۰ نفر

حین استفاده از ماسک صورت این اشتباهات را نکنید

۱ آبان ۱۴۰۱، ۲۲:۰۷
کد خبر: 675944
حین استفاده از ماسک صورت این اشتباهات را نکنید

اگر برای مراقبت از پوست تصمیم دارید از ماسک صورت استفاده کنید، باید بهترین ماسک صورت که مناسب نوع پوست شما باشد را انتخاب کنید و در نهایت روش درست استفاده از ماسک صورت را بدانید.

اشتباهی که اثر ماسک پوست صورت را کم میکند

به گزارش اقتصاد آنلاین، در این مطلب درباره اشتباهات رایجی که بیشتر افراد در استفاده از ماسک صورت مرتکب می‌شوند، توضیحاتی داده‌ایم.

پیش از انتخاب و خرید ماسک های صورت باید مواردی را بدانید که نه تنها می‌توانند برای رفع برخی مشکلات پوستی (مانند تیرگی یا از بین‌بردن چربی پوست) استفاده کرد. مسئله اینجاست که اشتباهات رایجی می‌تواند تاثیر ماسک را از بین ببرد!

اکنون می‌خواهیم در مورد دفعات و زمان استفاده از ماسک صورت و چگونگی پاکسازی پوست پیش از استفاده از آن صحبت کنیم. ادامه مقاله را مطالعه کنید تا به این مسائل و دیگر اشتباهاتی که ممکن است در حین استفاده از ماسک صورت انجام دهید، آشنا شوید.

1. ماسک صورت مناسب با نوع پوست خود را انتخاب نمی‌کنید!

ماسک صورت

همانطور که شوینده و مرطوب‌کننده را بر اساس نوع پوست انتخاب می‌کنید، ماسک را هم باید بر طبق نوع پوستی که دارید انتخاب کنید. مثلا، اگر پوستتان خشک است، ماسک آبرسان مناسب پوست‌تان است اما اگر پوست چرب دارید، ماسک مات‌کننده برایتان خوب است. پس فقط به خاطر تایید دیگران و یا دوست‌تان، ماسک صورتی را استفاده نکنید و چیزی را انتخاب کنید که مناسب پوست شماست.

می‌توانید یکی از ماسک های ورقه ای اینیسفری که از ترکیبات طبیعی تشکیل شده‌اند، از رابوطب تهیه نمایید.

ماسک آکای بری روشن‌کننده، لیفت و جوانسازی پوست: عوامل بد محیطی مانند آلودگی و گردوغبار می‌توانند در طول زمان، به پوست شما آسیب بزند و پوست را تیره و ناهمگون کند. این ماسک صورت که در ترکیبات خود آنتی‌اکسیدان دارد، باعث ازبین رفتن آلودگی و کثیفی پوست شده و تیرگی آن را از بین می‌برد و حتی رنگ پوست را هم بهبود می‌بخشد. بعد از استفاده انتظار می‌رود که به سرعت شاهد روشن شدن رنگ پوست خود شوید.

ماسک انار لیفت‌کننده و جوانساز: تجمع آلودگی، کثیفی، مواد آرایشی و چربی‌های اضافه در طول روز، باعث می‌شود که پوست‌تان بیش از حد چرب و براق شود. این ماسک علاوه بر جوانسازی پوست، نرم‌کننده پوست نیز هست و جهت لیفت، بستن و درمان منافذ باز پوست مورد استفاده قرار می‌گیرد.

ماسک لیمو لایه روشن‌کننده و رفع لک: لیمو حاوی ویتامین C فراوان است که باعث روشن شدن پوست می‌شود. این ماسک سلول‌های کلاژن ساز را فعال کرده، انعطاف پذیری پوست را افزایش می‌دهد و کنترل‌کننده چربی پوست جهت پوست‌های لک دار است.

ماسک عسل مانوکا ترمیم‌کننده و آرامش بخش: شهد درخت مانوکا در این ماسک پوست صورت، به افزایش تولید گلوبول‌های سفید خون که وظیفه مبارزه با عفونت‌ها و التیام زخم‌ها را بر عهده دارند، کمک می‌کند. آبرسانی عمیق افزایش خاصیت کشسانی پوست جهت ترمیم زخم و سوختگیهای عمیق، همچنین جوانسازی سلول‌های پوست از این عسل استفاده می‌شود.

