۰ نفر

اسرار زیبایی؛ با این مواد طبیعی پوستتان را بوتاکس کنید

۱ بهمن ۱۴۰۱، ۲۲:۲۳
کد خبر: 696212
اسرار زیبایی؛ با این مواد طبیعی پوستتان را بوتاکس کنید

مصرف روزانه میوه های حاوی آنتی اکسیدان و تحریک کننده تولید کلاژن بهترین و موثرترین راه برای زیبایی و سلامت پوست است.

با این میوه پوستتان را بوتاکس کنید ! + روش

به گزارش اقتصاد آنلاین، در این مطلب میوه هایی که به صورت طبیعی پوستتان را بوتاکس می کنند را به شما معرفی می کنیم.

برای داشتن پوستی زیبا و بدون چین و چروک و شفاف، تغذیه یک عامل بسیار مهم و تاثیر گذار است. مصرف هرچه بیشتر میوه و سبزیجات به زیبایی، لطافت، شفافیت و جوانی پوست کمک می کند. در این میان برخی میوه ها که خاصیت آنتی اکسیدانی قوی دارند برای جوانسازی و حفظ پوست از ایجاد چین و چروک موثر هستند. در این مطلب میوه هایی که پوستتان را بوتاکس می کنند را به شما معرفی می کنیم.

گوجه فرنگی معجزه ی پوست

گوجه‌فرنگی حاوی مقادیر زیادی از انواع ویتامین‌ها و مواد معدنی و مغذی مانند ویتامین A، C و E و همچنین آهن و پتاسیم است.  در کنار تمام این موارد گوجه فرنگی منبع غنی  آنتی اکسیدانی به نام لیکوپن است که به طور طبیعی عمل کلاژن سازی را در پوست انجام می دهد. کلاژن عامل اصلی در حفظ جوانی و شادابی پوست است. 

اگر میخواهید پوستی زیبا و جوان داشته باشید هر روز گوجه مصرف کنید و 2 بار در هفته ماسک گوجه فرنگی استفاده کنید تا بوتاکس با مواد طبیعی را امتحان کرده باشید.

سیب برای شفافیت پوست

سیب نیز میوه ای است که بسیار مغذی بوده و باعث گردش خون مناسب در بدن شما میشود. سیب اگر مرتب مورد استفاده قرار گیرد باعث روشن شدن پوست می شود. سیب هم چنین حاوی آنتی اکسیدان می باشد و چین و چروک ها را از بین می برد و پوست را بوتاکس می کند. برای موهای شما نیز میوه ی مناسبی است.

انبه، میوه ای سرشار از آنتی اکسیدان

انبه

حالا با میوه ویتامین آشنا شوید، انبه از میزان بالای ویتامین A، C، و E برخوردار است که یک موتورخانه آنتی اکسیدان محسوب می شود. پس با مصرف این میوه بدن از سمومی که در بدن انباشته شده و مانع داشتن پوستی درخشان می شوند خالی می شود. این میوه دارای اسید های آلفا-هیدروکسی طبیعی (AHA) است که آن را تبدیل به نسخه طبیعی کرم های گران قیمت کرده است.

انبه را پوست کنده و آن را روی صورت خود بمالید؛ با این کار به جای استفاده از کرم های گران قیمت پوست خود را نرم و روشن تر کرده اید. به خاطر خاصیت اسیدیته این میوه می تواند به عنوان درمان لک ها یا نقطه های تیره روی پوست مصرف شود.همچنین به چین و چروک نیفتادن کمک کرده و نقش بوتاکس را روی پوست ایفا می کند.

هویج؛ ضدپیری

هویج غنی از ویتامین به خصوص ویتامین A است و خاصیت ضدالتهابی، جوان‌کننده و محافظت‌کننده دارد و نه‌تنها باعث کاهش چروک‌های پوستی می‌شود و آن را بوتاکس می کند بلکه با انواع عفونت‌های پوستی هم مقابله می‌کند. استفاده از هویج برای تمام پوست‌ها به خصوص پوست افراد تحت پرتودرمانی توصیه می‌شود.

پرتقال ضد چین و چروک پوست

همه ما می دانیم پرتقال سرشار از ویتامین C است، اما باید خاطر نشان کنیم که بیشتر مواد مغذی این میوه در پوست ضخیم آن است، پس مالیدن پوست پرتقال به صورت و استفاده از آن در سالاد بهترین ایده برای استفاده از پوستش است. آنتی اکسیدان های این میوه نیز یک روش آسان و موثر برای تغذیه دادن به پوست است زیرا که می تواند با رادیکال های آزاد بجنگد، رادیکال های آزادی که باعث خرابی ، چین و چروک پوست و حتی سرطان می شوند.به دلیل اینکه پوست صورت حساس ترین قسمت پوست بدن تان است،  اگر پرتقال یا داروهایی که عصاره پرتقال در آن به کار رفته بخورید مطمئنا سرعت پیر شدن پوست شما کاهش می یابد و بدون هزینه پوست خود را با یک میوه خوشمزه بوتاکس کرده اید.

توت فرنگی اکسیر جوانی 

با داشتن ویتامین C برای ترمیم پوست و خاصیت ضد التهابی، می توانیم توت فرنگی را خوشمزه ترین اکسیر جوانی برای پوست به شمار آورد و بوتاکسی قوی محسوب شود.

توت فرنگی حاوی AHA است که یک درمان ضد جوش فوق العاده است.

برای درمان جوش ها می توانید توت فرنگی را کوبیده یا در اسیاب ریخته و بعد آب آن را با گلاب مخلوط کرده و به صورت بمالید.

ماسک زیتون

هسته ی چند عدد زیتون تازه را گرفته و آنها را بکوبید و خوب له کنید و روی خطوط قرار دهید( بین ابرو، دوطرف دهان و گاهی خطوط عمیق اطراف چشمها ) و مدت زمان پانزده تا بیست دقیقه به حالت خوابیده و آرام بمانید تا خوب جذب پوستتان شود.

می توانید زیتون های بدون هسته را درشت نیز رنده کنید و روی خطوط بخوابانید.

این کار را هر روز یا یک روز در میان انجام دهید تا در عمیق تر نشدن چروکها و تا حدودی پر کردن خطوط به طور طبیعی به پوستتان کمک کرده باشید و با کمترین هزینه بوتاکس طبیعی پوست را انجام بدهید.

سایر مواد غذایی مفید برای جوانسازی پوست

  • فلفل، ماست و حتی شکلات تلخ اگر به طور مرتب در رژیم غذایی افراد قرار داشته باشند، باعث بهبود سلامت پوست، جلوگیری از بروز چین و چروک و آبرسانی به این عضو مهم از بدن می‌شوند.
  • میوه انار نیز دارای آنتی اکسیدان‌های فراوان است و می تواند علاوه بر آبرسانی سریع از ایجاد لکه و چین و چروک ناشی از تابش نور خورشید جلوگیری کند.
  • گردو هم مفیدترین دانه‌های غذایی برای صورت محسوب می‌شود به طوری که با آبرسانی پوست باعث از بین رفتن لکه و چین و چروک به ویژه در اطراف چشم ها می شود.