۰ نفر

چطور توی خونه ماسک ورقه ای درست کنیم؟ + دستورالعمل های عالی

۲۸ مهر ۱۴۰۱، ۳:۲۴
کد خبر: 675153
چطور توی خونه ماسک ورقه ای درست کنیم؟ + دستورالعمل های عالی

ماسک ورقه ای یکی از محبوب‌ترین ترندهای محصولات مراقبتی پوست است که از ورقه‌های نازک پنبه ساخته شده و آغشته به ترکیباتی برای مراقبت از پوست است.

یه ماسک ورقه ای عالی تو خونه درست کن+ آموزش

به گزارش اقتصاد آنلاین، این ماسک‌ها که مستقیماً روی صورت قرار می‌گیرند فواید متنوعی برای پوست دارند و در یک چشم به هم زدن پوستی صاف، لطیف و درخشان را به شما هدیه می‌دهند. اما پیشنهاد ما به شما این است، به جای هزینه کردن برای خرید ماسک‌های ورقه‌ای که ممکن است به هرگونه مواد شیمیایی آغشته باشند، ماسک ورقه ای طبیعی خود را در خانه بسازید! در ادامه با ما همراه باشید تا بیشتر با طرز تهیه این ماسک‌­ها در خانه آشنا شوید.

ماسک ورقه ای چیست؟

قبل از اینکه بخواهیم اصلا به آموزش ساخت ماسک ورقه ای در منزل بپردازیم، بهتر است با ماهیت این محصول آشنا شوید. ماسک های ورقه ای در واقع به گروهی از ماسک های صورت گفته می‌شود که از پارچه‌های پنبه ای ساخته می‌شوند.

این پارچه ها به سرم بهداشتی، تونر، مواد معدنی و… آغشته شده‌اند. با قرار دادن این ماسک ها بر روی صورت، مواد یاد شده جذب پوست می‌شود .

این پارچه ها به سرم بهداشتی، تونر، مواد معدنی و… آغشته شده‌اند. با قرار دادن این ماسک ها بر روی صورت، مواد یاد شده جذب پوست می‌شود و بدین طریق اثرات خود را بر جا می‌گذارد. همین مکانیسم سبب شده تا تاثیرگذاری و البته کاربرد این ماسک ها روز به روز بیشتر شود.

 این محصولات شگفت انگیز می‌توانند پوست شما را تقویت کنند، از جمله ی مزایای این ماسک ها لطیف و درخشان کنندگی پوست است. با این حال، اگر ماسک های ورقه ای را گران می‌خرید و به فکر یک جایگزین ساده برای آن ها هستید در ادامه  همراه باشید!

طرز تهیه ماسک ورقه ای در ۳ قدم

هیچ‌کس نمی‌تواند فواید بی‌نظیر ماسک‌های ورقه‌ای برای پوست را انکار کند؛ این ورقه‌های آغشته به ترکیبات و سرم­‌های مراقبتی پوست بسیاری از نگرانی‌های ما در مورد سلامت پوست، درخشش و شادابی آن را برطرف می‌سازند.

اما مسئله‌ای که وجود دارد این است که این ماسک‌های یکبار مصرف اغلب گران بوده و موادی در الیاف آن‌ها وجود دارد که ازنظر بیولوژیکی غیرقابل تجزیه هستند. نگران نباشید خوشبختانه راه‌های آسان‌تری برای استفاده از این محصول مراقبتی لذت‌بخش وجود دارد؛ با دنبال کردن مراحل زیر می‌توانید یک ماسک ورقه ای خانگی بسازید:

۱- یک پارچه مناسب پیدا کنید

ماسک ورقه ای

کارشناسان معتقدند که پارچه چیت، نخی یا پنبه‌­ای بهترین پارچه برای ساختن ماسک ورقه ای است چراکه هم قابل شستشو بوده و هم در برابر استفاده‌های متعدد مقاوم است. بنابراین برای شروع کار یک پارچه چیت بردارید و روی صورت خود بگذارید.

کارشناسان معتقدند که پارچه چیت، نخی یا پنبه‌­ای بهترین پارچه برای ساختن ماسک ورقه ای است چرا که هم قابل شستشو بوده و هم در برابر استفاده‌های متعدد مقاوم است.

