۰ نفر

اسرار زیبایی؛ در یک هفته رشد ناخن های خود را متحول کنید

۱۱ بهمن ۱۴۰۱، ۱۰:۲۸
کد خبر: 698511
اسرار زیبایی؛ در یک هفته رشد ناخن های خود را متحول کنید

رویکردهای دراز مدت برای سلامتی ناخن از بدن برای حفظ ناخن و اطراف پوست سالم است، و ناخن ها را قادر می سازد که بلندتر و قوی تر شوند.

افزایش دو برابری رشد ناخن + دستورالعمل

به گزارش اقتصاد آنلاین، خوردن غذاهای سالم و اجتناب از رژیم های غذایی کم پروتئین باعث رشد بهتر ناخن ها می شود، چرا که دریافت مقدار زیادی از پروتئین تضمین می کند که ناخن های شما رشد بهتری داشته باشند. در این مطلب با 15 روش خانگی موثر برای افزایش سرعت رشد ناخن ها در یک هفته آشنا می شوید.

همه افراد می‌خواهند ناخن های قوی و بلند داشته باشند. ناخن‌ های بلند و قوی، شرایط خوب سلامتی را نشان می‌دهند. ناخن ‌ها حاوی پروتئین کراتین هستند که در مو نیز وجود دارد. رشد ناخن ‌های دست سریع ‌تر از رشد ناخن انگشت پا است. هر ماه، ناخن ‌ها حدود 5/2 سانتی متر رشد می‌کنند.

با این حال، وقتی ناخن خیلی آهسته رشد ‌کند، آزاردهنده است بعلاوه اگر مستعد شکستن باشند. وقتی تلاش می‌کنید که ناخن ‌هایتان را سریع ‌تر رشد دهید، اما شکست می خورید، تسلیم نشوید! این به این دلیل است که روش‌های خانگی زیر و نکات طبیعی در مورد نحوه رشد سریع‌تر ناخن‌ ها را امتحان نکرده اید.

چرا ناخن ‌ها به آرامی رشد می‌کنند

رشد ناخن ها

1- جویدن ناخن ها

اگر عادت به جویدن ناخن‌ها دارید، باید جلوی آن را بگیرید. جویدن ناخن ها می‌تواند باعث ایجاد برخی از عفونت های باکتریایی شود که روی رشد ناخن‌هایتان تاثیر می‌گذارند.

2- تراشیدن لاک ناخن

تراشیدن لاک ناخن می‌تواند ناخن را ناسالم، ضعیف، شکننده و زشت کند. همچنین باعث می ‌شود رشد ناخن هایتان متوقف شود.

3- فراموش کردن لایه پایه

وقتی از لاک ناخن استفاده می‌کنید، مهم است که لایه پایه را فراموش نکنید. لایه پایه به عنوان یک لایه محافظ بین لایه بالایی ناخن و لاک ناخن نقش ایفا می‌کند.

4- استفاده بیش از حد از اکریلیک و ژل

اگر از اکریلیک و ژل، زیادی استفاده می‌کنید، ناخن‌هایتان ضعیف و ناسالم می شوند. اگر می‌خواهید در طول یک هفته ناخن‌ های خود را سریع ‌تر بلند کنید، این عادت را تغییر دهید.

علاوه بر این رشد آهسته ناخن می تواند تحت ‌تاثیر عواملی چون فرآیند پیری، تغییرات هورمونی، کمبودهای تغذیه‌ای، مشکلات بهداشتی، شیمی ‌درمانی و داروها باشد. رشد ناخن در زنان در سن بلوغ و بارداری نسبت به کودکان کندتر است. اگر رشد ناخنتان کند است، می‌توانید این درمان‌ های خانگی شگفت ‌انگیز را امتحان کنید و راه حلی برای رشد سریع ناخن ‌هایتان در طول یک هفته پیدا کنید.