ماسک آلوئه‌ورا، ماسک آبرسان و نرم‌کننده: آرایش‌کردن و پاکسازی مکرر پوست، می‌تواند باعث زبری و ایجاد مشکلاتی برای پوست شود. معمولا هم در این موارد، شوینده‌های صورت کافی نیستند. این ماسک مناسب برای انواع پوست‌های خشک، آسیب‌دیده و آفتاب سوخته است. خاصیت آبرسانی، التیام‌بخش، ضد درد و ضدعفونی کننده آلوئه‌ورا می‌تواند آلودگی و کثیفی را از بین برده، سلوهای مرده و زبر پوست را جدا کرده و پوست را پاک کند.

توجه داشته باشید که هر کدام از این ماسک‌های صورت بر روی پوست تمیز و خشک بزنید و 10 تا 15 دقیقه صبر کرده و سپس صورت خود را بشویید. برای استفاده از ماسک لایه‌بردار و پاکسازی و همچنین پاک‌کننده و نرم‌کننده باید ماسک را با حرکات دایره‌وار از صورت خود پاک کنید تا عمل لایه‌برداری انجام شود. برای نتیجه‌گیری بهتر، خوب است که 2 تا 3 بار در هفته از این ماسک استفاده کنید.

2. پیش از استفاده از ماسک، صورت خود را پاک نمی‌کنید!

به طور کلی، باید ماسک صورت را روی پوست تمیز و خشک استفاده کرد، پس صورت خود را بشویید و با دستمال آن را خشک کنید. در غیر این صورت ممکن است که ماسک را روی انبوهی از آلودگی‌ها و باکتری‌ها استفاده کرده باشید. می‌توانید از میسلار واتر که نیازی هم به آب برای پاک‌کردن پوست ندارد استفاده کنید تا آرایش و هر آنچه که روی پوست است، به خوبی تمیز شود.

میسلار واتر مخصوص پوست‌های معمولی و چرب، پوست را تمیز و مات می‌کند.

میسلار واتر پوست معمولی و خشک هم پوست را نرم و آبرسانی می‌کند.

میسلار واتر ضدآب که برای انواع پوست مناسب است، عمیقا پوست را پاکسازی می‌کند.

برای استفاده از میسلار واتر، پنبه‌ای را به میسلار واتر آغشته کرده و بر روی صورت خود ماساژ دهید تا پوست‌تان پاک شود.

3. با دست‌های کثیف از ماسک صورت استفاده می‌کنید!

باید پیش از استفاده از ماسک، نه تنها صورت، بلکه دست‌ها را نیز به خوبی بشویید. فکر نمی‌کنم که بخواهید باکتری‌ها و چربی موجود در دست‌ها را به پوست صورت‌تان انتقال دهید! بنابراین، این توصیه را جدی بگیرید و پیش از هر گونه اقدامی دست‌هایتان را به خوبی بشویید و یا می‌توانید برای استفاده بهداشتی‌تر و بدون دردسر ماسک، از یک برس مخصوص استفاده کنید. در این صورت دستتان نیز کثیف نمی‌شود.

استفاده مداوم از ماسک‌ صورت به تنهایی و بدون مراقبت از پوست کار بیهوده‌ای است و نتیجه‌ای که می‌خواهید برای شما نخواهد داشت.

4. بیش از اندازه از ماسک استفاده می‌کنید!

درست مثل دیگر محصولات مراقبت از پوست، ماسک صورت را هم هرچه کمتر استفاده کنید، تاثیر بیشتری می‌گذارند. اگر لایه ضخیم‌تری بر روی پوست بزنید، دلیل بر تاثیر بهتر ماسک صورت نخواهد بود. معمولا باید لایه‌ای نازک و یکنواخت از ماسک را بر روی پوست خشک و تمیز، بزنید.

5. ماسک‌های نقابی را به اندازه صورت‌تان نمی‌کنید!

آیا تا به حال از ماسک نقابی استفاده کرده‌اید که اندازه صورت‌تان نباشد؟ به جای اینکه همانطور آن را بر روی صورت‌تان بگذارید، کاری بکنید که مناسب اندازه صورت‌تان شود. با قیچی قسمت‌های اضافی را ببرید و مثل قبل از آن استفاده کنید. به این صورت، به خوبی در سر جای خود قرار گرفته و دور صورت‌تان را میگیرد.

