۰ نفر

بهترین درمان برای موهای خشک و آسیب دیده + طرز تهیه ۵ ماسک آبرسان مو

۱۷ آبان ۱۴۰۱، ۲۳:۰۵
کد خبر: 679738
بهترین درمان برای موهای خشک و آسیب دیده + طرز تهیه ۵ ماسک آبرسان مو

موهای صاف و درخشان، موهای فر و مجعد، موهای چرب یا خشک؛ هر ماسک آبرسان مو برای یک سری موها مناسب است. هیچ‌وقت تصور نکنید هر چیزی که جواب‌گوی نیاز بقیه باشد، برای شما هم خوب است.

معرفی بهترین و قوی ترین ماسک آبرسان مو خانگی + دستور

به گزارش اقتصاد آنلاین، ممکن است ماسکی که دوست‌تان استفاده می‌کند و از آن راضی است، به موهای شما آسیب بزند. به همین خاطر، در این مقاله کمک می‌کنیم تا ماسک مناسب موی خودتان را بشناسید و بتوانید آن را در خانه تهیه کنید.ماسک‌های خانگی برای ترمیم و درمان آسیب‌های مو بسیار مناسب هستند: آسیب‌هایی که بر اثر رنگ‌کردن مو، استفاده از شامپوهای نامناسب و نگهداری اشتباه از مو اتفاق می‌افتند. شما می‌توانید ماسک آبرسان مو را با توجه به مواد لازم در دسترس و جنس و نیاز موهای خودتان، در خانه بسازید.

۱. ماسک آبرسان مو با روغن نارگیل برای موهای خشک

روغن نارگیل یک ترمیم‌کننده و تقویت‌کننده طبیعی برای موهای خشک است، چون اسید‌های چرب دارد و به‌راحتی جذب موها می‌شود. ویتامین E موجود در نارگیل، رشد موها را سریع‌تر می‌کند و در برابر نور خورشید یک فیلتر UV قوی است. همچنین، خاصیت آب‌رسانی بسیار بالای آن محافظی برای موهای خشک است.

خواص ماسک موی روغن نارگیل

ویژگی تأثیر

اسید‌های چرب جذب بهتر در موها

ویتامین E رشد سریع‌تر مو

فیلتر UV محافظت در برابر اشعه‌های مضر خورشید

چطور ماسک موی روغن نارگیل را تهیه کنیم؟

روغن نارگیل را می‌توانید از فروشگاه‌ها به راحتی خریداری کنید. اما اگر می‌خواهید خودتان در خانه آن را بسازید، با ما همراه باشید.

مواد لازم:

– نارگیل

– آب

– صافی

– ظرف مناسب حرارت دادن و جوشاندن

ابتدا پوست سخت نارگیل را بکنید: برای این کار می‌توانید نارگیل را داخل یک حوله بپیچید و با چکش به آن ضربه بزنید. دقت کنید نیازی نیست ضربه‌ها خیلی محکم باشند. به چند نقطه نارگیل، با فشار مناسب، ضربه بزنید تا پوست سخت آن ترک بردارد.

قسمت سفید نارگیل را رنده کنید.

به‌ازای هر نارگیل، ۱ تا ۳ لیوان آب اضافه کنید و بگذارید یک ساعت بماند.

ترکیب را از صافی بگذرانید.

تفاله نارگیل را هم داخل یک تور بریزید و فشار دهید تا شیر باقی‌مانده در آن بیرون بیاید.

شیر نارگیل به‌دست‌آمده را داخل قابلمه حرارت دهید. نیازی نیست به نقطه جوش برسد. بعد از کمی گرم شدن، زیر گاز را خاموش کنید.

بگذارید مایع سرد شود.

چربی نارگیل را جدا کنید: بعد از سرد شدن مایع، می‌بینید که لایه‌ای از چربی روی آن را گرفته است. لایه چربی را با قاشق یا کف‌گیر از روی شیر نارگیل بردارید.

شیر نارگیل را بجوشانید: این بار بگذارید مایع به نقطه جوش برسد و ۴۵ دقیقه درحالت جوش بماند. با گذشت زمان می‌بینید که گلوله‌های روغنی نارگیل در داخل مایع شکل می‌گیرند. توجه داشته باشید که ۴۵ دقیقه یک زمان تقریبی است. اگر شیر نارگیل شما زودتر به شکل گلوله‌های چربی در آمد و آب آن کاملا بخار شد، زیر گاز را قبل از سوختن ترکیب، خاموش کنید.

