۰ نفر

چند نکته درباره محصولات مراقبت از پوست / محصولات پوستی مردانه و زنانه داریم؟

۱۲ آذر ۱۴۰۱، ۲۳:۰۸
کد خبر: 685825
چند نکته درباره محصولات مراقبت از پوست / محصولات پوستی مردانه و زنانه داریم؟

مردان نیز مانند زنان باید از پوست خود مراقبت کنند، درست است که روند پیری در پوست آقایان دیرتر اتفاق می افتد اما به این معنا نیست که آنها هیچ نیازی به محصولاتی مراقب پوست ندارند. البته محصولات مراقبتی برای پوست آقایان متفاوت از زنان است.

 آیا مردان و زنان به محصولات مختلف مراقبت از پوست نیاز دارند؟

به گزارش اقتصاد آنلاین، پوست زن و مرد در واقع تا سن بلوغ یکسان است. پس از بلوغ، پوست از نظر ساختاری و شیمیایی برای هر دو به دلیل هورمون های جنسی شروع به تغییر می کند. در این میان مردها خوش شانس تر هستند چرا که تغییرات پوستی آنها سبب می شود تا روند پیری کندتر در آن اتفاق بیفتد. وقتی در فروشگاه های محصولات مراقبت از پوست قدم می زنید، معمولاً چه چیزی می بینید؟ بیشتر محصولات زنانه. 

اما، برخی از محصولات مردانه مراقببت از پوست را باید پیدا کرد. محصولات مراقبت از پوست زنانه با میوه ها و گل ها در ظروف  زیباقرار دارد اما گزینه های مردانه کمتر تزئینی هستند و ساده تر به فروش می رسند. اما آیا تفاوت زیادی بین محصولات مراقبت از پوست مردانه و زنانه وجود دارد؟

پوست مرد مقابل پوست زن

مراقبت از پوست مردان و زنان

اگر به دنبال محصولات مراقبت از پوست بی کیفیت هستید، تفاوت کمی به جز رایحه محصولات وجود دارد.پوست مردان حدود 20 درصد ضخیم تر است و کلاژن بیشتری تولید می کنند. با این حال، میزان از دست دادن کلاژن برای مردان و زنان یکسان است. تفاوت بزرگی که در مورد کلاژن بین این دو به میان می‌آید به این دلیل است که زنان ابتدا با پوست نازک‌تری زندگی می کنند، بنابراین از دست دادن کلاژن آن‌ها در مقایسه با مردان بیشتر و محسوس‌تر است. در اینجا 5 تفاوت اصلی بین پوست مردانه و زنانه وجود دارد اشاره می کنیم. 

موی صورت

 موهای صورت تفاوت بسیار آشکاری بین پوست زن و مرد ایجاد کرده است. مردان موهای صورت بیشتری دارند که روند پیری پوست را کندتر می کند. حتی اگر صبح‌هایی وجود داشته باشد که مردان نیاز به اصلاح را نفرین کنند، توانایی گذاشتن ریش مزایای خود را دارد. فولیکول‌های مو به ساختار پوست مردان و به کم چین و چروک ماندن آن کمک می کنند شاید به همین دلیل است که مردان نیاز کمتری نسبت به مراقبت از پوست خود و خرید محصولات مراقبت از پوست احساس می کنند . اصلاح صورت ،پوست را نیز لایه برداری می کند. اصلاح با تیغ تمام آن تکه های میکروسکوپی پوست مرده را از بین می برد.

غدد سباسه

مردان غدد چربی کوچکتری دارند. با این حال، با وجود این واقعیت که مردان غدد چربی کوچکتری دارند، پوست آنها به طور کلی چرب تر از پوست زنان است.برای تناسب این مهم آنها به محصولات مراقبت از پوست نیاز پیدا می کنند. این به دلیل تستوسترون است، هورمون مردانه ای که مسئول تولید مقدار بیشتری از ترشحات چربی پوست است. استروژن، هورمون زنانه، مسئول ترشح کمتر چربی در پوست زنان است.