6. فقط در روز از ماسک استفاده می‌کنید!

قاعدتاً برای استفاده از ماسک باید بیدار و هوشیار باشید، اما بحث ما این نیست. قطعا هم نمی‌توانید ماسک اینیسفری را بزنید و بخوابید؛ البته ماسک‌هایی برای استفاده در هنگام خواب هم وجود دارد. اگر می‌خواهید موقع استراحت هم از ماسک استفاده کنید، می‌توانید "ماسک سفت‌کننده قوی تریپل پاور مخصوص شب لورال را انتخاب کنید.

در ترکیبات این ماسک صورت، گیاه سنتلا آسیاتیکا (قدح مریم) وجود دارد که پس از مدتی استفاده، باعث سفت و منعطف‌تر شدن پوست، می‌شود. به محض استفاده از این ماسک، حس نرمی و آبرسانی به پوست القا شده و موقع بیدار شدن از خواب، حس بهتری خواهید داشت.

7. ماسک را بیش از حد بر روی پوست می‌گذارید!

شاید وقتی ماسک را به صورت‌تان می‌زنید، حواستان پرت شود و خیلی دیر متوجه شوید که زمان پاک کردنش گذشته است. متاسفانه گذاشتن ماسک برای مدت طولانی بر روی صورت، تضمین تاثیرگذاری بیشتر و بهتر آن نیست! بهتر است که برای دانستن مدت زمان مناسب استفاده از ماسک، از راهنمای داخل بسته استفاده کنید و اگر فکر می‌کنید که زمان را فراموش می‌کنید، ساعت زنگ بگذارید.

8. مرطوب‌کردن پوست پس از شستن ماسک را فراموش می‌کنید!

مراقبت از پوست، پس از پاک‌کردن ماسک تمام نمی‌شود. باید پس از آن، پوست را مرطوب کنید، در غیر این صورت پوست‌تان خشک می‌شود. زمانی که ماسک را از صورت‌تان شستید، از مرطوب‌کننده‌ای سبک مانند مرطوب‌کننده هیدراجنیوس لورال که در سه نوع مخصوص پوست‌های معمولی/چرب، پوست‌های معمولی/خشک و پوست‌های فوق خشک در بازار وجود دارد، استفاده کنید. هر کدام از این سه مرطوب‌کننده، دارای آلئوورا و اسید هیالورانیک هستند.

9. مرتب از ماسک‌ها استفاده نمی‌کنید!

خبر خوب این است که نیازی به مناسبت خاص برای استفاده از ماسک‌ها ندارید. بیشتر مواقع ماسک‌های صورت به عنوان دارویی برای درمان استفاده می‌شوند و البته استفاده از داروها هیچ وقت لذت بخش نیست. بر اساس ماسکی که انتخاب می‌کنید، هر چه دفعات مصرف آن بیشتر شود، تاثیرش هم بیشتر نمایان می‌شود.

ممکن است لازم باشد که ماسکی را یک تا سه بار در هفته استفاده کنید. برای پی‌بردن به دفعات استفاده از یک ماسک، به راهنمای موجود در بسته‌بندی آن مراجعه کنید که برای هر ماسک متفاوت بوده و اگر آن را رعایت کنید، بهترین نتیجه را می‌گیرید.

10. از چند ماسک صورت به صورت همزمان استفاده نکرده‌اید!

چه کسی گفته که فقط باید از یک ماسک استفاده کرد؟ می‌توانید از چند ماسک به صورت همزمان استفاده کنید. مثلا ماسک‌های مختلف را در محل‌های متفاوتی از صورت بزنید. با توجه به مشکلات پوستی که دارید چند ماسک صورت مختلف را انتخاب و استفاده کنید.

کلام آخر:

در این مقاله اشتباه‌هات رایجی که در استفاده از ماسک صورت وجود دارد را بررسی کردیم، امیدواریم برای شما مفید بوده باشد. آیا شما هم در استفاده از ماسک‌های صورت چنین اشتباهاتی را مرتکب شده‌اید؟ اگر تجربه‌ای در استفاده از ماسک‌های صورت دارید، خوشحال می‌شویم که در نظرات برایمان ارسال کنید.