ترکیب به‌دست‌آمده را از صافی رد کنید و بگذارید سرد شود.

روش استفاده از ماسک موی روغن نارگیل

روغن نارگیل

این ماسک آبرسان مو دو نوع استفاده دارد. شما می‌توانید از آن قبل یا بعد از حمام استفاده کنید.

قبل از حمام: اگر می‌خواهید موها را تقویت کنید، یک ساعت تا نیم‌ساعت قبل از حمام، ساقه موها و کف سر را با روغن نارگیل ماساژ بدهید و با کلاه رنگ بپوشانید. بعد بشویید.

بعد از حمام: روغن نارگیل نرم‌کننده و حالت‌دهنده خوبی برای موها است. می‌توانید قسمت انتهایی ساقه مو را به آن آغشته کنید و بعد از شانه زدن مو، رهایش کنید. با این کار موهایتان کمتر موخوره می‌گیرد.

نکته: به‌ازای هر ۱۰ سانتیمتر مو، برای موهای نازک یک قاشق چای‌خوری و برای موهای ضخیم یک قاشق غذاخوری از این روغن استفاده کنید.

۲. ماسک موی شیر و عسل برای تقویت موهای نازک

عسل سرشار از کراتین است و می‌تواند موهای آسیب‌دیده و نازک را تقویت کند. همچنین سلول‌های پوست سر را بازسازی می‌کند و خواص ضد التهابی آن باعث کاهش خارش پوست سر می‌شود. شیر هم که پر از پروتئین، ویتامین ب۱۲، زینک و آهن است. ماسک شیر و عسل موها را صاف می‌کند و نمی‌گذارد بافت مو بشکند.

خواص ماسک موی شیر و عسل

ویژگی تأثیر

انواع پروتئین ترمیم ساقه مو

ویتامین ب۱۲ جلوگیری از ریزش مو

آهن استحکام ریشه مو

زینک کمک به رشد مجدد مو

کراتین احیای مو

چطور ماسک موی شیر و عسل را تهیه کنیم؟

مواد لازم:

– یک فنجان شیر (با درصد چربی مناسب)

– یک قاشق چای‌خوری عسل

– اسپری

شیر را گرم کنید، ولی نگذارید به جوش برسد؛

عسل را اضافه کنید و هم بزنید تا کاملا در شیر حل شود؛

اجازه دهید مایع سرد شود؛

آن را داخل اسپری بریزید.

روش استفاده از ماسک موی شیر و عسل

موها را شامپو بزنید و کاملا بشویید. بعد از آب‌کشی مو، ماسک شیر و عسل را به موها اسپری کنید و اجازه دهید ماسک ۱۰ تا ۲۰ دقیقه روی موها بماند. سپس با آب گرم آب‌کشی کنید. مراقب باشید آب خیلی داغ نباشد، وگرنه موهای شما درخشش خودشان را از دست می‌دهند.

نکته: هر چه موی شما ضخیم‌تر باشد، باید درصد چربی شیر بیشتر شود.

۳. ماسک موی موز و روغن زیتون برای احیای مو

موز و روغن زیتون تقریبا در هر آشپزخانه‌ای وجود دارند. موز یک آب‌رسان قوی برای موهای خشک است و منبعی سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی به حساب می‌آید. روغن زیتون چربی‌های مفید و ویتامین E دارد که در زنده‌کردن موهای آسیب‌دیده معجزه می‌کند.

خواص ماسک موی موز و روغن زیتون

ویژگی تأثیر

پتاسیم و دیگر مواد معدنی آبرسانی به موها

ویتامین E درخشش و رشد شریع‌تر مو

آهن استحکام ریشه مو

زینک کمک به رشد مجدد مو

اسیدهای چرب درمان موخوره

چطور ماسک موی موز و روغن زیتون را تهیه کنیم؟

مواد لازم:

– یک عدد موز پوست‌کنده

– یک قاشق چای‌خوری روغن زیتون (به‌ازای هر ۱۰ سانتی‌متر مو)

موز را پوست بکنید و تمام آوند‌ها و مواد اضافی را از روی آن جدا کنید؛

موز را آن‌قدر میکس کنید تا به بافتی لطیف و یک‌دست برسید؛

روغن زیتون را به آن اضافه کنید به هم بزنید؛

روش استفاده از ماسک موی موز و روغن زیتون

این ماسک آبرسان مو را در حمام و بعد از آب‌کشی، با فرچه رنگ روی موها بزنید. برای بهتر پخش شدن ماسک روی موها و پوست سر، مو و کف سرتان را با نوک انگشتان به آرامی ماساژ دهید. اجازه دهید ماسک ۱۰ تا ۱۵ دقیقه روی موها بماند و با آب ولرم آب‌کشی کنید.

