۰ نفر

«ایران» مادر پیروز باردار است

۸ اسفند ۱۴۰۱، ۲۲:۴۸
کد خبر: 703710
«ایران» مادر پیروز باردار است

رییس بیمارستان دامپزشکی مرکزی با اشاره به وضعیت جسمانی پیروز اعلام کرد:«ایران» مادر پیروز باردار است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، امیر مرادی در ویدئویی درباره وضعیت جسمانی پیروز اظهارداشت: بعد از اینکه پیروز به بیمارستان منتقل شد، با اقدامات انجام شده سعی کردیم علائم بالینی و فیزیولوژیک حیوان را ثابت نگه داریم.

وی افزود: وضعیت خوب نبود بلافاصله اقدامات درمانی را آغاز کردیم و در پنج روز گذشته سعی شد شرایط آنزیم کلیوی و عوارض ناشی از بالا رفتن آن کنترل شود که آن را مدیریت کردیم.

مرادی افزود: در هر حال امروز شرایط پیروز خوب نبود، سیری که در مسائل کلیوی می‌دیدیم رو به کاهش بود و از امروز بررسی‌ها نشان می‌دهد مجدداً آنزیم‌ها بالا رفته و شرایط بالینی حیوان مساعد نیست.

وی خاطرنشان کرد: در ابتدا مساله دیالیز از اینجا شروع شد که از من پرسیدند آیا گزینه‌ای وجود دارد که بشود انجام داد؟ توضیحی که دادم این بود که در ارتباط با حیوانات خانگی مانند سگ و گربه در این شرایط یکی از گزینه‌ها بحث دیالیز است اما در مورد پیروز به رغم اینکه اکنون مرکزی این کار را انجام نمی‌دهد اما همه امکانات از جمله دستگاه دیالیز در دسترس است اما اینکه حیوان شرایط انجام این کار را دارد باید سنجیده شود.

مرادی گفت: بنابراین ارزیابی‌ها انجام و جمع بندی این شد که به علت‌های مختلف دیالیز برای حیوان خطرناک است و از آنجا که مادرش ایران هم باردار است، از این رو امکان خونگیری از ایران هم ممکن نبود چون امکان داشت به حیوان شوک وارد شود.

وی اظهار داشت: اما بعد از انجام یک سری اقدامات، جمع بندی امروز این بود که اکنون زمانی است که می‌توان پیروز را دیالیز کرد و با همکاری تیم داخلی و جراحی بیمارستان دامپزشکی مرکزی و دامپزشک سازمان حفاظت محیط‌زیست ابن کار در حال انجام است.

رییس بیمارستان دامپزشکی مرکزی تاکید کرد: البته انجام این کار الزاماً به معنای این نیست که با انجام دیالیز می‌توانیم مشکل کلیوی پیروز را رفع کنیم، هر پیش فرضی متعاقب این اقدام برای ما محفوظ است حتی ممکن است حیوان را که اکنون شرایط مناسبی ندارد حین انجام دیالیز از دست بدهیم.

مردای گفت: همه تلاش خود را می‌کنیم که ریسک را به حداقل برسانیم و بتوانیم با اقدامات انجام شده، آنزیم‌های کلیوی را به حد استاندارد نزدیک کنیم تا درمان خاصی که تمرکزشان بر راه اندازی مجدد کلیه و تنظیم آنزیم‌ها است فرصت عمل کردن داشته باشند.