به طور مثال می‌توانید مقداری چای بابونه را در کاسه‌ای بریزید ماسک ورقه ای را در آن بغلتانید و سپس روی صورت بگذارید؛

۲- سوراخ‌هایی مطابق صورت خود روی پارچه ایجاد کنید

با یک مداد جای چشم، بینی و دهان خود را روی پارچه علامت‌گذاری کنید و سپس قسمت‌های مشخص‌شده را با قیچی برش بزنید. این کار به شما امکان می‌دهد که زمان استفاده از ماسک راحت نفس بکشید، ببینید و حتی صحبت کنید.

۳- پارچه را به محلول مراقبت از پوست آغشته کنید

این مرحله یکی از بهترین مراحل استفاده از ماسک ورقه ای است چراکه هر بار می‌توانید پارچه را به مواد مختلف آغشته کنید، موادی که متناسب پوست شماست و نیازهای منحصربه‌فرد پوستتان را در آن لحظه برطرف می‌سازد.

به طور مثال می‌توانید مقداری چای بابونه را در کاسه‌ای بریزید ماسک ورقه ای را در آن بغلتانید و سپس روی صورت بگذارید؛ این ماسک خاصیت آرام بخشی برای پوست دارد. اگر به دنبال یک ماسک با خاصیت ضد پیری هستید می‌توانید از آب برنج استفاده کنید. برنج حاوی آنتی‌اکسیدان های است که به درخشش و سلامت پوست کمک می‌کند.

ماسک را روی صورت بگذارید و لذت ببرید: تنها چیزی که باقی می‌ماند این است که پارچه را فشار داده و روی صورت بگذارید. حال روی یک صندلی راحت بنشینید و از مزایای یک درمان زیبایی در خانه لذت ببرید. بعد از پایان کار پارچه را با آب گرم بشویید. همچنین می‌توانید آن را در لباسشویی بشویید تا برای استفاده مجدد کاملاً تمیز باشد.

 اگر پارچه مناسب پیدا نکردید می‌توانید از دستمال مرطوب نیز برای ساخت ماسک ورقه ای در خانه استفاده کنید. فقط یادتان باشد قبل از استفاده، دستمال مرطوب را بشویید و آن را به‌خوبی فشار دهید تا آب آن خارج شود. حال شکل صورتتان را روی دستمال برش داده و بعد از آغشته کردن آن در محلول مناسب، روی صورتتان بگذارید. 

 اگر پارچه مناسب پیدا نکردید می‌توانید از دستمال مرطوب نیز برای ساخت ماسک ورقه ای در خانه استفاده کنید.

۱- آرام کردن پوست با ماسک خیار

برای تهیه این ماسک باید یک خیار را رنده و آب آن را از صافی رد کنید. سپس ماسک ورقه ای پنبه‌ای را در آب خیار خیس کنید. ماسک را به مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه در یخچال قرار دهید و سپس به مدت ۱۵ تا ۳۰ دقیقه روی صورت بگذارید. در آخر صورتتان را بشویید و یک سرم یا مرطوب‌کننده به پوست بزنید. خیار بسیار آرامش‌بخش است، همچنین پوستتان را آبرسانی کرده و التهاب و سوزش پوست را آرام می‌کند.

۲- روشن شدن پوست با ماسک آب برنج

آب برنج

مقداری برنج سفید یا قهوه‌ای را بشویید و آب آن را بریزید. برنج تمیز را در کاسه‌ای ریخته و به آن آب اضافه کنید و بگذارید یک شب خیس بخورد. ماسک ورقه ای که درست کرده‌اید را در آب برنج خیس کنید و به مدت ۳۰ دقیقه در یخچال قرار دهید.

سپس ماسک را به مدت ۱۵ تا ۳۰ دقیقه روی صورت بگذارید و در انتها صورتتان را با آب سرد بشویید. آب برنج قابض ­کننده قوی پوست است که اندازه منافذ را کاهش داده و از تجمع چربی اضافی روی پوست جلوگیری می‌کند، همچنین باعث روشن شدن پوست می‌شود.

آب برنج قابض ­کننده قوی پوست است که اندازه منافذ را کاهش داده و از تجمع چربی اضافی روی پوست جلوگیری می‌کند، همچنین باعث روشن شدن پوست می‌شود.

