۰ نفر

افزایش رشد مو با این چند ماسک طبیعی مو

۲۱ مهر ۱۴۰۱، ۱۱:۰۴
کد خبر: 673719
افزایش رشد مو با این چند ماسک طبیعی مو

همه ی ما از تجربه ی ناخوشایندی بنام ریزش مو رنج برده ایم. کسی را تصور کنید که قبلاً رشد موی بسیار کندی داشته و اکنون ریزش مو نیز به آن اضافه شده است. این یعنی فاجعه؛ درست است؟

به گزارش اقتصاد آنلاین؛ همه ی ما از تجربه ی ناخوشایندی بنام ریزش مو رنج برده ایم. کسی را تصور کنید که قبلاً رشد موی بسیار کندی داشته و اکنون ریزش مو نیز به آن اضافه شده است. این یعنی فاجعه؛ درست است؟

البته شما می توانید انواع مختلفی از روش های درمانی و شیمیایی را روی موهای خود پیاده کنید که مطمئناً هزینه بالایی در پی خواهد داشت و همواره در معرض خطر آسیب دائمی موها و پوست قرار خواهید داشت. قطعا ما چنین چیزی را نمی خواهیم. استفاده از داروها و درمان های طبیعی، همواره یک راه بی ضرر بوده و قطعاً ارزان تر و سالم تر است.

بیایید با یک دسته از میوه ها شروع کنیم که هم لذیذ هستند ‌و هم برای مراقبت از مو و سلامتی عمومی بدن مفید می باشند. نکته ی بسیار مهمی که باید به آن توجه داشته باشید این است که مصرف میوه ها و مواد غذایی، بسیار مفید تر از استفاده ی سطحی آن ها بر روی پوست است.

افزایش رشد مو با ماسک توت فرنگی

توت فرنگی

دیدن توت های رنگی نظیر توت فرنگی و زغال اخته نه تنها خوشایند است بلکه فواید حیرت آوری برای سلامتی دارند و میوه ی مورد علاقه ی بسیاری از افراد هستند. توت ها به عنوان ماده ی غذایی بسیار مغذی برای بدن شناخته می شوند.

اولین قدم در رشد مو، جلوگیری از ریزش مو است. انواع توت ها، آنتی اکسیدان ها و ویتامین های زیادی دارند که به راحتی فولیکول های مو را از آسیب روزانه در برابر گرما، نور، دود، رادیکال های آزاد و بسیاری از محصولات مو محافظت می کنند.

بنابراین از خوردن انواع توت ها لذت ببرید و علاوه بر آن، ماسک شگفت انگیز آن ها را روی موهایتان نیز امتحان کنید.

این ماسک، قدرت بسیار خوبی به موهای شما می بخشد، شکستگی موها و ریزش آن ها را کمتر می کند و در نتیجه رشد موها را افزایش می دهد. بنابراین هر وقت فصل توت فرنگی فرا رسید، علاوه بر خوردن آن ها، این میوه ی فوق العاده را از موهایتان نیز دریغ نکنید.

ماسک موی خانگی توت فرنگی همچنین یک درمان بسیار مناسب برای موهای کدر و چرب است زیرا توت فرنگی تمام روغن اضافی مو ها را از بین می برد و عطر دوست داشتنی فوق العاده ای از خود برجای می گذارد.

مواد لازم :

۸ عدد توت فرنگی تازه

۱ قاشق غذاخوری روغن نارگیل

۱ قاشق غذاخوری عسل

دستورالعمل تهیه ماسک موی خانگی توت فرنگی :

۱. با ترکیب کامل همه ی این مواد، یک خمیر ضخیم بدست آورید.

۲. موهای خود را کمی مرطوب کنید تا مخلوط، به خوبی به آن ها بچسبد.

۳. این مخلوط را بصورت یکنواخت به کل موها بمالید و پس از ۱۰ تا ۱۵ دقیقه، موهایتان را بخوبی با آب گرم بشویید.

افزایش رشد مو : آووکادو

روغن آووکادو

در صورتیکه عاشق خوردن آووکادو هستید، باید علاقه ی خود به این میوه را دو برابر کنید چرا که این ماده‌ی غذایی برای موهایتان نیز بسیار مفید است. آووکادو بهترین مرطوب کننده برای پوست و موی سر شماست؛ چرا که منبعی غنی از ویتامین ها و روغن های طبیعی اشباع شده و اشباع نشده است.

مزیت دیگر آووکادو این است که حاوی بیوتین است و به سلامت مو و رشد ناخن ها کمک می کند.

این میوه درمانی، نه تنها به رشد موهای شما کمک خواهد کرد بلکه باعث هیدراته و مرطوب شدن آن ها خواهد شد. هر چه قدر که بیشتر به تغدیه ی موهایتان بپردازید و به آن ها رسیدگی کنید، از دیدن آن ها بیشتر خوشحال خواهید شد.