افزایش رشد سریع ناخن در یک هفته

افزایش مصرف ویتامین ها

برخی از ویتامین ها می توانند رشد ناخن ها را سریع تر کرده و آنها را به صورت موثر و طبیعی تقویت کنند. توصیه می شود مصرف این ویتامین ها را افزایش دهید مانند:

1- ویتامین H (بیوتین)

بیوتین یک ویتامین خوب برای رشد پوست، ناخن و مو است. به همین دلیل در لیستی از بهترین ویتامین ها برای رشد سریع ناخن ها قرار می گیرد. می توانید بیوتین را با خوردن غذاهای غنی از بیوتین یا مصرف مکمل های بیوتین بدست آورید. برای افزایش سرعت رشد ناخن، باید روزانه حدود 30 تا 40 میکروگرم بیوتین مصرف کنید. موز، ماهی سالمون و آووکادو منابع عالی بیوتین هستند.

2- ویتامین A

ویتامین A در تقویت استخوان ها، بافت ها، ناخن ها و دندان ها موثر است؛ زیرا ویتامین A یک آنتی اکسیدان طبیعی محسوب می شود. بعلاوه به بهبود زخم و حذف سموم از بدن کمک می کند. هنگامی که به دنبال بهترین ویتامین ها برای رشد ناخن هستید نباید ویتامین A را نادیده بگیرید. اسفناج، گریپ فروت، سیب و سیب زمینی شیرین منابع عالی ویتامین A هستند.

3- ویتامین C

ویتامین C آنتی اکسیدانی قوی و طبیعی است. مردم اغلب از ویتامین C برای جلوگیری از سرماخوردگی و آنفلوآنزا استفاده می کنند. ویتامین C همچنین یک ویتامین حیاتی برای رشد سریع ناخن است. می توانید مکمل های ویتامین C را پس از مشاوره با پزشک، دریافت کنید. علاوه بر این، می توانید غذاهای غنی از ویتامین C مانند مرکبات، زغال اخته، سبزیجات برگی، گوجه فرنگی و توت فرنگی مصرف کنید.

4- ویتامین B9 (اسید فولیک)

اسید فولیک یا ویتامین B9 یک ویتامین شگفت انگیز برای رشد ناخن ها به طور طبیعی است. برای ناخن های بلند و درخشان می توانید روزانه 400-500 میلی گرم اسید فولیک مصرف کنید. بعلاوه خوردن غذاهای غنی از اسید فولیک مانند تخم مرغ، سبزیجات برگی، میوه های مرکبات و چغندر نیز توصیه می شود.

1- آب لیمو

آب لیمو با ویتامین C لود می شود که می تواند رشد ناخن را افزایش دهد و لکه های ناشی از ناخن زرد را حذف کند. آب لیمو همچنین حاوی خواص سفید کننده است؛ بنابراین، تعجب آور نیست که آب لیمو در لیستی از داروهای خانگی طبیعی برای رشد سریع تر ناخن ها، گنجانده شده است.

دستورالعمل:

3 قاشق سوپ خوری روغن زیتون را با 1 قاشق سوپ خوری آب لیمو مخلوط کنید.

این مخلوط را برای 20 ثانیه در مایکروویو بگذارید تا گرم شود.

ناخن های خود را به مدت 10 دقیقه در این مخلوط خیس کنید.

این درمان را روزانه تکرار کنید تا نتیجه رضایت بخش باشد.

بعلاوه، می توانید یک تکه لیمو را چند دقیقه روی ناخن ها بمالید و سپس آن را با آب بشویید. اگر می خواهید ناخن های قوی و درخشان داشته باشید، این درمان نیز باید روزانه تکرار شود.

2- آب پرتقال

نه تنها آب لیمو بلکه آب پرتقال نیز یکی از داروهای خانگی شگفت انگیز برای رشد سریع تر ناخن ها در یک هفته است. ویتامین C موجود در آب پرتقال می تواند ناخن ها را سالم و قوی نگه دارد. علاوه بر این، می تواند رشد سلولی را افزایش دهد.

دستورالعمل:

آب یک پرتقال را با فشار دادن خارج کنید.

آب پرتقال را در یک کاسه بریزید.

ناخن های خود را در به مدت 10 دقیقه در این کاسه خیس کنید.

ناخن ها را با آب گرم بشویید.

برای نتیجه بهتر، باید ناخن های خود را با یک کرم مناسب مرطوب کنید. توصیه می شود این درمان را بصورت روزانه تکرار کنید.

