۰ نفر

اگر می خوای مثل جنیفر لوپز جوون بمونی، بخون

۲۶ مهر ۱۴۰۱، ۲۳:۲۰
کد خبر: 674886
اگر می خوای مثل جنیفر لوپز جوون بمونی، بخون

جنیفر لوپز بازیگر و خواننده‌ی مشهوری است که او را بیشتر از هر چیز به جوانی و تناسب اندامش در سن بیشتر از ۵۰ سالگی می‌شناسند.

روتین ضد پیری جنیفر لوپز و ترفندهای شخصی او

به گزارش اقتصاد آنلاین، به نظر می‌رسد که زیبایی او با گذر زمان دست‌خوش هیچ تغییری نمی‌شود. چه رازی در زیبایی و جوانی جنیفر لوپز وجود دارد؟

۱۱ راز جنیفر لوپز برای داشتن پوست جوان و شاداب

کسی نیست که جنیفر لوپز را نشناسد و با سبک موسیقی، بازی و اجراهای او آشنا نباشد. جنیفر لوپز که به تازگی هم ازدواج کرده، ظاهر و پوستی شاداب مثل ۲۰ ساله‌ها دارد در حالی که ۵۳ ساله است. این زیبایی به‌راحتی به دست نیامده است. او همیشه ورزش می‌کند و تناسب اندامش را مدیون ساعت‌های طولانی عرق ریختن و تمرینات سخت است. اما پوست جوان و شادابش چه رازی دارد؟

۱. زمانی برای استراحت

جنیفر لوپر بازیگر و خواننده‌ی پرکاری است. گاهی در فیلم‌ها بازی می‌کند، ترانه‌های جدید می‌خواند، در کنسرت‌های مختلف و حتی رویدادهای ورزشی برنامه اجرا می‌کند، در مراسم افتتاحیه‌ی فیلم‌ها شرکت می‌کند و در کنار تمام این کارها، جدیدا ازدواج کرده است. هر روز ورزش می‌کند و وقتی هم برای گذراندن ب دو فرزندنش، مکس و امی می‌گذارد. اما با تمام این مشغله‌ها همیشه برای استراحت خودش هم وقت می‌گذارد.

جنیفر لوپز و بن افلک بعد از ماه عسل جشن عروسی گرفتند! + عکس

او یک بار در مصاحبه با مجله‌ی InStyle گفته بود «مهم‌ترین نکته برای حفظ جوانی و زیبایی، خواب کافی است. اصلا نمی‌توانم اهمیت آن را توضیح دهم. من دوست دارم روزی ۹ تا ۱۰ ساعت بخوابم. اگر امکان‌پذیر نباشد سعی می‌کنم حداقل ۸ ساعت بخوابم.»

خواب خوب یکی از رازهای مهم داشتن پوست سالم و جوان است. سلول‌های پوست در طول شب، بازسازی می‌شوند و اگر نتوانید خواب راحت و آرامی داشته باشید، سلول‌ها فرصت ترمیم پیدا نمی‌کنند. خواب خوب برای کاهش استرس هم مفید است و کاهش استرس، مستقیما روی وضعیت سلامت پوست تاثیر دارد.

۲. نوشیدن آب فراوان و غذاهای سالم و تازه

حتما زیاد شنیده‌اید که نوشیدن آب زیاد باعث روشن شدن پوست و پیشگیری از چین و چروک آن می‌شود. جنیفر لوپز هم باور دارد که زیبایی چهره از درون بدن نشات می‌گیرد. او یک بار در مصاحبه‌ای با مجله‌ی People در سال ۲۰۱۶ گفته بود: «حقیقت دارد. نوشیدن مقدار زیادی آب و غذاهای سالم و تازه مثل میوه‌ها و سبزیجات، نقش مهمی در کیفیت و زیبایی پوست دارد. من همیشه همراهم میوه و سبزیجات تازه دارم.»

۳. دوری از الکل و سیگار

جنیفر لوپز از آن دسته سلبریتی‌هایی است که سیگار نمی‌کشد و نوشیدنی‌های الکلی مصرف نمی‌کند. نامزد سابقش الکس رودریگز در یک مصاحبه در سال ۲۰۱۸ گفت: «اون هیچ وقت نوشیدنی الکلی نمی‌خورد و سیگار نمی‌کشد. جنیفر یک زندگی کاملا سالم دارد.»

البته تعجبی هم ندارد. او ورزشکار است. کسی که مرتب ورزش می‌کند و غذاهای سالم و تازه می‌خورد، نمی‌تواند با نوشیدنی‌های الکلی و سیگار کشیدن، زحمات خود را به باد دهد. کشیدن سیگار و نوشیدنی‌های الکلی هر دو تاثیر مخربی روی سلامت کلی بدن دارند و یکی از تاثیرات منفی آن‌ها تغییر رنگ پوست و از دست رفتن شادابی و رطوبت آن است.

