۰ نفر

ماسک زنجبیل؛ ۴ ماسک زیبایی زنجبیل برای جوانسازی صورت

۱ دی ۱۴۰۱، ۱۶:۴۵
کد خبر: 690090
ماسک زنجبیل؛ ۴ ماسک زیبایی زنجبیل برای جوانسازی صورت

زنجبیل گیاهی است متعلق به خانواده‌ی زنجبیلیان (Zingiberaceae) که خاستگاه‌ی آن به جنوب شرقی آسیا برمی‌گردد و با زردچوبه و هل ارتباط نزدیکی دارد. از دوران باستان زنجبیل در آشپزی و پزشکی کاربرد دارد و هزاران سال است که از آن در طب چینی و هندی برای درمان بیماری‌های مختلف استفاده می‌شود.

به گزارش اقتصاد آنلاین ؛ ماسک زنجبیل؛  زنجبیل گیاهی است متعلق به خانواده‌ی زنجبیلیان (Zingiberaceae) که خاستگاه‌ی آن به جنوب شرقی آسیا برمی‌گردد و با زردچوبه و هل ارتباط نزدیکی دارد. از دوران باستان زنجبیل در آشپزی و پزشکی کاربرد دارد و هزاران سال است که از آن در طب چینی و هندی برای درمان بیماری‌های مختلف استفاده می‌شود.

درخصوص ماسک زنجبیل باید بدانید معمولا مردم از زنجبیل تازه، خشک یا پودرشده برای پخت و پز یا تهیه‌ی دمنوش استفاده می‌کنند. بعضی از افراد برای درمان مشکلات خود به سراغ مکمل‌های زنجبیل می‌روند که این روزها در دوزهای مختلف تولید می‌شوند. گاهی اوقات هم زنجبیل به غذاهای فرآوری‌شده و محصولات آرایشی بهداشتی اضافه می‌شود.

زنجبیل حاوی آنتی اکسیدان‌های زیادی است که با پیری مبارزه می‌کنند، التهاب را کاهش می‌دهند و از آسیب ناشی از رادیکال‌های آزاد جلوگیری می‌کنند. امروزه ماسک زنجبیل یک درمان محبوب برای مقابله با مشکلات پوستی نظیر آکنه و پیری است. برای بهره‌مندی از مزایای زنجبیل می‌توانید از آن برای تهیه‌ی ماسک صورت خانگی استفاده کنید. اگر به‌دنبال راهی برای بهبود سلامت و زیبایی پوست‌تان هستید، مقاله‌ی امروز دیجی‌کالا مگ را که به طرز تهیه‌ی چند مدل ماسک زنجبیل خانگی اختصاص دارد، تا انتها بخوانید.


اسرار زیبایی؛ برای رفع جوش استرسی چه کار کنم؟

رازهای زیبایی زنان در کشورهای مختلف؛ از پوست درخشان یونانی ها تا موهای ابریشمی ژاپنی ها

اسرار زیبایی؛ رفع چروک صورت با پوست پرتقال!


خواص زنجبیل برای پوست شامل موارد زیر است:

۱. التهاب را کاهش می‌دهد

ماسک زنجبیل خاصیت ضدالتهابی دارد و می‌تواند ورم و ادم را درمان کند. وقتی از ماسک یا روغن زنجبیل به‌صورت موضعی استفاده می‌کنید، پف صورت را از بین می‌برد و از پوست در برابر میکروب‌ها محافظت می‌کند.

۲. پوست را روشن می‌کند

مطالعات نشان داده‌اند که جینجرول، ماده‌ی فعال ماسک زنجبیل، تولید ملانین را در پوست مهار می‌کند (خواص ضدملانوژنز دارد)، به روشن شدن پوست و از بین رفتن لک‌های آن کمک می‌کند و باعث محافظت از پوست در برابر اشعه‌ی ماوراء بنفش خورشید می‌شود.

۳. از آکنه پیشگیری می‌کند

استفاده از ماسک زنجبیل نتایج امیدوارکننده‌ای در درمان و پیشگیری از آکنه داشته است. با این حال، مطالعات بیشتری برای اثبات اثربخشی آن مورد نیاز است. به نظر می‌رسد جینجرول موجود در زنجبیل به‌دلیل داشتن خواص ضدالتهابی در پیشگیری از انواع خاصی از آکنه مؤثر باشد. به‌علاوه، مشخص شده است که زنجبیل چربی (سبوم) اضافی پوست را کاهش می‌دهد.

۴. علائم پیری را به تأخیر می‌اندازد

در خصوص ماسک زنجبیل باید بدانید رادیکال‌های آزاد محصول جانبی فرآیندهای متابولیکی طبیعی بدن هستند. آن‌ها می‌توانند در اثر مواجهه با عوامل خارجی مانند دود سیگار، آلاینده‌های هوا یا مواد شیمیایی صنعتی هم تشکیل شوند. این مولکول‌های بسیار واکنش‌پذیر و ناپایدار به استرس اکسیداتیو منجر می‌شوند که به‌صورت لک و چین و چروک و خطوط ریز ظاهر می‌شود.

از آن‌جا که زنجبیل منبع عالی آنتی اکسیدان است، از پوست در برابر استرس اکسیداتیو محافظت می‌کند و احتمال بروز چین و چروک را کاهش می‌دهد. در یک مطالعه روی موش، ترکیب عصاره‌ی زنجبیل و زردچوبه توانست تولید کلاژن را افزایش دهد.

