۰ نفر

این نمک شما را زیبا و جذاب می کند

۲۸ مهر ۱۴۰۱، ۱۵:۱۲
کد خبر: 675241
این نمک شما را زیبا و جذاب می کند

نمک اپسوم یا نمک حمام که با نام «منیزیم سولفات» نیز شناخته می‌شود، ترکیبی شیمیایی است که از منیزیم، گوگرد و اکسیژن تشکیل شده است.

به گزارش اقتصاد آنلاین؛ نمک اپسوم نامش را از شهری در انگلستان به نام اپسوم می‌گیرد؛ این نمک ابتدا در آنجا کشف شد. نمک حمام برخلاف نامش ترکیبی کاملا متفاوت از نمک خوراکی (نمک طعام) است. در واقع، واژه «نمک» در نمک اپسوم به‌خاطر ساختار شیمیایی آن است. در این مطلب از مجله دلتا به موضوع زیبایی با نمک حمام می‌پردازیم.

نحوه عملکرد نمک حمام چگونه است؟

نمک اپسوم با حل‌ شدن در آب، یون‌های سولفات و منیزیم آزاد می‌کند. طرفداران این نمک مدعی‌اند که اجزای آن (منیزیم و سولفات) می‌توانند از طریق پوست جذب بشوند و منیزیم و سولفات موردنیاز بدن را تأمین کنند؛ این مواد در بسیاری از کارکردهای مهم بدن نقش دارند. این امر در حالی است که شواهد محکمی از جذب منیزیم و سولفات از طریق پوست وجود ندارد. بااین‌حال، هنوز رایج‌ترین نحوه مصرف نمک اپسوم، حل‌ کردن آن در آب وان است؛ زیرا به‌راحتی در آب حل می‌شود.

البته نمک اپسوم در برخی لوازم آرایشی ـ بهداشتی نیز وجود دارد و می‌توان آن‌ها را بر روی پوست مالید؛ همچنین می‌توان آن را به‌صورت خوراکی یا از طریق مکمل‌های منیزیم یا ملین‌ها مصرف کرد.

با نمک حمام زیبا می شوید

از نمک حمام می‌توان برای زیبایی پوست و مو نیز استفاده کرد. برای استفاده از نمک اپسوم برای لایه برداری پوست باید مقداری از آن را در کف دست خود قرار دهید، آن را مرطوب کنید و بر روی پوست خود ماساژ بدهید.

برخی افراد مدعی‌اند که نمک حمام برای شست‌وشوی صورت مفید است؛ زیرا می‌تواند منافذ پوست را پاک‌سازی کند. برای پاکسازی پوست با این روش، فقط نصف قاشق چای‌خوری (۲٫۵ گرم) نمک اپسوم کافی است. آن را با کرم پاک‌کننده خود ترکیب کنید و بر روی پوست‌تان ماساژ بدهید.

همچنین می‌توان نمک حمام را به نرم‌کننده‌ها و حالت‌دهنده‌های مو اضافه کرد و به این ترتیب، به افزایش حجم مو کمک کرد. برای برخورداری از این خاصیت نمک اپسوم، آن را به‌مقدار مساوی با نرم‌کننده‌تان مخلوط کنید. این ترکیب را به‌مدت ۲۰ دقیقه بر روی موی‌تان قرار بدهید؛ سپس موهای‌تان را بشویید.

البته این موارد استفاده بر مبنای شواهد علمی نیستند و تنها بر پایه باور برخی افراد هستند. یادتان باشد که این تأثیرات ممکن است در هر فرد متفاوت باشد و احتمال دارد شما این فواید را احساس نکنید.