۴. اجتناب از کافئین

او در مصاحبه‌ای که در سال ۲۰۱۶ با Us Weekly داشت گفت از خوردن قهوه در صبحانه لذت می‌برد اما سعی می‌کند کافئین را از رژیم غذایی خود حذف کند. او در این مصاحبه گفت که چند سال است کافئین مصرف نکرده است.

کافئین یک ماده‌ی شیمیایی است که در خوراکی‌هایی مثل قهوه، کاکائو و چای پیدا می‌شود. این ماده به کاهش میزان خواب‌آلودگی کمک می‌کند و به همین دلیل افراد زیادی مثلا دانشجوها در ایام امتحانات، مقدار زیادی در طول روز مصرف می‌کنند تا سرحال بمانند. اما استفاده‌ی زیاد از هر چیزی، معایبی هم دارد و کافئین هم از این قاعده مستثنی نیست.

۵. تاثیر ژنتیک

در مسائل مرتبط با ظاهر مثلا جنس پوست و مو، نباید تاثیرگذاری ژنتیک را نادیده گرفت. در حالی که جنیفر لوپز تلاش می‌کند تا با روش‌های مختلف، شادابی و جذابیت خود را حفظ کند، اما خودش هم تایید کرده است که مزیتی مانند ژن خوب دارد. او در مصاحبه با مجله‌ی Today اعتراف کرد که ژنتیک خوبی دارد و گفت:

«باید بگم من ژنتیک خوبی دارم. مادرم و مادربزرگم، پوست زیبایی داشتند و من هم از این نعمت بهره‌مند شده‌ام. در این مورد حسابی خوش‌شانس بودم.»

۶. مدیتیشن و تکرار مانترا

جنیفر لوپز باور دارد که غیر از رژیم غذایی سالم، عوامل دیگری هم روی سلامت کلی بدن و سلامت پوست تاثیرگذار‌ند و یکی از این عوامل، ارتباط بدن و ذهن است. او در مصاحبه‌ای که در سال ۲۰۱۶ با مجله‌ی InStyle داشت گفت:

«من فکر می‌کنم که زیبایی از درون ما نشات می‌گیرد. شما باید تلاش کنید تا ذهن، روح، بدن و خلقیات خود را در هماهنگی با یکدیگر قرار دهید. من عمیقا به فواید مدیتیشن باور دارم. وقتی شما خوشحال باشید و عشق و لذت را عمیقا درک کنید، این لذت در چهره‌ی شما منعکس می‌شود.»

او در سال ۲۰۱۸ در مصاحبه‌ای که با Harper’s Bazaar داشت فاش کرد که یکی از طرفداران مانتراها و جملات تاییدی روزانه است. مانترا کلامات و عبارت‌های اهنگینی است که در طول روز تکرار می‌شود و چیزی شبیه به ذکر است.

او می‌گوید:

«من جوان و زیبا هستم. هر روز و روزی چند بار این جمله را به خودم می‌گویم. این حرفم شبیه یک کلیشه‌ی بی‌اهمیت به نظر می‌رسد ولی این طور نیست. سن، فقط در ذهن شماست.»

۷. شست‌شوی صورت بعد از تمرین

جنیفر لوپز، ورزشکار است و زیاد ورزش می‌کند. اندام زیبایی که دارد نتیجه‌ی همین زحمت‌ها است. او بعد از هر بار ورزش کردن و عرق کردن، کاری می‌کند تا پوستش دوباره شاداب و تازه شود. او در مصاحبه‌ای با مجله‌ی Hello در سال ۲۰۱۶ گفت:

«من همیشه بعد از تمرین‌های ورزشی، صورتم را می‌شویم. همیشه. این کار را هرگز فراموش نمی‌کنم. این شست‌وشوی صورت کمک می‌کند که منافذ پوستم تمیز شوند و پوست صورتم احساس شادابی و سرزندگی داشته باشد.»

۸. شستن صورت قبل از خواب

او همیشه قبل از خواب صورتش را می‌شوید. فرقی نمی‌کند که چقدر خسته باشد، او هیچ‌وقت این قسمت از روتین پوستی‌اش را فراموش نمی‌کند.

او در مصاحبه‌ای که در سال ۲۰۱۶ با مجله‌ی People داشت گفت:

«هرگز بدون پاک کردن آرایش به رخت‌خواب نمی‌روم. بعد از پاک کردن آرایش و شستن صورتم، از کرم‌های شبانه استفاده می‌کنم تا پوست صورتم در طول شب حسابی مرطوب باشد.»

