۰ نفر

«جوش» زدن کف سر پس از کاشت مو نشانه چیست؟

۱۸ مهر ۱۴۰۱، ۱۹:۱۵
کد خبر: 673050
«جوش» زدن کف سر پس از کاشت مو نشانه چیست؟

زمانی که موهای ریخته شده شما کمتر از ۴۰ تا ۵۰ درصد است. فاصله بین ریشه های موهایتان نیز کم است و ایجاد شکاف روی پوست در آن نواحی کار بسیار دشواری می باشد.

جوش سر بعد کاشت مو از چیه و چطور درمان میشه؟

به گزارش اقتصاد آنلاین، کاشت مو در نواحی که تراکم موی آن خیلی کم نیست و ریشه های مو به یکدیگر نزدیک هستند باعث آسیب رسیدن به ریشه موها می شود. آسیب وارد شده در این نواحی به صورت کیست مویی و جوش های چرکی نمایان می شود. بوجود آمدن ۱ یا ۲ عدد جوش بعد از گذشت حدود دو ماه از کاشت مو امری کاملا طبیعی است و جای نگرانی ندارد. اما اگر بلافاصله بعد از عمل کاشت مو تعداد جوش های بوجود آمده روی سرتان بیشتر از ۲ یا ۳ عدد باشد باید به پزشک مراجعه کرد.

زمانی که موهای کاشته شده در حال رشد هستند، پدید آمدن جوش های التهابی در نواحی کاشت مو کاملا طبیعی است. این جوش ها خود به خود درمان می شوند و بروز آن ها نگران کننده نیست. اما در مواقعی بسیار نادر ممکن است جوش ها ترمیم نشوند که در این صورت باید سریعا به پزشک متخصص مراجعه کنید.

کاشت مو

راه های درمان جوش های بعد از کاشت مو چیست ؟

پس از کاشت مو به مدت دو هفته و بطور منظم، ناحیه پشت سر خود را که گرافت های مو از آن قسمت برداشته شده است در طول شبانه روز گرم و مرطوب نگهدارید. زیرا گرم و مرطوب نگه داشتن ناحیه برداشت مو کمک بسیاری به بهبود سریع زخم های ایجاد شده براثر کاشت مو می کند. شما می توانید این کار را با یک حوله و یا یک کمپرس و یا اسفنج گرم و مرطوب انجام دهید.

شستشو بعد از کاشت مو بسیار مهم است. شما ۳-۴ روز بعد از کاشت مو باید سر خود را بشویید و آن را کاملا تمیز نگهدارید. عدم رعایت بهداشت و شستشوی کافی سر باعث بروز شوره سر و چربی روی سر شما می شود که این مسئله احتمال پدید آمدن جوش های چرکی و کیست مویی را افزایش می دهد. درمان این جوش های چرکی بسیار سخت است و باعث آسیب رسیدن به موهای کاشته شده شما می شود.

نکته مهم : شما برای درمان جوش ها می توانید از محلول کلیندامایسین و مالیدن آن به جوش ها استفاده کنید.

درمان عفونت بعد از کاشت مو

جوش های کوچک، پوسته های زرد و یا قرمزی قابل توجه در منطقه اهدا کننده یا گیرنده ممکن است علائم اولیه ای از عفونت بعد از کاشت مو باشد. اگر متوجه هر یک از این علائم شدید، لطفا با کلینیک تماس بگیرید زیرا ممکن است نیاز به درمان با آنتی بیوتیک باشد.

انتظار می رود برای چند روز اول پس از عمل، قرمزی، تورم و حساسیت کمی وجود داشته باشد. اگر بعد از روز دوم قرمزی، تورم یا حساسیت افزایش یافت، با ما تماس بگیرید. به ندرت، یک یا چند پیوند ممکن است عفونی شوند. آنها به صورت جوش سفید (Pus Pimple) یا قرمزی در اطراف موهای منفرد ظاهر شوند. این جوش ها ممکن است با یک پوسته زرد رنگ همراه باشند و ممکن است حساس باشند.

تقریبا همه افراد جوش هایی را در ناحیه گیرنده مشاهده می کنند که حدود یک ماه پس از جراحی شروع می شوند و به مدت چند ماه ادامه می یابد. اینها موهای جدیدی هستند که در حال شکافتن پوست هستند. گاهی اوقات می توان آنها را با یک عفونت واقعی اشتباه گرفت، اما جوش ها به طور خودبخود در طی ۳-۴ روز از بین می روند. همانطور که جوش ها از بین می روند، ممکن است جوش های جدیدتری سرباز کنند.

جوش ها به طور کلی نیاز به درمان ندارند. جوش های بزرگ تر را می توان با حذف لایه نازک بالای پوستشان با یک سوزن استریل سوراخ کرد، و سپس مایع داخلشان را تخلیه کرد. اگر بیش از چند عدد در یک زمان رشد کنند یا پوست در یک ناحیه بزرگتر متورم، قرمز، حساس و داغ باشد، پس شما باید برای دریافت آنتی بیوتیک یا تخلیه آنها توسط پزشک با ما تماس بگیرید.

جوش چرکی بعد از کاشت مو

موهای در حال رشد ممکن است باعث ایجاد کیست در ناحیه پیوند شوند. کیست ها می توانند اطراف یک پیوند که بیش از چند ماه پیش انجام گرفته است، پیشرفت کنند. کیست ها تورم و قرمزی های موضعی، با یا بدون حساسیت هستند. ما می توانیم آنها را به راحتی در کلینیک درمان کنیم.

اگر ناحیه اهدا کننده یا پیوندشده عفونی شود، تورم، درد یا حساسیت وجود دارد. همچنین ممکن است در ناحیه های عمل ترشح یا چرک نیز وجود داشته باشد. تب و یا لرز هم از علائم عفونت است.