3- روغن زیتون

روغن زیتون می‌تواند ناخن‌ها را سالم کند و با تغذیه و مرطوب ساختن ناخن‌ها، رشدشان را تسریع کند. روغن زیتون با ویتامین E لود می‌شود که می‌تواند رشد ناخن ها را تسریع کرده و گردش خون را بهبود بخشد.

دستورالعمل:

مقداری روغن زیتون را در مایکروویو گرم کنید.

از روغن زیتون گرم برای ماساژ دادن ناخن‌ های خود به مدت ۵ دقیقه استفاده کنید.

بگذارید یک شب بماند.

صبح روز بعد آن را بشویید.

هم چنین می‌توانید ناخن‌های خود را چند دقیقه در روغن زیتون خیس کنید. این درمان باید روزانه تکرار شود.

۴ – روغن نارگیل

روغن نارگیل پر از مواد مغذی است. وقتی در مورد درمان‌ های خانگی شگفت‌ انگیز برای نحوه رشد سریع ناخن ‌ها صحبت می شود، نباید روغن نارگیل را نادیده بگیرید. روغن نارگیل در تغذیه و مرطوب کردن پوست و ناخن‌ها موثر است. با استفاده منظم از روغن نارگیل می‌توانید ناخن ‌های قوی و سالم داشته باشید. علاوه بر این، روغن نارگیل می‌تواند عفونت ‌های قارچی روی ناخن‌ ها را درمان کند.

دستورالعمل:

مقداری روغن نارگیل را برای چند دقیقه گرم کنید.

از این روغن در حرکات دایره‌ای برای ماساژ دادن انگشتان و ناخن‌ های خود استفاده کنید.

این درمان را هر روز قبل از خواب انجام دهید.

5- روغن بذر کتان

روغن بذر کتان دارای خواص قدرتمند و مواد مغذی شناخته شده است. این روغن با اسیدهای چرب امگا 3 بارگذاری می شود. علاوه بر این حاوی ویتامین B، منیزیم، پروتئین، روی، لسیتین، پتاسیم و دیگر ویتامین های ضروری برای رشد و سلامتی ناخن است؛ بنابراین، تعجب نکنید که روغن بذر کتان یکی از شگفت انگیزترین راه های درمان خانگی برای رشد سریع تر ناخن ها در یک هفته است. بعلاوه خشکی، ترک خوردگی، شکنندگی و شکافتن ناخن ها را نیز درمان می کند.

در اینجا نحوه استفاده از روغن بذر کتان برای رشد ناخن ها آمده است:

کمی روغن بذر کتان را قبل از خواب به ناخن‌هایتان بمالید.

ناخن های خود را برای چند دقیقه ماساژ دهید.

بگذارید یک شب بماند.

صبح روز بعد آن را بشویید.

برای به دست آوردن بهترین نتیجه، این درمان را روزانه تکرار کنید.

همچنین می توانید از دستکش برای جلوگیری از لکه شده پتو و ملافه ها در هنگام خواب استفاده کنید.

6- روغن سبزیجات

رشد کند ناخن ها به خاطر قرار گیری بیش از حد درمعرض آب می باشد. استفاده از روغن سبزیجات می تواند به تسریع رشد ناخن ها کمک کند. هنگام صحبت از درمان های خانگی و راهنمایی های طبیعی در مورد نحوه رشد ناخن ها در یک هفته، نباید روغن سبزیجات را نادیده گرفت.

دستورالعمل:

مقداری روغن سبزیجات را به ناخن هایتان بمالید.

ناخن های خود را برای حدود 5 دقیقه ماساژ دهید.

سپس آن ها را با آب ولرم بشویید.

توصیه می شود این درمان را سه بار یا چهار بار در روز تکرار کنید.

7- روغن درخت چای

روغن درخت چای یک درمان مؤثر برای آبله مرغان، آکنه، احتقان، عفونت های باکتریایی، شپش سر، عفونت های قارچی، پسوریازیس، خشکی کوتیکول پوست، جوش و آفتاب سوختگی است. این ها همه مزایای این روغن نیست. روغن درخت چای همچنین در لیست داروهای شگفت انگیز برای رشد ناخن ها گنجانده شده است. بعلاوه با خاصیت ضد قارچی خود می تواند ناخن های ضعیف و شکننده را درمان کند.

