۰ نفر

مرگ دو راس زرافه در صفادشت / علت مشخص نیست

۲۶ بهمن ۱۴۰۱، ۱۴:۱۷
کد خبر: 701491
مرگ دو راس زرافه در صفادشت / علت مشخص نیست

رییس اداره نظارت بر امور حیات وحش استان تهران از مرگ دو راس زرافه در باغ وحش صفادشت خبر داد و گفت: علت این اتفاق در دست بررسی است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، پس از تلف شدن یک قلاده ببر در سال ۹۸ همچنین مرگ دو راس گورخر و یک زرافه در مرکز نگهداری حیات وحش صفادشت، یک قلاده شیر دریایی در سال ۱۴۰۰ - که در پی تعطیلی  دلفیناریوم برج میلاد به این مرکز منتقل شده بود- حالا مرگ دو راس دیگر از زرافه‌های این باغ وحش رسانه‌ای شده است.

محمد کرمی با اشاره به تلف شدن دو راس زرافه ماده در ماه‌های اخیر در باغ وحش صفادشت اظهارکرد: یکی از زرافه‌های باغ وحش صفادشت شهریور ماه و دیگری دی ماه تلف شد و علت این اتفاق در حال بررسی و قرار است سازمان دامپزشکی پس از جمع بندی بررسی‌ها، نتایج را به ما اعلام کند.

وی اضافه کرد: نمایندگان سازمان دامپزشکی از زرافه‌های تلف شده نمونه برداری کردند، کالبدشکافی نیز انجام شده است و پس از مشخص شدن نتایج از این سازمان درخواست برگزاری جلسه را خواهیم کرد تا نتایج به دست آمده را به‌صورت مشترک بررسی کنیم.

کرمی در پاسخ به این پرسش که آیا علت تلف شدن زرافه در شهریور ماه کهولت سن بوده است، اظهار کرد: کهولت سن زرافه را تایید نمی‌کنم چرا که زرافه‌ها در چند ماهگی از مراکز پرورش به باغ وحش‌ها منتقل می‌شوند تا انتقال آن‌ها آسان‌تر باشد. این دو زرافه نیز در همین بازه سنی در سال ۹۷ از آفریقای جنوبی به ایران منتقل شدند و موقع مرگ حدود پنج سال داشتند این در حالیست که زرافه‌ها به‌طور میانگین ۲۵ سال عمر می‌کنند.

رییس اداره نظارت بر امور حیات وحش استان تهران با اشاره به جزئیات بررسی علل مرگ زرافه‌ها توضیح داد: سازمان دامپزشکی به منظور مشخص شدن علت دقیق تلف شدن زرافه‌ها، کشت‌ میکروبی و باکتریایی انجام می‌دهد حتی از نظر سم شناسی نیز بررسی‌هایی صورت می‌گیرد.

کرمی در پایان در پاسخ به این پرسش ایسنا که با توجه به تلف شدن گونه‌های دیگری در باغ وحش صفادشت طی سال‌های گذشته آیا قرار است در زمینه تلف شدن زرافه‌ها در این مرکز نیز اقدام حقوقی صورت بگیرد، گفت: ما منتظر مشخص شدن نتایج بررسی‌های سازمان دامپزشکی هستیم و در صورت محرز شدن قصور باغ وحش، تصمیم خواهیم گرفت که آیا به‌صورت مشترک از آن شکایت کنیم یا اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران راسا به این کار اقدام کند.