۰ نفر

نجات یک قلاده خرس قهوه ای در آمل

۲۷ شهریور ۱۴۰۱، ۱۵:۱۸
کد خبر: 668912
نجات یک قلاده خرس قهوه ای در آمل

یک قلاده خرس قهوه‌ای در منطقه نشل و اندوار آمل که به دلیل اصابت گلوله از ناحیه کمر دچارآسیب شده بود، زنده‌گیری و جهت درمان به کلینیک دامپزشکی سمسکنده در مرکز مازندران منتقل شده است.

به گزارش اقتصاد آنلاین، براساس اعلام اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران ، مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران گفت : با اعلام  یکی از دوستداران محیط زیست آمل مبنی بر زخمی شدن یک قلاده خرس قهوه ای ، تیم امداد و نجات محیط زیست استان مازندران به همراه رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان آمل و تیم عملیات آتش نشانی شهرستان بابل به محل مورد نظر اعزام  و عملیات زنده گیری بامداد ۲۶ شهریورماه از طریق بیهوشی انجام شد.

عطاالله کاویان توضیح داد : این قلاده خرس به علت اصابت چارپاره از سوی شکارچیان غیر مجاز از ناحیه کمر دچار آسیب شد و قادر به حرکت از طریق پا نمی باشد.

وی با بیان اینکه درمان های اولیه بر روی خرس انجام شده است ، افزود : خرس مذکور برای معاینه و بررسی های لازم پزشکی و درمان به پناهگاه حیات وحش سمسکنده منتقل شد تا بر اساس نتایج آزمایشات تحت درمان قرار گیرد.

خرس قهوه ای یکی از ده ها گونه های جانوری تحت حفاظت در جنگل های استان مازندران محسوب می شود. تاکنون به دلیل گستردگی سکونتگاهی این حیوان و عدم اقامت در یک منطقه خاص، آمار برداری کارشناسان محیطزیست براساس ردیابی نیز برای شناسایی تعداد این حیوان در جنگل های مازندران کار ساز نبوده است.

با این وجود اداره حیات وحش محیط زیست مازندران آمار این حیوان را در جنگل های هیرکانی استان قابل ملاحظه می داند و معتقد است که خطر انقراض برای این گونه رفع شده است.

شورای عالی حفاظت محیط زیست جریمه شکار خرس قهوه ای را ۷۵۰ میلیون ریال تعیین کرد.