۴. ماسک موی آووکادو و روغن زیتون برای مقابله با موخوره

سشوار کشیدن، اتوکردن مو و هر نوع حالت دادن به مو بر اثر حرارت زیاد، ساختار کوتیکول مو را شکننده می‌کند. وقتی ساختار کوتیکول مو ضعیف می‌شود، موخوره می‌گیرید. این موخوره را با هیچ ماسکی نمی‌توان درمان کرد و راهی جز کوتاه‌کردن مو باقی نمی‌ماند؛ ولی ماسک آووکادو و روغن زیتون سرعت پیشرفت موخوره‌ را کم می‌کند. همچنین استفاده مداوم از آن تا حد زیادی از بروز موخوره جلوگیری می‌کند.

خواص ماسک موی آووکادو و روغن زیتون

ویژگی تأثیر

املاح معدنی ترمیم کوتیکول مو

انواع پروتئین درخشش و صافی مو

اسیدهای چرب درمان موخوره

چطور ماسک موی آووکادو و روغن زیتون را تهیه کنیم؟

مواد لازم:

– نصف یک آووکادوی متوسط

– نصف فنجان روغن زیتون

آووکادو را نصف کنید و با قاشق، داخل آن را بیرون بیاورید؛

مواد داخل آووکادو را در ظرفی بریزید و له کنید؛

روغن زیتون را به آن اضافه کنید به هم بزنید؛

بعد از آب‌کشی مو در حمام، ماسک را با فرچه رنگ روی موها تثبیت کنید. مو و کف سرتان را با نوک انگشتان به آرامی ماساژ دهید. باید کمی حوصله به خرج بدهید و بگذارید این ماسک آبرسان مو ۶۰ دقیقه روی موها بماند؛ بعد با آب ولرم آب‌کشی کنید.

۵. ماسک موی تخم‌مرغ برای محکم‌کردن ساقه مو

تخم‌مرغ سرشار از پروتئین‌هایی است که مو را در برابر انواع آسیب‌ها مقاوم می‌کند. همچنین ویتامین A و E موجود در تخم‌مرغ، به‌همراه مقدار زیادی بیوتین و فولات (که نوعی فولیک اسید ساده است) به رشد سریع موها کمک می‌کند. اگر تخم‌مرغ را به کف سر بمالید، تمام این ویتامین‌ها و املاح به ریشه موها جذب می‌شوند.

خواص ماسک موی تخم‌مرغ

ویژگی تأثیر

بیوتین رشد مجدد و جلوگیری از ریزش مو

ویتامین A ترمیم شکستگی مو

ویتامین E رشد سریع مو

فولات محکم‌کردن ریشه مو

پروتئین درخشش و صافی مو

چطور ماسک موی تخم‌مرغ را تهیه کنیم؟

مواد لازم:

یک عدد تخم‌مرغ

تخم‌مرغ را در ظرفی بشکنید؛

زرده تخم‌مرغ را در ظرف دیگر بریزید و خوب هم بزنید تا یک مایع زردرنگ به‌دست بیاید.

روش استفاده از ماسک موی تخم‌مرغ

برای استفاده از ماسک محکم‌کننده ساقه موی تخم‌مرغ باید موهایتان خشک باشد. زرده تخم‌مرغ را روی کف سر و نوک موها بریزید و به‌آرامی ماساژ دهید. بگذارید ماسک ۶۰ دقیقه روی موها بماند؛ بعد با آب سرد آب‌کشی کنید.

نکته: به هیچ وجه از آب داغ برای شستن این ماسک استفاده نکنید، زیرا باعث پخته‌شدن زرده تخم‌مرغ می‌شود!

 

سخن آخر

5 ماسک آبرسان مو در این مقاله معرفی شدند. مواد لازم برای تهیه این ماسک‌ها تقریبا در هر خانه‌ای پیدا می‌شود. اگر از هرکدام از این ماسک‌ها استفاده کرده‌اید، تجربه خودتان را در قسمت دیدگاه‌ها با ما و خوانندگان دیگر در میان بگذارید. اگر هم طرز تهیه ماسک موی خانگی دیگری را می‌دانید، ما را بی‌خبر نگذارید!