۰ نفر

انواع ماسک های میوه ای برای درخشندگی، کشیدن و لکه بری پوست

۳۰ مهر ۱۴۰۱، ۲۰:۵۴
کد خبر: 675520
انواع ماسک های میوه ای برای درخشندگی، کشیدن و لکه بری پوست

در مورد فوایدی که میوه‌ها برای سلامتی دارند، زیاد شنیده‌ایم. تأثیر مصرف میوه‌ها روی سلامت پوست در تحقیقات علمی متعددی ثابت شده است.

ماسک میوه ای که کارش کشیدن پوست است + دستور

به گزارش اقتصاد آنلاین، مصرف میوه برای سلامت، شادابی و درخشان شدن پوست فقط محدود به استفاده‌ی خوراکی از آن‌ها نیست. ماسک میوه ای یکی از روش‌های دیگر برای استفاده از خواص میوه‌ها است. استفاده از میوه‌ها برای تهیه انواع ماسک‌های طبیعی، فواید زیادی برای سلامت و زیبایی پوست دارد. در ادامه ۱۹ میوه را که مصرف خوراکی و موضعی آن‌ها برای پوست مفید است معرفی می‌کنیم و به روش‌هایی برای استفاده از آن‌ها به‌عنوان ماسک اشاره می‌کنیم. با ما همراه باشید.

10 ماسک صورت شکلات برای پوستی بی‌عیب و نقص

۱. پرتقال

مصرف روزانه‌ی ویتامین C برای داشتن پوست درخشان لازم است. روغن‌های طبیعی موجود در پرتقال، پوست را مرطوب نگه می‌دارند. ویتامین C به تولید کلاژن کمک می‌کند. کلاژن پوست شما را محکم نگه می‌دارد و بروز علائم پیری را کاهش می‌دهد. پرتقال سرشار از ویتامین C و آنتی‌اکسیدان است و به مبارزه با رادیکال‌های آزاد در بدن کمک می‌کند و آسیب به DNA را به حداقل می‌رساند. این ویژگی باعث کندتر شدن پیری زودرس می‌شود.

نحوه‌ی استفاده

برای از بین بردن لک

آب پرتقال تازه را روی لکه‌ها بمالید.

برای پوست چرب

۳ قاشق غذاخوری آب پرتقال را با ۱ قاشق چای‌خوری آب‌لیمو مخلوط کنید. مقداری زردچوبه به همراه ۲ قاشق غذاخوری آرد نخودچی به مخلوط اضافه کنید. آن را روی پوست بمالید و اجازه دهید تا خشک شود (حدود ۱۵ دقیقه). کاملاً با آب ولرم یا سرد بشویید.

برای پوست خشک

۳ قاشق غذاخوری آب پرتقال را با یک قاشق چای‌خوری آب‌لیمو مخلوط کنید. نصف قاشق چای‌خوری شیر را به همراه مقداری زردچوبه و یک قاشق چای‌خوری عسل به این ماسک میوه ای اضافه کنید. آن را روی پوست خود بمالید و بگذارید ۱۰ تا ۱۵ دقیقه بماند.

۲. لیمو

از لیمو به طور گسترده‌ای در تهیه‌ی محصولات مراقبت از پوست استفاده می‌شود. از کرم‌های ضد آکنه گرفته تا لوسیون‌های ضد پیری از خواص آن استفاده می‌کنند و می‌تواند از بروز بسیاری از مشکلات پوستی جلوگیری کند.

لیمو سرشار از ویتامین C است و می‌تواند به کاهش علائم پیری، لک و آثار زخم کمک کند. لیمو همچنین یک سفیدکننده طبیعی است. به کاهش آسیب ناشی از قرار گرفتن در معرض نور خورشید و برنزه شدن کمک می‌کند.

نحوه‌ی استفاده

برای آفتاب‌سوختگی

آب لیموی تازه را با یک قاشق چای‌خوری شکر مخلوط کنید. آن را روی مناطق آسیب دیده بمالید و بگذارید ۱۰ دقیقه بماند. با آب سرد بشویید.

توجه داشته باشید که برای جلوگیری از خشک شدن پوست خود، این ترکیب را محکم روی پوست نمالید.

برای چشم‌های پف‌کرده و حلقه‌های تیره‌ی زیر چشم

یک قاشق چای‌خوری آب‌لیمو را با یک قاشق چای‌خوری شیر مخلوط کنید. به ‌آرامی آن را اطراف چشم بمالید و مطمئن شوید که داخل چشمتان نمی‌رود. بگذارید ۱۰ دقیقه بماند و با آب سرد بشویید.

برای لکه‌های پوستی

اگر پوست چرب دارید استفاده از آب‌لیمو به تنهایی در نواحی آسیب‌دیده توصیه می‌شود. اگر پوست شما خشک است، چند قطره آب ‌لیمو را با مقداری روغن نارگیل مخلوط کنید.

برای جای جوش و آکنه

آب ‌لیمو را با گلاب مخلوط کرده و با استفاده از پنبه به‌ آرامی روی پوست خود بمالید. بعد از ۱۰ دقیقه بشویید.

