۰ نفر

دامپزشک توله یوزها واکنش نشان داد؛

دلیل نگهداری آذر و توران روی پشت بام

۲۸ بهمن ۱۴۰۱، ۱۱:۴۲
کد خبر: 701779
دلیل نگهداری آذر و توران روی پشت بام

دامپزشک "آذر" و "توران" در رابطه با دلیل نگهداری توله‌یوزها روی پشت‌بام توضیحاتی را ارائه کرد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تسنیم، برخی از تصاویر و فیلم‌های که از "آذر" و "توران"؛ توله‌یوزهایی که در اداره کل محیط زیست سمنان نگهداری می‌شدند، این دو را بر روی پشت بام اداره کل محیط زیست سمنان نشان می‌داد.

این موضوع بازخورد منفی کاربران را در فضای مجازی به همراه داشت و نگهداری دو توله یوز در پشت‌بام به شدت مورد انتقاد کارشناسان حیات وحش و کاربران فضای مجازی قرار گرفته بود.

در واکنش به این موضوع دکتر بهرنگ اکرامی؛ دامپزشک آذر و توران گفت: این کار با نظارت ما و به منظور بازی کردن و آفتاب گرفتن توله‌ یوزها انجام می‌شد، به همین دلیل چند ساعت در روز آذرو توران را به پشت‌بام می‌بردیم. توله‌ها با ششصد گرم به ما تحویل داده شدند و اکنون در نهایت سلامت با وزن پنج کیلوگرم به توران برگشته‌اند.

وی با انتقاد از اخبار فیک فضای مجازی و برخی خبرگزاری‌ها و اظهارنظرهای غیرکارشناسانه برخی متخصصان در صفحه خود در فضای مجازی نوشت: سال‌ها یوزپلنگ را با حمایت از خبرهای فیک خودتان به نابودی کشاندید؛ ۱۰ سال این گونه را تبدیل به ماکت عکاسی و تبلیغاتی خودتان کردید به "ایران" پنج ساله داروی انالاپریل می‌دادید و به کسی پاسخ ندادید؛ دلبر را نابود کردید و با الفاظ بازی کردید؛ کوشکی ۱۶ ساله را چندین سال در پردیسان نگهداشتید، فقط بی‌هوش کردید و عکس گرفتید؛ حال دایه مهربان‌تر از مادر نشان می‌دهید ولی دریغ از یک پشتیبان بیولوژیک دو توله ما (برادران پیروز) را کشتید و با برنامه‌ریزی یکی را نماد کردید و خود را ناجی پیروز نامیدید.

این دامپزشک ادامه داد: سال‌ها از سازمان ملل و دیگر نهادهای خارجی و داخلی پول گرفتید، تیشرت و عکس پیراهن و …، ساختید و یوزها فرد فرد در زیستگاهشان نابود شدند تا به توران به چند فرد بند شد. حال سه سال است که دستتان از این سرمایه ملی کوتاه شده و یوزها در زیستگاه زاداوری دارند و در حال تکثیراند. همه شما با دیپلم و لیسانس آمدید در پروژه یوز و در کشورهای خارجی دکتری و فلوشیپ گرفتید و سیتیزن شدید؛ حال وقت آن است که دست از سر این گربه‌گریان بردارید و بروید پی‌کارتان!