مواد لازم:

۱ عدد آووکادوی رسیده

۲ قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا

۱ قاشق غذاخوری روغن نارگیل

دستورالعمل :

۱ .تمامی این مواد را با یکدیگر ترکیب کنید و اگر موهایتان بلند است، بسته به نیازتان، مقدار روغن نارگیل را بیشتر کنید.

۲. این مواد را از ریشه تا نوک مو، بر روی موهایتان بمالید و پس از ۱۰ تا ۱۵ دقیقه با آب سرد آبکشی کنید.

نکته: آلوئه ورا با هرگونه التهاب یا آسیب مو مبارزه خواهد کرد.

افزایش رشد مو : موز

ماسک موز آبلیمو روغن زیتون

موز‌؛ میوه ای شیرین، خوشمزه با بویی فوق العاده است. موز در زیبایی و مبارزه با میکروب ها، به موها کمک زیادی می کنند. طبق مطالعات انجام شده، موز در درمان شوره سر نیز مؤثر است (همچنین در درمان ریزش مو و ضعف مو کاربرد زیادی دارد.)

موز در حال تبدیل شدن به یک درمان خانگی است چرا که به راحتی در دسترس است و استفاده از آن آسان است. ترکیب موز با مواد طبیعی مختلف، برای انواع مو کاربرد دارد، اما در اینجا ما در مورد رشد مجدد مو و دستور العمل های تغذیه ای صحبت خواهیم کرد:

طرز تهیه ی ماسک موی موز

۱. ۱ تا ۲ عدد موز ( با در نظر گرفتن طول موهایتان) ‌و ۱ عدد تخم مرغ تهیه کنید.  

۲. موزها را پوست گرفته و رنده کنید، سپس آن ها را درون یک کاسه بریزید و تخم مرغ را به آن اضافه کنید.

۳. این مواد را مخلوط کنید تا به یک ترکیب خوب و سفت تبدیل شوند.

۴. ترکیب را روی موهایتان بزنید و‌ اطمینان حاصل کنید که به موخوره ها و‌ کف سرتان رسیده است.

۵. حدود ۱۰ تا ۱۵ دقیقه صبر کرده و‌ سپس موهایتان را کاملاً آبکشی کنید اما  هرگز از آب داغ استفاده نکنید چرا که در اینصورت تخم مرغ به رشته های مو می چسبد.

غذاهایی که برای افزایش سرعت طبیعی رشد مو عالی هستند

به جای خوردن زیاد غذاهای ناسالم، وقت آن است که به سمت رژیم غذایی سالم و مغذی برویم که نه تنها برای سلامتی عمومی بدن، بلکه برای رشد موها نیز عالی هستند.   

 بیایید به برخی از غذاهای پرقدرت که در بهبود سلامت موها نقش بسزائی دارند ، نگاهی داشته باشیم:

افزایش رشد مو : زنجبیل

ما از زمان کودکی شاهد استفاده های خانگی والدین از زنجبیل برای درمان بیماری های جزئی مانند گلودرد، سرماخوردگی و غیره بوده ایم اما تعداد کمی از ما می‌دانستیم که این ادویه ی خوشبو، برای حفظ سلامتی موها نیز بسیار عالی است.

زنجبیل طبیعی در گردش سالم خون بر روی پوست سر بسیار عالی عمل می کند. این ادویه، همه ی مشکلات هسته ی مو را برطرف کرده، موها را براق می کند و همه ی عوامل آلودگی را از بین می برد.

استفاده از زنجبیل برای مو:

۱. چند تکه زنجبیل را پوست گرفته و آن ها را به خوبی رنده کنید.

۲. ۳ قطره آب لیمو به این ترکیب اضافه کنید.

۳ . ۳ قاشق غذاخوری روغن کنجد به این مواد اضافه کنید.

۴. این ترکیب را به آرامی روی پوست سر خود بمالید و براحتی آن را ماساژ دهید.

۵. پس از نیم ساعت، موهایتان را بشویید.

نکته: از قرار دادن این ترکیب بر روی پوست سر زخمی یا پوست سر حساس، خودداری کنید.

چای زنجبیل برای استفاده ی روزمره:

چای زنجبیل

چای زنجبیل، خاصیت آرام کننده دارد و برخی از افراد بصورت مرتب از آن استفاده می کنند. این افراد از تغذیه شدن بسیار خوب و شادابی موهایشان خبر داده اند.

افزایش رشد مو : تخم مرغ

چگونه می توانیم بارزترین و مهمترین غذای همه یعنی تخم مرغ را فراموش کنیم. یک جوجه کوچک، داخل تخم مرغ رشد می کند و بیرون می آید. این جوجه تمام مواد مغذی مورد نیاز بدنش را از همان تخم مرغ میگیرد.

 تخم مرغ یک غذای کامل است و تاثیر حیرت آوری روی رشد موهایتان بر جای میگذارد. خوردن تخم مرغ مانند خوردن یک پروتئین بزرگ است که باعث ساخته شدن بیشتر توده ی بدن و البته موهایمان می شود.