۳. هندوانه

هندوانه

هندوانه سرشار از فیبر و البته آب است. این میوه حاوی ۹۲ درصد آب است که مصرف خوراکی آن پوستی مرطوب، نرم و لطیف را به ارمغان می‌آورد. هندوانه حاوی ویتامین C ،A ،B1 ،B و لیکوپن است که برای بهبود و سلامت پوست ضروری هستند.

ویتامین C به کاهش خطوط ریز و چین‌وچروک کمک می‌کند. ویتامین A و B به حفظ یکنواختی پوست کمک می‌کند. لیکوپن به‌عنوان حذف‌کننده‌ی رادیکال‌های آزاد عمل می‌کند و از آسیب بافتی پوست جلوگیری می‌کند.

رادیکال‌های آزاد مسئول افزایش التهاب پوست هستند که باعث ایجاد تعدادی از مشکلات پوستی می‌شوند. بهترین ویژگی هندوانه این است که فاقد چربی و کلسترول است.

نحوه‌ی استفاده

برای پوست چرب

۳ قاشق غذاخوری آب هندوانه، ۱ قاشق غذاخوری آب‌لیمو و ۱ قاشق غذاخوری ژل آلوئه‌ورا را مخلوط کنید. در صورت تمایل حتی می‌توانید یک قاشق ‌چای‌خوری گلاب به آن اضافه کنید. این مخلوط را روی پوست خود بمالید. بگذارید به مدت ۱۵ دقیقه روی آن بماند (تا خشک شود) و با آب سرد بشویید.

برای پوست خشک

۳ قاشق غذاخوری آب هندوانه را با ۱ قاشق غذاخوری آب ‌لیمو مخلوط کنید. ۱ قاشق چای‌خوری عسل و ژل آلوئه‌ورا اضافه کنید. این ماسک میوه ای را به پوست خود بمالید و بعد از ۱۰ تا ۱۵ دقیقه بشویید.

۴. خیار

قسمت عمده‌ی خیار آب است؛ بنابراین یک مرطوب‌کننده‌ی عالی است. این میوه اثر خنک‌کنندگی روی بدن دارد و دارای آنتی‌اکسیدان است. پوست خیار حاوی ویتامین C و ویتامین K است که برای داشتن پوستی سالم و درخشان حیاتی است. مطالعات نشان می‌دهند که خیار می‌تواند به سفید شدن پوست کمک کند و همچنین می‌تواند خطوط ظریف روی پوست را کاهش دهد. همچنین در کاهش پف چشم و تیرگی چشم مؤثر است.

نحوه‌ی استفاده

برای کاهش آکنه

۱ قاشق غذاخوری آرد نخودچی را به یک خیار تازه‌ی رنده شده اضافه کنید. می‌توانید یک قاشق چایخوری گلاب به این مخلوط اضافه کنید. آن را به ناحیه‌ی آسیب ‌دیده بمالید و بعد از ۱۵ دقیقه با آب سرد بشویید.

برای پوست خشک

برای مرطوب کردن پوست خشک، یک خیار را رنده کرده و ۱ قاشق غذاخوری شیر به آن اضافه کنید. یک قاشق چای‌خوری روغن نارگیل به این مخلوط اضافه کنید و آن را روی پوست خود بمالید. بعد از ۱۰ دقیقه بشویید.

۵. آناناس

آناناس حاوی ویتامین‌های A ،C ،K و مواد معدنی است که برای حفظ شفافیت و سلامت پوست ضروری است. همچنین غنی از برومیلین است که دارای خواص ضدالتهابی و ترمیم‌کننده‌ی زخم است. این میوه می‌تواند باعث بهبود بافت پوست، کاهش لکه‌های ناشی از آفتاب و کاهش علائم آکنه شود. همچنین در تسریع روند بهبود پوست و از بین بردن سلول‌های مرده‌ی پوست نیز موثر است.

نحوه‌ی استفاده

ماسک میوه‌ای ضد پیری

یک قاشق چای‌خوری شیر به یک قاشق چای‌خوری آب آناناس اضافه کنید و آن را به پوست خود بمالید. بعد از ۱۰ دقیقه با آب سرد بشویید.

برای روشن شدن پوست

چند قاشق آناناس له‌شده برداشته و یک قاشق غذاخوری آرد نخودچی به آن اضافه کنید. این ماسک میوه‌ای را خوب مخلوط کنید تا خمیری به دست آید و روی پوست خود بمالید. اجازه دهید روی پوست بماند تا خشک شود. با آب سرد بشویید.

۶. انبه

انبه

این میوه‌ی خوشمزه از بسیاری جهات برای پوست مفید است. انبه مملو از ویتامین‌های A ،E  و C است و همچنین دارای خواص ترمیم زخم است. برای کاهش خطوط و چروک‌های ریز و علائم آکنه مؤثر است. همچنین خواص ضدالتهابی دارد که به کاهش علائم آکنه کمک می‌کند. این میوه پوست را جوان می‌کند و باعث درخشندگی آن می‌شود.

