۰ نفر

سرپرست دفتر حفاظت و مدیریت حیات‌ وحش سازمان محیط زیست؛

احتمال زایمان «ایران» در اردیبهشت‌ ماه/ «کوشکی» توانایی جفت گیری نداشت

۱۷ بهمن ۱۴۰۱، ۱۲:۵۶
کد خبر: 699913
احتمال زایمان «ایران» در اردیبهشت‌ ماه/ «کوشکی» توانایی جفت گیری نداشت

سرپرست دفتر حفاظت و مدیریت حیات‌ وحش سازمان حفاظت محیط زیست ضمن اعلام خبر احتمال زایمان «ایران» - یوزپلنگ آسیایی در اسارت - در اردیبهشت‌ماه در صورت بارداری، درباره «کوشکی» گفت: این یوز توانایی جفت گیری نداشت.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، درپی خبر منتشر شده مبنی بر جفت‌گیری «ایران» و «فیروز» غلامرضا ابدالی، ضمن تایید این خبر اظهار کرد: این دو یوزپلنگ آسیایی نیاز به اقدام خاصی ندارند و باید روال طبیعی را طی کنند.

وی افزود: اگر «ایران» باردار شود، احتمالا اردیبهشت‌ماه زایمان می‌کند.

به گزارش ایسنا، ۸ بهمن‌ماه بود که سرپرست دفتر حفاظت و مدیریت حیات‌ وحش سازمان حفاظت محیط زیست از تلف شدن «کوشکی» - یوزپلنگ آسیایی نر ۱۶ ساله در اسارت- خبر داد و گفت: براساس معاینات صورت گرفته علت مرگ این یوزپلنگ آسیایی کهولت سن اعلام شده و ابتلا به بیماری خاصی گزارش نشده است.

در واکنش به خبر تلف شدن کوشکی یک از کارشناسان حیات‌ وحش ادعا کرد که کوشکی قابلیت جفت‌گیری داشته است‌.

اکنون ابدالی در واکنش به این ادعا، ضمن رد آن تصریح کرد: تمامی آزمایش‌های لازم قبلا انجام شده بود. اگر فردی چنین ادعایی کرده نظر شخصی خود را بیان کرده است. ما تنها به اجماع نظر کارشناسی عمل می‌کنیم. قطعا کوشکی چنین توانی نداشته که سازمان حفاظت محیط زیست مجبور به زنده‌گیری «فیروز» از طبیعت برای جفت‌گیری با «ایران» شده است.