 بعد از 50 سالگی، ترشح چربی در پوست مردان کاهش می یابد. این باعث می شود که پوست مردان در درجه چربی به پوست زنان نزدیک شود. مردان معمولا کمتر مستعد خشکی پوست هستند. با این حال، تولید بیشتر چربی پوست به این معنی است که مردان بیشتر مستعد ابتلا به آکنه و زخم  هستند. مردان برای مراقبت از پوست و استفاده از محصولات مراقبت از پوست باید باید این مهم را در نظر بگیرند.

ضخامت پوست

پوست مردان ضخیم تر از پوست زنان است. این بدان معناست که زنان بیشتر در معرض اشعه های مضر UVA و UVB هستند و هایپرپیگمانتاسیون و ملاسما آسیب پذیرتر . با این وجود، هم مردان و هم زنان باید همیشه محصولات مراقبت از پوست و ضد آفتاب با طیف وسیع برای مراقبت از پوست در برابر سرطان استفاده کنند.

پوست شکننده

فکر نمی کنید این درست باشد، اما پوست مردان شکننده تر از پوست زنان است. آقایان معمولاً کمتر از محصولات مراقبت از پوست استفاده می کنند که می تواند باعث شکننده تر شدن پوست شود. همچنین، پوست مردان بیشتر در معرض عوامل مخرب محیطی قرار دارد. اصلاح روزانه لایه هیدرولیپیدی مردان را از بین می برد و منجر به از بین رفتن محافظت طبیعی پوست می شود. اصلاح روزانه نیز باعث خراشیدن و خراش می شود. همه این عوامل باعث می شود پوست مردان حساس تر و تحریک پذیرتر شود و نیاز مراقبت از پوست افزایش یابد.

سرطان پوست

سرطان پوست در مردان و زنان به طرق مختلف متفاوت است. مردان بیشتر از همه به انواع سرطان پوست، به ویژه مردان قفقازی در ایالات متحده، مبتلا می شوند.در مردان، ملانوما در قسمت بالای کمر شیوع بیشتری دارد، زیرا مردان اغلب در فصل بهار و تابستان بدون پیراهن هستند(البته در آمریکا). ملانوما در گوش، سر، صورت و گردن مردان بیشتر است که احتمالاً به دلیل پوشاندن موهای کمتر در این نواحی است و نیاز به مراقبت از پوست را افزایش می دهد.

آیا مردان باید از محصولات مراقبت از پوست متفاوتی استفاده کنند؟

اگرچه پوست مردان و زنان از جهات مختلفی متفاوت است، اما شباهت‌های زیادی با هم دارند. بسیاری از محصولات مراقبت از پوست را می توان به راحتی به عنوان محصولات بدون جنسیت فروخت.

 دلیل اصلی دوری برخی مردان از محصولات زنانه رایحه آن است. اگر ترکیبات موجود در محصولات مراقبت از پوست مردانه و زنانه را مقایسه کنید، هر دو ترکیبات یکسانی دارند. تنها دو تفاوت اصلی معمولاً عطر و هزینه است. برخی از محصولات زنانه حاوی عطر هستند در حالی که برخی دیگر تقریباً بدون بو .

 بسیاری از محصولات مراقبت از پوست مردانه نسبت به محصولات زنانه ارزان‌تر هستند. یکی از اشتباهات مهم بسیاری از مردان این است که از پوست خود مراقبت نمی کنند. مردان پوست ضخیم تر و آبرسانی بهتری به پوست دارند، بنابراین پوست آن ها باید حدود 15 سال جوان تر از زنان همسن به نظر برسد. 

اما اکثر مردان مراقبت از پوست و استفاده از محصولات مراقبت از پوست را جدی نمی گیرند. بنابراین، تا زمانی که به 30 سالگی می رسند، پوستی کدر و خسته دارند. پس آقایان از عادات اشتباه جدا شوید و از همین حالا مراقبت از پوست خود را شروع کنید و به دنبال خرید محصولات مراقبت از پوست خود بروید. به طور مداوم از شوینده و مرطوب کننده صورت بدون صابون برای نوع پوست خود استفاده کنید تا تمیز، هیدراته و بدون آکنه بمانید. روتین اصلاح خود را با استفاده از اسکراب صورت بدون روغن دو تا سه بار در هفته بهبود بخشید و یک افترشیو طبیعی استفاده کنید که به تسکین پوست تراشیده شده شما کمک می کند .

ترجمه و تدوین: اقتصادآنلاین
خبرنگار: مهتاب لطفیان