نحوه‌ی استفاده

برای پوست چرب

انبه، گلاب و آب‌لیمو را با هم در یک کاسه مخلوط کرده و روی پوست خود بمالید. بگذارید ۱۰ دقیقه بماند و با آب سرد بشویید.

برای پوست خشک

انبه را له کرده و با یک قاشق چای‌خوری ماست و یک قاشق چای‌خوری عسل، خوب مخلوط کنید. بعد از ۱۰ دقیقه بشویید.

۷. زردآلو

زردآلو سرشار از آنتی‌اکسیدان و ویتامین C است که به مبارزه با رادیکال‌های آزاد در بدن و به کاهش علائم پیری کمک می‌کند. زردآلو همچنین دارای خواص ضدالتهابی است که می‌تواند علائم آکنه را بهبود بخشد. این میوه سرشار از ویتامین A ،K  و فولات است که در بهبود سلامت کلی پوست شما مؤثر است.

نحوه‌ی استفاده

برای داشتن پوست سالم

برش‌های نازک زردآلو را روی پوست قرار دهید و بعد از ۱۰ دقیقه آن‌ها را بردارید.

۸. سیب

سیب دارای ویتامین‌های A و C است که بسیاری از مشکلات پوستی را برطرف می‌کنند. پوست سیب غنی از آنتی‌اکسیدان است که به کاهش علائم پیری کمک می‌کند. علاوه بر این، سیب حاوی آنتی‌اکسیدان‌هایی است که با رادیکال‌های آزاد بدن مبارزه می‌کنند و استرس اکسیداتیو را کاهش می‌دهند.

توجه داشته باشید که پوست سیب سرشار از آنتی‌اکسیدان است در نتیجه مصرف آن با پوست، بهترین روش برای خوردن این میوه است تا از فواید آن بهره‌مند شوید.

نحوه‌ی استفاده

برای داشتن پوست بهتر، به مدت ۱۰ دقیقه مقداری سیب رنده شده را روی پوست خود بمالید.

برای پوست خشک

یک قاشق چایخوری عسل را با یک قطعه سیب رنده شده مخلوط کنید. به مدت ۱۰ دقیقه بر روی پوست خود بمالید و با آب ولرم بشویید.

۹. توت‌فرنگی

توت‌فرنگی جدا از طعم عالی و ظاهر دل‌فریب، دارای خصوصیاتی است که می‌تواند به بهبود سلامت پوست کمک کند. توت‌فرنگی یک لایه بردار عالی است. حاوی نوعی اسید آلفا هیدروکسی است که به عنوان اسید سالیسیلیک شناخته می‌شود و یکی از عناصر محبوب در محصولات زیبایی است.

اسید سالیسیلیک به خودی خود دارای خواص ضدالتهابی و ضد باکتری است که می‌تواند به کاهش علائم آکنه کمک کند. توت‌فرنگی پوست را تمیز می‌کند و آلودگی‌ها و باکتری‌های ناخواسته‌ای را که ممکن است منافذ پوست شما را مسدود کند از بین می‌برد.

توت‌فرنگی حاوی ویتامین C و اسید الاژیک است. اسید الاژیک از آسیب پوست ناشی از تابش UV جلوگیری می‌کند و از ظهور علائم پیری می‌کاهد.

نحوه‌ی استفاده

برای لک و آفتاب‌سوختگی

چند توت‌فرنگی را له کرده و یک قاشق غذاخوری آب‌لیمو به آن اضافه کنید. آن را روی ناحیه آسیب دیده بگذارید و بعد از ۱۰ دقیقه با آب ولرم بشویید.

برای داشتن پوست درخشان

چند توت‌فرنگی را له کنید. قطعات له شده را روی پوست خود بمالید و بعد از ۱۰ دقیقه بشویید.

۱۰. خربزه‌ی تخم‌قند

خربزه

میوه دیگری که مملو از ویتامین‌ها است، خربزه است. این میوه حاوی ویتامین‌های A ،C و K است که برای سلامت پوست ضروری است. همچنین حاوی فولات و مواد معدنی است.

این میوه در درمان پسوریازیس، بیماری خشکی پوست که باعث ایجاد خارش، پوسته‌پوسته شدن و قرمزی پوست می‌شود، مؤثر است. خاصیت آنتی‌اکسیدانی و ضدالتهابی آن گزینه‌ی خوبی برای کمک به کاهش مشکلات پوستی مانند ایجاد لک است.

نحوه‌ی استفاده

چند قطعه از میوه را له کرده و به مدت ۱۰ دقیقه روی پوست خود قرار دهید تا پوستی درخشان داشته باشید.

برای لک‌های ناهموار

چند قطعه از این میوه را له کرده و چند قطره آب انگور و آب ‌لیمو به آن اضافه کنید. آن را به مدت ۱۵ دقیقه روی ناحیه‌ی آسیب‌دیده قرار دهید و با آب سرد بشویید.