکرونیدلینگ، استفاده از کرم ضدآفتاب است. اشعه ماوراء بنفش موجب آسیب مولکولی به ساختارهای پوست می‌شود. به همین دلیل است که باید پس از انجام میکرونیدلینگ، از قرار گرفتن در معرض تابش مستقیم نور خورشید بپرهیزید. اگرچه ممکن است نتوانید برای مدت طولانی در خانه بمانید، بنابراین توصیه می‌شود که قبل از خروج از خانه، حتماً از ضدآفتاب و کلاه لبه‌‌دار استفاده کنید. استفاده از کرم ضد آفتاب، اشعه ماوراء بنفش را قبل از اینکه بتواند به پوست نفوذ کند، جذب می‌کند. پس مطمئن شوید که مراقبت های بعد از میکرونیدلینگ را به خوبی دنبال می‌کنید و در طول روز برای محافظت کامل در برابر نور خورشید و کمک به جلوگیری از آسیب آفتاب، از ضدآفتاب استفاده می‌کنید.

محصولات مراقبتی پوست را برای مدتی استفاده نکنید

برخی از محصولات مراقبتی پوست ممکن است باعث تحریک بیش از حد پوست پس از میکرونیدلینگ شوند. بنابراین، حداقل به مدت یک یا دو هفته، از استفاده از یک سری محصولات پوستی که ممکن است پوست شما را تحریک کنند، خودداری کنید. از این رو، توصیه می‌شود تا زمان بهبودی کامل از استفاده از اسکراب، ماسک‌ صورت، لایه‌بردارهای شیمیایی، پماد و یا کرم‌ بعد از میکرونیدلینگ پرهیز کنید.

به اندازه کافی آب بنوشید

آب، اکسیر زندگی و مراقبت از پوست است. هیدراتاسیون پوست به عنوان بخشی از مراقبت های بعد از میکرونیدلینگ بسیار مهم است، چرا که  آب برای فرآیند کلاژن‌سازی عاملی ضروری است. در واقع می‌توان گفت که آب، جزء اصلی تمام سلول‌های بدن است. هر چه پوست خود را هیدراته نگه دارید، بدن شما می‌تواند سلول‌های کلاژن سالم‌تری را تولید کند. در صورتی که ترجیح می‌دهید آب طعم‌دار استفاده کنید، می‌توانید توت فرنگی، خیار، نعناع، لیمو یا پرتقال تازه را نیز به یک بطری آب تصفیه شده اضافه کنید.

چه مدت پس از میکرونیدلینگ می توان آرایش کرد؟

پوشاندن قرمزی پوست ناشی از عوارض میکرونیدلینگ با آرایش، یکی از بدترین کارهایی است که می‌توانید انجام دهید. با این کار، آرایش منافذ روی پوست شما را مسدود می‌کند و حتی ممکن است باعث ایجاد جوش شود. به منظور پیروی از مراقبت های بعد از میکرونیدلینگ، تا زمانی که حساسیت پوست شما کمتر نشده است، باید برای آرایش کردن صبر کنید. حتی برای شستشو و مرطوب نگه داشتن پوست هم باید از محصولات ملایم و بدون عطر با مواد طبیعی استفاده کنید تا موجب تحریک پوست شما نشوند. در حالت ایده آل، باید حداقل 48 ساعت بعد از میکرونیدلینگ، از آرایش کردن خودداری کنید. این به پوست زمان می‌دهد تا بهبود یابد.