۰ نفر

خبر خوش: درنای بلژیکی به فریدونکنار منتقل شد

۲۲ اسفند ۱۴۰۱، ۲۰:۲۱
کد خبر: 706479
خبر خوش: درنای بلژیکی به فریدونکنار منتقل شد

مدیرکل محیط زیست مازندران با اعلام اینکه زنده گیری درنای بلژیکی(رویا) پس از دو روز در منطقه عباس‌آباد تنکابن با موفقیت انجام شد، گفت: رویا نتوانست با امید در سفر به سیبری همراهی کند به تالاب فریدونکنار برگردانده شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، مدیرکل محیط زیست مازندران با اعلام اینکه زنده گیری درنای بلژیکی(رویا) پس از دو روز در منطقه عباس‌آباد تنکابن با موفقیت انجام شد، گفت: رویا نتوانست با امید در سفر به سیبری همراهی کند به تالاب فریدونکنار برگردانده شد.

عطالله کاویان  اظهار کرد: درنای بلژیکی بعد از اینکه با امید همراه شد به دلیل پرورشی بودن توان همراهی با درنای سیبری" امید" را نداشت و بعد از ۱۵۰ کیلومتر پرواز در تنکابن فرود آمد.

وی با اشاره به اینکه بعد از ۲۴ ساعت تلاش محیط بانان، درنای بلژیکی درصحت کامل به تالاب فریدونکنار برگردانده شد، افزود: درنای رویا در حال حاضر در سازه طبیعی که ابتدا تعبیه شده منتقل و مورد مراقبت قرار می‌گیرد.

مدیرکل محیط زیست مازندران با اعلام اینکه فردا جلسه‌ای با کارشناسان محیط زیست و سازمان‌های مردم نهاد دوستدار حیات وحش برگزار می‌شود تا تصمیمات نهایی برای نگهداری درنای بلژیکی گرفته شود، تصریح کرد: آخرین تصمیمات فردا به صورت تکمیلی اطلاع رسانی خواهد شد.

درناهای امید و رویا در روز ۱۴ اسفند برای سفر به مقصد سیبری همسفر شدند که در روز شنبه ۲۰ اسفند ماه جاری درنای رویا بعد از ۷ روز پرواز این مهمان بلژیکی در مازندران فرود آمد.

طبق اطلاع رسانی قبلی درنای امید ۱۳۰ روز در تالاب فریدونکنار زمستان گذرانی کرد و درنای بلژیکی که در ششم بهمن امسال به ایران مهاجرت کرد ۳۴ روز در کنار امید همصدا شد و زمستان مشترکی را با هم سپری کردند.

حال باید منتظر آخرین تصمیمات محیط زیست مازندران باشیم که رویا این درنای جا مانده از جمعیت سپیدبالان مهاجر به کدام منطقه ییلاقی منتقل خواهد شد؛ آیا توان تنها ماندن را دارد یا به جمعیت دوستانش می‌پیوندد.