۰ نفر

اسرار زیبایی؛ رشد مو با ماسک حنا

۱۰ بهمن ۱۴۰۱، ۱۴:۲۶
کد خبر: 698378
اسرار زیبایی؛ رشد مو با ماسک حنا

حنا از قرن‌ها پیش برای رشد مو و تقویت آن و همچنین رنگ کردن طبیعی مو مورد استفاده قرار می‌گرفت.

به گزارش اقتصاد آنلاین؛ رشد مو با ماسک حنا یکی از دغدغه‌های خانم‌ها را از بین می‌برد. حنا گیاهی همیشه‌سبز و گل‌دار است که به خانواده لوستری فیس تعلق دارد. بسیاری از افراد اعتقاد دارند که مصرف حنا برای زیبایی از کشور هند آغاز شد.

علاوه بر خواص بی‌نظیر حنا برای رشد مو و تقویت آن، این گیاه‌درمانی می‌تواند به‌عنوان خوشبوکننده و ضدتعریق هم استفاده شود.

فواید استفاده از حنا برای مو

    سلامت پوست سر

    حالت‌دهی عمیق مو

    کاهش ریزش مو

    تقویت‌کننده مو

طرز تهیه انواع ماسک‌ها برای رشد مو با ماسک حنا

در این قسمت قصد داریم چند ماسک بی‌نظیر با حنا برای رشد موهایتان را آموزش دهیم.

رشد مو با ماسک حنا و شنبلیله

ترکیب حنا و شنبلیله علاوه بر این که باعث رشد موهای سر شما می‌شود و رشد آن‌ها را تسریع می‌کند به کنترل ریزش مو هم کمک می‌کند. شنبلیله حاوی مقدار بسیار بالایی از انواع آنتی‌اکسیدان و ویتامین‌های گروه B است که به داشتن موهای سالم کمک می‌کند. شما باید علاوه‌بر رسیدگی به موهایتان، به پوست خود نیز رسیدگی کنید. برای این کار به داشتن پوستی یک‌دست و شفاف با یک ماسک + ویدیو مراجعه کنید.

مواد موردنیاز برای تهیه ماسک حنا و شنبلیله

    پودر حنا ۲ قاشق غذاخوری

    آب شنبلیله یک فنجان

 طرز تهیه ماسک حنا و شنبلیله

برای تهیه ماسک حنا و شنبلیله  جهت افزایش رشد مو، پودر حنا و آب شنبلیله را با همدیگر به‌خوبی ترکیب می‌کنیم.  ترکیب به‌دست‌آمده که به حالت خمیری شکل است را روی موهای خود قرار می‌دهیم و بعد از ۲ تا ۳ ساعت موهای خود را به‌خوبی با آب شست‌وشو می‌دهیم.  استفاده از این ماسک به طور منظم به رشد سریع موهای شما کمک خواهد کرد.

رشد مو با ماسک حنا و آبلیمو به همراه پودر قهوه

مواد لازم جهت تهیه ماسک حنا و آبلیمو به همراه پودر قهوه

    پودر حنا دو قاشق غذاخوری

    پودر قهوه یک قاشق غذاخوری

    آبلیمو یک قاشق‌چایخوری

    تخم‌مرغ یک عدد

پودر حنا و پودر قهوه به همراه مقداری آب به‌خوبی با همدیگر مخلوط کنید در نظر داشته باشید که این ترکیب نباید حالت خیلی غلیظی داشته باشد؛ زیرا ممکن است استفاده از آن روی تمام قسمت‌های مو دشوار باشد. اجازه دهید ترکیب به مدت ۲۴ ساعت استراحت کند، بعد از آن تخم‌مرغ و آبلیمو را به آن اضافه کنید. مخلوط به‌دست‌آمده را روی موهای خود بمالید. لازم است ترکیب به‌دست‌آمده دو تا سه ساعت روی موهای شما باقی بماند بعد از آن با آب ولرم موهای خود را شست‌وشو کنید. در نظر داشته باشید بعد از آبکشی موها از شامپو استفاده نکنید، زیرا باعث ازبین‌رفتن رنگ موها خواهد شد.