۰ نفر

مازوت سوزی در تهران وجود ندارد

۱۴ دی ۱۴۰۱، ۱۹:۵۴
کد خبر: 693128
مازوت سوزی در تهران وجود ندارد

رییس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: در اطراف شهر تهران مازوت‌سوزی نداریم و نیروگاه بعثت مازوت نمی‌سوزاند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، علی سلاجقه در حاشیه جلسه امروز هیات دولت در جمع خبرنگاران درباره مازوت‌سوزی در تهران گفت: ما در اطراف شهر تهران مازوت‌سوزی نداریم، چون نیروگاه بعثت مازوت نمی‌سوزاند، ولی موضوعی که در اینجا وجود دارد، تراکم است و اتفاقی که افتاده فارغ از حد توان شهر است که باید مدیریت شود.

وی افزود: در قزوین مازوت‌سوزی داریم و در استان البرز هم وجود دارد، اما در شهر تهران مازوت‌سوزی وجود ندارد.

معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست درباره آلودگی هوا گفت: تمام بدنه دولت و امروز هم رئیس جمهور بر این موضوع تاکید کردند و حتی قرار شد بخشی از وقت جلسه آتی هیات دولت به بحث قانون هوای پاک و فرآیند اجرایی آن اختصاص پیدا کند.

سلاجقه یادآور شد: دستگاه‌های اجرایی مکلف شدند تا برای بودجه ۱۴۰۲ اعتباری در این موضوع در نظر بگیرند. برآورد اولیه نشان داد که ۱۰۷ هزار میلیارد تومان که البته ۳۰ هزار میلیارد تومان آن مشترک است و یک ۳ میلیارد دلار برای اجرای این قانون نیاز است که صرف اقدامات مختلفی از جمله حمل و نقل عمومی و سوخت و صنایع و کارخانه‌ها خواهد شد.

وی ادامه داد: امروز هم رییس‌جمهوری این موضوع را مطرح کرد که در نشست آتی دولت این بحث به طور کامل مورد بحث و بررسی قرار بگیرد و هم در برنامه‌های کوتاه مدت، میان‌مدت و بلندمدت طبق قانون هوای پاک اجرا شود.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه در امر حمل و نقل عمومی تصمیمات بسیار خوبی گرفته شده است که دولت حتما اعلام خواهد کرد، افزود: در امر مصرف سوخت هم در یکی دو هفته آینده کار خوبی در اصفهان که اعتبار خیلی سنگینی را در این زمینه و امور پالایشگاهی هزینه شده است اعلام می‌شود و در امر صنایع و کارخانه برنامه‌های خوبی وجود دارد.

سلاجقه در زمینه‌ چاله‌های روغن هم گفت: آنچه که در راهداری انجام می‌شود، این است که هرگونه استقراری در مسیر جاده‌ها حتما با توجه به اینکه یکی از آلاینده‌های اصلی منابع ما چاله‌های روغن هستند از سوی سازمان، مدیریت می‌شود. آنهایی هم که از قبل بوده‌اند به آنها اخطار می‌دهیم و اگر بعد از سه اخطار کار انجام نشود پلمپ می‌شود و آنهایی که الان در مسیر جاده‌ها هستند ضوابط استقرار را گرفته‌اند. آنهایی هم که مجوز جدید گرفته‌اند ضوابط استقرار را به آنها داده‌ایم که ملزم به رعایتش هستند.