دستورالعمل:

چند قطره از روغن درخت چای را با نصف قاشق سوپ خوری روغن ویتامین E مخلوط کنید.

این مخلوط را روی ناخن های خود بمالید.

ناخن ها را برای چند دقیقه ماساژ دهید.

بگذارید برای 30 دقیقه باقی بماند.

سپس ناخن ها را با آب ولرم بشویید.

8- سرکه سیب

هنگام جستجو برای داروهای خانگی شگفت انگیز در مورد تسریع رشد ناخن ها در یک هفته، نباید سرکه سیب را فراموش کنید. سرکه سیب در افزایش رشد ناخن و حفظ سلامت آن موثر است؛ زیرا با آهن، کلسیم، ویتامین ها، پتاسیم، منیزیم و غیره بارگذاری می شود. علاوه بر این، سرکه سیب دارای اسید استیک و اسید مالیک است که می تواند عفونت ناخن را درمان و از آن جلوگیری کند.

دستورالعمل:

مقدار مساوی از سرکه سیب و آب را مخلوط کنید.

ناخن های خود را به مدت 15 دقیقه در این مخلوط خیس کنید.

سپس آن ها را با آب بشویید.

برای رسیدن به نتیجه قابل توجه، باید این راه حل را روزانه برای یک هفته استفاده کنید.

9- نمک دریایی

نمک دریایی نباید بیش از حد خورده شود زیرا ممکن است منجر به خطر سکته مغزی، فشار خون بالا، سرطان معده، بیماری قلبی، سنگ کلیه، چاقی، دمانس عروقی، احتباس آب و غیره شود. با این حال، اگر از نمک دریایی به صورت موضعی استفاده کنید، می تواند بسیاری از مزایای بهداشتی و زیبایی را به ارمغان بیاورد. نمک دریایی یکی از داروهای خانگی شگفت انگیز برای تسریع رشد ناخن ها در یک هفته است.

دستورالعمل:

2 قاشق سوپ خوری نمک دریایی را در یک کاسه کوچک از آب گرم بریزید.

2 قطره روغن جوانه گندم و روغن لیمو را به کاسه اضافه کنید.

خوب حل کند.

ناخن های خود را در این مخلوط به مدت 15 دقیقه خیس کنید.

سپس آن ها را با آب ولرم بشویید.

اگر می خواهید یک نتیجه مطلوب داشته باشید، باید این درمان را یک یا دو بار در هفته تکرار کنید.

10- گیاه دم اسبی

دم اسبی فواید زیادی برای سلامت و زیبایی دارد. بعلاوه دم اسبی یک درمان طبیعی شگفت ‌انگیز برای چگونگی رشد سریع ناخن ‌ها در عرض یک هفته است. این گیاه می تواند رشد ناخن ها را افزایش دهد و آن ها را سالم سازد؛ زیرا با کلسیم، سیلیس و دیگر مواد معدنی حیاتی پر شده‌ است.

برای داشتن نتیجه رضایت ‌بخش، باید این روش را حداقل چهار بار در هفته و برای چند هفته تکرار کنید.

11- بابونه و نعناع

ترکیبی از بابونه و نعناع به عنوان یکی از درمان های شگفت انگیز خانگی برای تسریع رشد ناخن ها در یک هفته است.

اگر می خواهید از بابونه و نعناع استفاده کنید، باید این دستورالعمل را دنبال کنید:

یک قاشق چای خوری چای بابونه و یک قاشق چای خوری چای نعناع را برای حداقل 2 ساعت در یک فنجان آب جوش بریزید.

مایع را صاف کنید.

چای را با یک قاشق چای خوری روغن زیتون و 2 قاشق سوپ خوری جوانه گندم مخلوط کنید.

به خوبی مخلوط کنید تا یک خمیر نرم درست کنید.

این مخلوط را روی ناخن ها بمالید

بگذارید حدود یک ساعت روی ناخن‌هایتان بماند و سپس آن را با آب‌ گرم بشویید.

12- گزنه

گزنه دارای مزایای شگفت انگیزی است. بعلاوه برای درمان آسیب دیدگی، درد، خونریزی، درد مفاصل، تب و اگزما موثر است. علاوه بر این، گزنه یک راه موثر برای بهبود رشد ناخن است؛ زیرا باعث تولید کلاژن در ناخن می شود. استفاده منظم از گزنه می تواند به درمان و جلوگیری از تعدادی از مشکلات مانند ناخن های شکننده، ضعف و ترک خوردگی ناخن ها کمک کند.