استفاده از تخم مرغ برای مو

اول از همه باید بگوییم که اگر تخم مرغ بخشی از رژیم غذایی روزانه شما نیست، آن را وارد رژیم غذائی تان بکنید. دو تخم در روز بر روی سلامتی، خلق و خو و انرژی شما، تاثیر فوق العاده ای برجای خواهد گذاشت که پس از گذشت چند روز متوجه این موضوع خواهید شد. شما در کنار خوردن تخم مرغ، می توانید آن را روی موهایتان نیز استفاده کنید. در این جا روش این کار را توضیح خواهیم داد:

۱. ۱ عدد تخم مرغ کامل و یک قاشق غذاخوری روغن زیتون را در یک کاسه کاملا با یکدیگر مخلوط کنید.

۲. این ترکیب را روی موهای خود بزنید و اطمینان پیدا کنید که موهایتان کاملا به این ترکیب آغشته شده است.

۳. ۲۰ دقیقه صبر کنید و سپس موهایتان را با آب سرد، آب کشی کنید.

۳. پس از این کار در صورت تمایل، موهایتان را حالت دهید و اجازه دهید خشک شوند.

۴. استفاده از این ترکیب، ۱ یا ۲ بار در هفته عالی خواهد بود.

افزایش رشد مو : اسفناج

اسموتی

ملوان زبل، درس درستی به ما یاد داد. اسفناج، منبعی غنی از آهن بوده و ویتامین های آ و ث را در خود جای داده است. همه ی این مواد، موجب موهای سالم و بدن قوی می شوند.

اسموتی اسفناج :

اگر علاقه ای به قرار دادن اسفناج بر روی موهایتان ندارید، در این جا به طرز درست کردن اسموتی بسیار خوشمزه و‌ آسان اشاره خواهیم کرد که تهیه ی آن، تنها ۵ دقیقه طول می کشد. این ترکیب را هر روز با صبحانه میل کنید. به همین راحتی.

مواد لازم :

۱ عدد موز رسیده

۱ فنجان اسفناج

۱ فنجان پاپایا

۱ فنجان شیر بادام / نارگیل

دستورالعمل تهیه اسموتی اسفناج :

 تمامی این مواد را بصورت ریز خرد کنید و سپس با شیر بادام یا شیر نارگیل، مخلوط کنید.

در این بخش به روش هایی اشاره خواهیم کرد که می توانید با بکار گیری آن ها، موهایی زیبا، سنگین، بلند و پوست سر سالمی داشته باشید:

افزایش رشد مو : ماساژ

در این واقعیت که همه عاشق ماساژ هستند شکی نیست. یک ماساژ خوب انواع استرس را تسکین داده و خون را به مناطق ضعیف بازمی گرداند. ماساژ در هر بخش از بدن که انجام شود ( بخصوص با استفاده از برخی از روغن ها مانند روغن نارگیل، روغن زیتون و غیره) می تواند بسیار مفید باشد.

 سعی کنید تا برای ماساژ سر و پوست سر، وقت بگذارید. این کار باعث می شود تا پوست سر شما تسکین یابد و فولیکول های موهای شما قوی تر شوند.

افزایش رشد مو : آب پیاز

مراقبت از مو

آب پیاز می تواند همزمان موجب بد بو شدن و سوزش شود اما مانند جادو برای ریزش مو عمل می کند. کارشناسان همچنین توصیه می کنند تا در برخی از شرایط پزشکی که ریزش موی پراکنده بوجود می آید، از آب پیاز استفاده شود زیرا پیاز دارای گوگرد است که باعث افزایش تولید کلاژن می شود. فقط کافی است چند برش پیاز را بردارید، آب آن ها را بگیرید و آن را به مدت ۱۰ تا ۱۵  دقیقه روی پوست سر خود بمالید. در نهایت سرتان را با شامپوی ملایم بشویید.

افزایش رشد مو : ماست

 ماست، یک ماده غذایی خوشمزه و سالم بوده و ‌خالص ترین و سالم ترین چیزی است که می توانید بخورید یا حتی روی مو و صورتتان استفاده کنید. ماست تمام پروبیوتیک هایی که با ریزش مو مبارزه می کنند را در خود جای داده و تعداد فولیکول های مو را افزایش می دهد (حداقل در موش ها ثابت شده است).

شما می توانید از ماست علاوه بر مصرف خوراکی، بر روی موهایتان نیز استفاده کنید. در این جا نحوه ی استفاده از ماست بر روی موها را آورده ایم:

مواد لازم:

۱ قاشق روغن زیتون

۱ فنجان ماست

۱ قاشق غذاخوری آب لیمو

۲ فنجان آب

دستورالعمل :

۱. روغن زیتون و ماست را داخل کاسه ای با یکدیگر ترکیب کرده و کنار بگذارید.

۲. آب لیمو و آب را داخل یک پارچ با یکدیگر ترکیب کنید.

۳. قبل از استفاده، بهتر است موهای خود را با شامپو بشویید و آنها را مرطوب کنید.

۴. ماسک ماست و روغن زیتون را به مدت ۲۰ دقیقه روی موهای خود قرار دهید.

۵. سرتان را با آب خنک یا ولرم بشویید.