۰ نفر

رئیس جامعه دامپزشکان ایران پاسخ داد:

احتمال بارداری دوباره مادر «پیروز» چقدر است؟

۹ اسفند ۱۴۰۱، ۱۸:۳۳
کد خبر: 703884
احتمال بارداری دوباره مادر «پیروز» چقدر است؟

رئیس جامعه دامپزشکان ایران بارداری مجدد «ایران» - مادر «پیروز» - را موضوعی غیر قطعی اعلام کرد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، پیام محبی امروز در جلسه ویژه فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی با موضوع بررسی علت مرگ «پیروز»، درباره انتشار اخباری درباره بارداری «ایران» گفت: ۳۵ روز پیش مادر پیروز جفت گیری کرده و هنوز بطور قطعی نمی‌توان گفت او باردار است چراکه با توجه به احتمال بارداری، امکان بیهوش کردن حیوان جهت انجام سونوگرافی و آزمایش وجود ندارد.

وی افزود: پزشکان منتظر هستند تا «ایران» به شرایطی برسد تا از روی ظاهر بتوان بارداری او را تشخیص داد.

محبی با بیان اینکه ۴ خرداد ۱۴۰۱ دکتر پیتر کالدول برای «پیروز» تشخیص نارسایی کلیه داده و توصیه او نیز قطع تمام داروها و رعایت یکسری مسائل تغذیه‌ای بوده، تاکید کرد: اگر همان موقع این موضوع رسانه‌ای و دیالیز انجام می‌شد، شاید کلیه پیروز بهبود پیدا می‌کرد.

وی با انتقاد از سلبریتی سازی «پیروز» گفت: سازمان محیط زیست نام این حیوان را «پیروز» گذاشت و توقع مردم را بالا برد و این حیوان تبدیل به یک اینفلوئنسر معروف فضای مجازی شد این درحالیست که اگر از آن زمان وضعیت «پیروز» اعلام شده بود، می‌شد مدیریت تغذیه‌ای را انجام داد.

محبی در پایان با تاکید بر اینکه سازمان محیط زیست ساختار دامپزشکی درست و حسابی ندارد، عنوان کرد: در کل در سازمان محیط زیست به تعداد استان‌ها دامپزشک وجود ندارد.