۹. حفاظت از پوست در برابر آفتاب

جنیفر لوپز یکی از طرفداران سرسخت ضدآفتاب‌ها است. او یک بار در مصاحبه‌ای که با InStyle داشت گفت:

«من سعی می‌کنم وقتی آفتاب شدید است برای مدت طولانی بیرون از خانه نباشم. او همچنین تایید کرد که هر روز بدون استثناء از کرم ضدآفتاب استفاده می‌کند و این نکته نقش مهمی در حفاظت از پوستش داشته است.»

۱۰. استفاده از اسید گلیکولیک برای حفظ درخشندگی پوست

جنیفر در لوپز در یکی از مصاحبه‌هایش فاش کرد که برای داشتن پوستی تمیز و شفاف که درخشندگی طبیعی داشته باشد از محصولات حاوی اسید گلیکولیک استفاده می‌کند. بسیاری از کرم‌های مرطوب‌کننده‌ی روزانه این ماده را در مواد خود گنجانده‌اند.

محصولی که جنیفر لوپز استفاده می‌کند، یک مرطوب کننده‌ی روزانه با SPF 30 از برند لورئال است که خاصیت روشن‌کنندگی پوست دارد. این محصول ضدپیری پوست، قیمت مناسبی دارد و چندین مزیت را داخل یک محصول گنجانده است؛ هم ضدآفتاب است، هم مرطوب‌کننده و هم روشن‌کننده‌ی پوست. در این محصول برای روشن کردن و نرم کردن پوست از ویتامین c و پرورتینول استفاده شده است.

این محصول نقش مهمی در کاهش خطوط ریز و چین و چروک دارد. البته لازم نیست شما همین کرم را استفاده کنید. هر کرم دیگری که حاوی این مواد اولیه باشد، می‌تواند تاثیر مشابهی داشته باشد.

۱۱. استفاده از محصولات ضدپیری پوست

جنیفر لوپز ساعت‌های زیادی را روی صندلی آرایشگران می‌نشیند تا او را برای کنسرت‌ها و رویدادهای مختلف آماده کنند. برای این رویدادها معمولا آرایش‌های غلیظ دارد اما در هر شرایطی غیر از این، مثلا در زندگی روزمره، سعی می‌کند که به پوستش فرصتی برای نفش کشیدن بدهد.

او در مصاحبه‌ای گفته بود: «وقتی صحبت از آرایش عادی و روزمه می‌شود من معمولا محصولات بسیار کمی استفاده می‌کنم. به خاطر کارم دائما آرایش‌های غلیظ دارم ولی وقتی در حال کار نیستم ترجیح می‌دهم کمتر آرایش کنم یا اصلا آرایش نداشته باشم.»

در عین حال که او سعی می‌کند از محصولات آرایشی فاصله بگیرد، یک روتین سفت و سخت پوستی برای مراقبت از پوستش دارد تا پوستی شاداب و جوان داشته باشد. او در یکی از مصاحبه‌هایش، محصولات پوستی مختلفی که استفاده می‌کرد را معرفی کرد. در حالی که بیشتر محصولات موردعلاقه‌ی او از محصولات ارزان نیستند اما بعضی از محصولاتی که استفاده می‌کند، برای قشر عادی هم تا حدی قابل تهیه کردن است.

به‌عنوان مثال او از شوینده‌ی صورت Lancer در انتهای روز برای پاک کردن آرایش خود استفاده می‌کند. این محصول ۵۵ دلار قیمت دارد و به حذف چربی‌های پوست کمک می‌کند؛ همچنین افزایش دهنده‌ی سرعت ترمیم سلول‌های پوست است و از پوست در برابر آسیب‌های احتمالی در آینده، حفاظت می‌کند.

او برای کم کردن تیرگی‌های زیر چشم، کاهش چین و چروک، از بین بردن پف صورت از کرم لیفتینگ دور چشم از برند Lancer استفاده می‌کند. در فرمولاسیون این کرم از کافئین، هیالورونیک اسید و پپتیدها استفاده شده است که قسمت تیره‌ی زیر چشم را روشن‌تر می‌کنند.

یکی از آرایشگران همیشگی او در مصاحبه‌ای گفته بود که جنیفر لوپز عاشق کرم‌مرطوب‌کننده‌ی برند La Mer است. این کرم، پوست صورت را عمیقا آبرسانی می‌کند. یکی از مرطوب‌کننده‌های ارزانی که جنیفر لوپز گاهی از آن استفاده می‌کند، کرم روز از برند Dr. Hauschka است. در این کرم از خواص آووکادو و روغن گل سرخ برای آبرسانی، نرم کردن و کاهش دادن التهاب پوست استفاده شده است.