در یک مطالعه‌ی حیوانی دیگر هم مشاهده شد که اسانس استخراج شده از زنجبیل می‌تواند چین و چروک‌ها را به حداقل برساند و از پیری پوست در اثر مواجهه با نور خورشید جلوگیری کند. از این‌رو، ماسک صورت زنجبیل ممکن است به تأخیر در بروز علائم پیری کمک کند.

۵. جای زخم را از بین می‌برد

آنتی‌اکسیدان‌های زنجبیل جریان خون را در سراسر بدن تقویت می‌کنند. بعضی از افراد معتقدند که این می‌تواند به از بین رفتن جای زخم کمک کند، اما شواهد محدودی برای اثبات این موضوع وجود دارد.

در این بخش 4 روش مختلف برای تهیه‌ی ماسک صورت زنجبیل گردآوردی شده است که می‌توانید در خانه آن‌ها را درست کرده و امتحان کنید.

۱. ماسک صورت زنجبیل، عسل، لیمو و شیر

این ماسک صورت ترکیبی از خواص زنجبیل، عسل، لیموترش و شیر را به شما ارائه می‌دهد. لیموترش می‌تواند به روشن شدن لکه‌های پیری و جای آکنه کمک کند. شیر کم‌چرب با کمک به بهبود زخم، اثرات مفیدی روی پوست دارد.

مواد لازم

یک قاشق چای‌خوری پودر زنجبیل

یک قاشق چای‌خوری عسل

۱ قاشق چای‌خوری آب لیموترش

۱ قاشق غذاخوری شیر کم‌چرب

طرز تهیه

همه‌ی مواد را در یک کاسه مخلوط کنید تا خمیر غلیظی به دست آید.

این مخلوط را روی صورت خود بمالید و بگذارید ۲۰ دقیقه بماند تا خشک شود.

صورت خود را با آب گرم بشویید و خشک کنید.

روی پوست‌ صورت‌تان مرطوب‌کننده بزنید.

۲. ماسک صورت زنجبیل، عسل و زردچوبه

عسل دارای خواص نرم‌کنندگی و مرطوب‌کنندگی است و پوست را مرطوب و انعطاف‌پذیر نگه می‌دارد. همچنین تشکیل چین و چروک را به تأخیر می‌اندازد و به حفظ جوانی و شادابی پوست کمک می‌کند. زردچوبه باعث روشن شدن پوست و کاهش هیپرپیگمانتاسیون (تیرگی پوست) می‌شود.

مواد لازم

دو قاشق غذاخوری عسل

دو قاشق غذاخوری زردچوبه

چهار قاشق غذاخوری پودر زنجبیل

طرز تهیه

همه‌ی مواد را با هم ترکیب کنید تا یک خمیر یک‌دست داشته باشید.

خمیر را روی صورت خود بمالید و ۱۵ دقیقه صبر کنید.

ماسک را بشویید، پوست خود را خشک کنید و از یک مرطوب کننده استفاده کنید.

۳. ماسک زنجبیل و خاک رس برای جوش‌های سرسیاه

جوش‌های سرسیاه به‌دلیل مسدود شدن منافذ پوست ایجاد می‌شوند و اگر به‌سرعت برطرف نشوند، می‌توانند منجر به آکنه شوند. خاک رس ناخالصی‌ها و سبوم اضافی را از منافذ بیرون می‌کشد، بابونه پوست را تسکین می‌دهد و چای سبز به کاهش سبوم و رفع جوش‌های سرسیاه و آکنه کمک می‌کند.

مواد لازم

نصف قاشق غذاخوری خاک رس سفید

نصف قاشق غذاخوری چای سبز

یک قاشق غذاخوری جوشانده‌ی بابونه

نصف قاشق غذاخوری ریشه‌ی زنجبیل

طرز تهیه

تمام مواد را در یک کاسه با هم مخلوط کنید تا خمیر شوند.

این خمیر را روی صورت خود بمالید و ۳۰ تا ۳۵ دقیقه صبر کنید.

آن را با آب سرد بشویید.

این کار را دو تا سه بار در هفته انجام دهید.

۴. ماسک صورت زنجبیل و روغن زیتون

۶ ماسک صورت با زنجبیل برای پیشگیری از آکنه 

این ماسک به‌راحتی تهیه می‌شود و لک‌های پوست را از بین می‌برد. روغن زیتون به مرطوب کردن پوست کمک می‌کند.

زنجبیل

مواد لازم

دو تا سه قاشق چای‌خوری زنجبیل تازه‌ی رنده شده

دو تا سه قاشق چای‌خوری روغن زیتون

طرز تهیه

تمام مواد را با هم مخلوط کنید تا یک‌دست شوند.

خمیر را با انگشت‌های خود به صورت‌تان بمالید.

بگذارید ۱۵ تا ۲۰ دقیقه بماند.

صورت خود را با آب خنک بشویید.

کلام پایانی

ماسک زنجبیل دارای آنتی اکسیدان‌هایی است که به درمان بعضی از مشکلات پوستی مثل لک، آکنه و چین و چروک کمک می‌کنند. اگرچه بعضی از این فواید توسط علم تأیید نشده‌اند، اما با توجه به در دسترس بودن زنجبیل می‌توانید اثربخشی آن را امتحان کنید. برای این کار از ماسک‌های خانگی که در این مقاله به آن‌ها اشاره شد، استفاده کنید. فقط به یاد داشته باشید که این ماسک‌ها برای پوست‌های حساس مناسب نیستند.