۰ نفر

عملیات اجرایی تونل انتقال آب به دریاچه ارومیه پایان یافت

۲۸ بهمن ۱۴۰۱، ۲۱:۳۳
کد خبر: 701868
عملیات اجرایی تونل انتقال آب به دریاچه ارومیه پایان یافت

دبیر کارگروه ملی نجات دریاچه ارومیه گفت: عملیات اجرایی تونل ۳۶ کیلومتری انتقال آب به دریاچه ارومیه از سد کانی سیب با تلاش همه جانبه به سرعت خاتمه یافته و مشکل مرمت بخشی از آن نیز رفع شده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، محمدصادق معتمدیان روز جمعه ۲۸ بهمن ماه در حاشیه بازدید از تونل انتقال آب سد کانی سیب به دریاچه ارومیه در جمع خبرنگاران افزود: برای اجرای این تونل بیش از سه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان هزینه شده که هزار میلیارد تومان آن در دولت سیزدهم و با نگاه ویژه رئیس جمهور برای این طرح انجام شده است.

وی اضافه کرد: این عملیات اجرایی فاخر و عظیم با تلاش وزارت نیرو به اتمام رسیده و شاهد اتمام فاز یک انتقال آب مازاد از سد کانی سیب به دریاچه ارومیه هستیم.

وی اظهار کرد: در فاز اول سالانه  ۳۰۰ میلیون مترمکعب آب به دریاچه ارومیه منتقل می شود.

دبیر کارگروه ملی احیای دریاچه ادامه داد: مجموع ای انتقالی از سد کانی سیب به دریاچه ارومیه  ۶۰۰ میلیون مترمکعب است که در پایان فازهای بعدی به این عدد خواهیم رسید.

معتمدیان با اشاره به نگاه ویژه دولت سیزدهم و شخص رییس جمهور به اجرای این طرح گفت: پس از سفر آیت الله رییسی به استان، اعتبارات لازم برای اجرای طرح به صورت کامل تخصیص یافت.

عملیات اجرایی تونل انتقال آب به دریاچه ارومیه پایان یافت

وی افزود: در روزهای آتی و تا پایان سال شاهد افتتاح رسمی این طرح با حضور مقامات ارشد ملی خواهیم بود.

عملیات اجرایی تونل انتقال آب به دریاچه ارومیه سال ۱۳۹۴ آغاز شده و در این مدت ۳۶ کیلومتر تونل حفاری شده است.

با روی کار آمدن دولت سیزدهم روند احداث تونل سرعت گرفت و با وجود بروز مشکل در بخشی از تونل، در سریع ترین زمان ممکن روند احداث تونل به اتمام رسید.

پس از ورود آب از سد کانی سیب به تونل ۳۶ کیلومتری، به کانال ۱۱ کیلومتری وارد شده و پس از آن، از طریق گدارچای به پهنه دریاچه ارومیه می رسد.