دستورالعمل:

3 قاشق چای خوری از برگ های گزنه خشک را به یک فنجان آب جوش اضافه کنید.

حدود 10 دقیقه صبر کنید.

چای را صاف کنید.

سپس آن را بنوشید.

برای افزایش سرعت رشد ناخن، می توانید روزانه دو یا سه فنجان چای گزنه بخورید.

13- جوش شیرین

وقتی درباره درمان‌ های خانگی شگفت ‌انگیز برای تسریع رشد ناخن ‌ها صحبت می شود، جوش ‌شیرین نباید نادیده گرفته شود. جوش ‌شیرین می‌تواند رشد ناخن را افزایش دهد و ناخن ‌ها را به طور طبیعی و موثر تقویت کند. علاوه بر این، اگر از قارچ ناخن و یا عفونت ‌های ناخن رنج می‌برید، جوش ‌شیرین کمک زیادی در رفع آن می‌کند.

دستورالعمل:

جوش‌ شیرین را با مقدار کافی آب مخلوط کنید تا یک خمیر نرم ایجاد کنید.

این خمیر را روی ناخن‌هایتان بمالید.

برای چند دقیقه ناخن‌ های خود را ماساژ دهید.

بگذارید ۱۰ تا ۱۵ دقیقه بماند.

آن را با آب ولرم بشویید.

باید این درمان را روزانه تکرار کنید تا نتیجه قابل‌توجهی به دست آورید.

14- شی باتر

شی باتر برای مراقبت از پوست و ناخن خوب است چون غنی از ویتامین A و ویتامین E می باشد. شی باتر پر از اسیدهای چرب و بسیاری از مواد مغذی حیاتی است که می‌تواند تولید کلاژن را افزایش دهد؛ بنابراین تعجب‌آور نیست که شی باتر به بسیاری از محصولات مراقبت از پوست و مو اضافه می‌شود. بعلت خواص مرطوب کنندگی، شی باتر درمانی موثر برای تسریع رشد ناخن‌ ها در یک هفته است. برای داشتن ناخن ‌های قوی و سالم فقط باید بصورت موضعی استفاده شود.

دستورالعمل:

از مقداری شی باتر برای ماساژ دادن ناخن ‌های خود به مدت ۲۰ دقیقه استفاده کنید.

سپس آن را با آب‌گرم بشویید.

توصیه می‌شود که این درمان را یک‌ بار در روز تکرار کنید.

15- سیب ‌زمینی شیرین

سیب ‌زمینی ‌های شیرین به خاطر فواید سلامتی و ارزش ‌های غذایی معروف هستند. سیب ‌زمینی اغلب برای افزایش وزن، درمان التهاب، بهبود توانایی شناختی، بهبود عملکرد مغز، پیشگیری از بیماری ‌های قلبی عروقی، کاهش فشار خون بالا، درمان سنگ کلیه و جلوگیری از سرطان به کار می ‌رود. سیب‌ زمینی ‌های شیرین همچنین برای مراقبت از پوست و ناخن استفاده می‌شوند. برای مثال، استفاده از سیب‌ زمینی یک توصیه طبیعی و خانگی برای تسریع رشد ناخن ‌ها در یک هفته است.

دلیل چنین کاربردی این است که سیب ‌زمینی حاوی بتا کاروتن و آنتی‌اکسیدان است. استفاده از سیب ‌زمینی شیرین می‌تواند ناخن‌ها را قوی و سالم کند. بعلاوه از خشکی و شکنندگی ناخن ها جلوگیری می‌کند.

دستورالعمل:

مقداری سیب ‌زمینی شیرین را در یک دیگ زودپز برای حدود ۱۰ دقیقه بپزید.

چند دقیقه صبر کنید تا خنک شود.

پوست این سیب ‌زمینی ‌ها را بکنید.

از این سیب ‌زمینی ‌های شیرین هر روز بخورید تا رشد ناخن ها را افزایش داده و آن ها را سالم نگه دارید.