۳- سم‌زدایی پوست با ماسک چای سبز

برای تهیه این ماسک به ۵ عدد چای سبز کیسه‌ای، مقدار کافی آب و ۲ تا ۳ قطره آب لیمو نیاز دارید. ابتدا آب را بجوشانید و سپس چای سبز کیسه‌ای را به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه در آن قرار دهید. بعد از این که کمی خنک شد آب لیمو را به آن اضافه کنید. حال ماسک را در کاسه چای خیس و به مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه در یخچال قرار دهید.

اکنون ماسک را روی صورت بمالید و بگذارید ۳۰ دقیقه بماند و در انتها صورتتان را بشویید و مرطوب‌کننده بزنید. چای سبز سرشار از پلی فنول و آنتی‌اکسیدان است و باعث کاهش التهابات و آکنه می‌شود. همچنین به سم‌زدایی پوست کمک می‌کند.

۴- خاصیت آرام بخشی با ماسک بابونه

برای تهیه ماسک ورقه ای با خاصیت آرام بخشی مقداری چای بابونه تهیه کرده و این چای را در کاسه ای بریزید و ماسک ورقه‌ای را در آن بغلتانید و سپس به مدت 15 تا 20 دقیقه روی صورت بگذارید. این ماسک خاصیت آرام بخشی برای پوست دارد و به سلامت پوست کمک می‌کند.

۵- شاداب کننده پوست با روغن دانه گل محمدی

همواره بیشتر مردم به دنبال رهایی از چین و چروک صورت خود هستند و می‌خواهند پوستی شاداب و جوان داشته باشند. روغن دانه گل محمدی یکی از متریال های بی نظیر است که بسیاری از متخصصان آن را برای رفع چروک صورت پیشنهاد می‌دهند. عسل هم ماده دیگری است که می‌تواند آبرسان مناسبی برای لایه های زیرین پوست باشد. ترکیب کلی این دو ماده می‌تواند موجب جوان سازی پوست شود.

برای این کار کافی است تا یک قاشق چای خوری عسل  و 6 قطره روغن دانه گل محمدی را با همدیگر ترکیب نمایید و سپس یک چهارم فنجان آب مقطر را به آن اضافه نمایید. بعد از این کار آن ها را به خوبی با همدیگر ترکیب کنید. زمانی که این دو به خوبی ترکیب شدند، پارچه ماسکی که آماده کرده بودید را درون آن قرار دهید. تا به خوبی مواد آن را جذب نماید . بعد از این کار ماسک را روی پوست صورت خود قرار دهید تا به مدت 15 دقیقه روی صورت بماند.

برای این کار کافی است تا یک قاشق چای خوری عسل  و 6 قطره روغن دانه گل محمدی را با همدیگر ترکیب نمایید و سپس یک چهارم فنجان آب مقطر را به آن اضافه نمایید.

۶- سم زدایی پوست با جو دو سر

جو دوسر استفاده شده در این فرمول باعث لایه برداری صورت می‌شود، در حالی که شیر و چای سبز به عنوان یک آنتی اکسیدان قوی عمل می‌کنند که پوست را صاف و لطیف می‌کند.

در یک کاسه، به یک میزان جو دوسر، شیر و چای سبز را با هم مخلوط کنید، با استفاده از یک قاشق، موارد را به هم بزنید تا یکدست شود، ماسک تهیه شده خود را به آرامی درون کاسه فرو ببرید تا کاملا در مواد اشباع شود، ماسک را از کاسه خارج کرده و مایعات اضافی را فشار دهید تا مایع اضافی از آن خارج شود، ماسک را به آرامی روی صورت قرار دهید و بگذارید ۲۰ دقیقه بماند.

۷- خاصیت ضد آکنه با گلاب و روغن های طبیعی

روغن های طبیعی برای تسکین پوست بسیار مفید هستند، روغن چای و روغن های اکالیپتوس دارای خواص ضد باکتری هستند که به مقابله با آکنه کمک می‌کنند در حالی که گلاب پوست شما را آرام می‌کند. هنگامی که تمامی این مواد را ترکیب کردید؛ شما یک راه حل مناسب برای مبارزه با آکنه های صورت خود یافته اید!

