۰ نفر

شرایط «پیروز» هنوز ناپایدار است

۹ اسفند ۱۴۰۱، ۰:۴۶
کد خبر: 703731
شرایط «پیروز» هنوز ناپایدار است

مدیرکل دفتر حفاظت و مدیریت حیات وحش سازمان محیط زیست گفت: هنوز شرایط پیروز ناپایدار است و هیچ اظهار نظر قطعی نمی‌توان کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، غلامرضا ابدالی درباره آخرین وضعیت «پیروز» اظهار کرد: پیروز هنوز در بیمارستان بستری است و تحت درمان قرار گرفته است. هنوز تغییری در شرایط او ایجاد نشده است. دامپزشکان درحال تلاش برای مداوای او هستند تا ببینند می‌توان کلیه‌های او را به حالت اولیه برگرداند یا نه؟

وی افزود: هنوز شرایط پیروز ناپایدار است و هیچ اظهار نظر قطعی نمی‌توان کرد. اکنون یک تیم دامپزشکی درحال مداوای او هستند و امیدواریم نتیجه بگیریم.

ابدالی در واکنش به خبر منتشر شده مبنی دیالیز همیشگی پیروز توضیح داد: این خبرها شایعه است. من در جریان مراحل مداوا و حال پیروز هستم. هرگونه اظهار نظر درست تنها منوط به گفته‌های تیم دامپزشکی او خواهد بود.

مدیرکل دفتر حفاظت و مدیریت حیات وحش سازمان محیط زیست همچنین درپی خبر منتشر شده مبنی بر نبود دستگاه دیالیز برای «پیروز» تصریح کرد: دستگاه دیالیز داریم به طوری‌که در کشور بسیاری از مراکز اعلام آمادگی برای کمک و در اختیار گذاشتن دستگاه کرده‌اند. بنا بر صلاحدید دامپزشکان این کار عصر روز گذشته (۸ اسفند) انجام شد و امیدواریم نتیجه مطلوبی در پی داشته باشد.

ابدالی در پایان درباره مشکل دفع «پیروز» گفت: اکنون دفع ادرار و مدفوع دارد و مشکلی در این زمینه ندارد. تنها مشکل نارسایی کلیه است.

«پیروز» به همراه دو توله یوز دیگر ۱۱ اردیبهشت ماه به روش سزارین از «ایران» - ماده یوز در اسارت - در پارک ملی توران متولد شد و تنها او زنده مانده است که در پارک پردیسان از او نگهداری می‌شود. پنجشنبه شب (۴ اسفندماه) بود که دستگاه گوارش «پیروز» دچار مشکل شد و دفع نداشت بنابراین به بیمارستان دامپزشکی مرکزی انتقال داده شد. معاینات لازم انجام شد و با حال مساعد به پارک پردیسان برگشت اما شنبه (۶ اسفند) دوباره به علت وضعیت نامساعدی که داشت به بیمارستان منتقل شد. به گفته مدیرکل دفتر حفاظت و مدیریت حیات وحش سازمان محیط زیست «پیروز» از ابتدای تولد مشکلات گوارشی و نارسایی کلیوی داشته اما با آن مدارا می‌کرده است. اکنون کمی وضعیت او مشکل شده که باید ببینیم نتیجه چه خواهد شد؟