۰ نفر

کشف محموله قاچاق گربه سانان وحشی در تهران!

۳۰ بهمن ۱۴۰۱، ۱۶:۱۹
کد خبر: 702106
کشف محموله قاچاق گربه سانان وحشی در تهران!

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران گفت: روز گذشته طی عملیات کلانتری ۱۷۹ خلیج و همکاری اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران، محموله قاچاق حیات وحش از یک مخفیگاه در حوالی جنوب تهران ضبط و به اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران منتقل شد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تسنیم، علیرضا مزینانی اظهار کرد: روزگذشته طی عملیات کلانتری 179 خلیج و همکاری اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران، محموله قاچاق حیات وحش از یک مخفیگاه در حوالی جنوب تهران ضبط و به اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران منتقل شد.

وی در تشریح این خبر گفت: مخفیگاه مذکور از مدتی پیش از سوی مأموران و بخش تخصصی این اداره کل شناسایی و رصد شده و در دستور کار برای دریافت حکم ورود به محل بوده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران افزود: به لحاظ حساسیت موضوع و امکان انتقال گونه‌ها، روز گذشته مأموران پلیس در یک عملیات وارد مخفیگاه موصوف شده و محموله مورد نظر را توقیف و ضبط کرده و باحضور تیم تخصصی و دامپزشک و همچنین مأموران یگان حفاظت این اداره کل گونه‌های کشف و ضبط شده پس از عملیات بی‌هوشی به اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران منتقل شدند.

مزینانی با اشاره به اینکه این گونه‌ها مشتمل بر یک گربه کاراکال بالغ به همراه دو گربه ماهیگیر بالغ و دو توله بوده که این گربه‌های ماهیگیر در فهرست گونه‌های سایتیس قرار دارند، گفت: در حال حاضر برای بررسی و رسیدگی بیشتر، این گربه‌سانان به یکی از کلینیک‌های حیات وحش منتقل شده‌اند.

وی افزود: پرونده قضایی برای فرد متخلف تشکیل و به مراجع قضایی ارسال خواهد شد، ضمن اینکه موضوع در دست تحقیقات بیشتر هم قرار می‌گیرد.

مقام مسئول درحوزه محیط زیست پایتخت همچنین از هوشیاری و همکاری فرماندهی و عوامل کلانتری 179 خلیج در عملیات کشف و ضبط این گونه‌ها تقدیر کرد.