۳ قطره گلاب، ۵ قطره روغن درخت چای و ۵ قطره روغن اکالیپتوس را در یک کاسه ترکیب کنید، مواد را با یک قاشق یا چنگال هم بزنید تا به طور یکنواخت مخلوط شوند، ماسک تهیه شده خود را به آرامی درون کاسه فرو ببرید تا کاملا در فرمول اشباع شود، ماسک را از کاسه خارج کرده و مایعات اضافی را فشار دهید تا مواد اضافه از آن خارج شود، ماسک را به آرامی روی صورت قرار دهید و بگذارید ۳۰ دقیقه بماند. در صورت استفاده مداوم از این ماسک با آکنه های خود خداحافظی کنید.

آیا می‌توان این ماسک‌های ورقه‌ای را نگهداری کرد؟

ماسک ورقه‌ای را تمیز و مرتب تا کنید و آن را داخل یک کیسه یا کیف زیپ‌دار قرار دهید. حتما مطمئن شوید داخل کیف هوا نباشد و درب آن خوب بسته شده باشد.

آن را در یخچال نگهداری کنید. برخلاف ماسک‌های ورقه‌ای که در فروشگاه‌ها به فروش می‌رسند و حاوی افزودنی‌هایی مانند عطر هستند، این ماسک‌های ورقه‌ای خانگی هیچگونه مواد شیمیایی مضری ندارند. ماسکی که در یخچال نگهداری کرده‌اید را ظرف مدت ۱۰ روز استفاده کنید.

محققان نشان داده اند که ماسک های ورقه ای اگر به طور منظم استفاده شوند می‌توانند برای پوست عالی باشند زیرا تعادل مناسبی در مراقبت از پوست و استرس و آلودگی های ایجاد می‌کنند.

آیا ماسک های ورقه ای به آن میزان که شنیده می شود می تواند اثرگذار باشد؟

محققان نشان داده اند که ماسک های ورقه ای اگر به طور منظم استفاده شوند می‌توانند برای پوست عالی باشند زیرا تعادل مناسبی در مراقبت از پوست و استرس و آلودگی های ایجاد می‌کنند.

اگرچه ماسک‌های ورقه‌ای متعددی در بازار وجود دارد اما به راحتی می‌توانیم ماسک ورقه ای موردنیاز خود را در خانه بسازیم چراکه هم مقرون‌به‌صرفه بوده و هم به راحتی می‌توان آن‌ها را متناسب با نیاز پوستمان سفارشی کنیم. ماسک‌های ورقه‌ای پیشنهادی ما را امتحان کنید و تجربیات خود را در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

ماسک ورقه ای چیست؟

ماسک های ورقه ای در واقع به گروهی از ماسک های صورت گفته می‌شود که از پارچه‌های پنبه ای ساخته می‌شوند. این پارچه ها به سرم بهداشتی، تونر، مواد معدنی و… آغشته شده‌اند. با قرار دادن این ماسک ها بر روی صورت، مواد یاد شده جذب پوست می‌شود و بدین طریق اثرات خود را بر جا می‌گذارد.

ماسک بابونه برای پوست چه خاصیتی دارد؟

برای تهیه ماسک ورقه ای با خاصیت آرام بخشی مقداری چای بابونه تهیه کرده و این چای را در کاسه ای بریزید و ماسک ورقه‌ای را در آن بغلتانید و سپس به مدت 15 تا 20 دقیقه روی صورت بگذارید. این ماسک خاصیت آرام بخشی برای پوست دارد و به سلامت پوست کمک می‌کند.

آیا می‌توان این ماسک‌های ورقه‌ای را نگهداری کرد؟

ماسک ورقه‌ای را تمیز و مرتب تا کنید و آن را داخل یک کیسه یا کیف زیپ‌دار قرار دهید. حتما مطمئن شوید داخل کیف هوا نباشد و درب آن خوب بسته شده باشد. آن را در یخچال نگهداری کنید. برخلاف ماسک‌های ورقه‌ای که در فروشگاه‌ها به فروش می‌رسند و حاوی افزودنی‌هایی مانند عطر هستند، این ماسک‌های ورقه‌ای خانگی هیچگونه مواد شیمیایی مضری ندارند. ماسکی که در یخچال نگهداری کرده‌اید را ظرف مدت ۱۰ روز استفاده کنید.