۰ نفر

این استان ها در خطر سیلاب هستند + توصیه های ایمنی

۴ مرداد ۱۴۰۱، ۲۱:۲۳
کد خبر: 656272
این استان ها در خطر سیلاب هستند +  توصیه های ایمنی

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: این روزها مردم باید از اتراق در حاشیه رودخانه‌ها اجتناب کنند و اگر با سیلاب مواجه شدند به هیچ عنوان با خودرو از مسیر سیلاب عبور نکنند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، صادق ضیائیان با اشاره به فعالیت شدید سامانه‌های بارشی در کشور اظهار داشت: فعالیت سامانه «مونسُن» در کشور شدت گرفته و چندروز پیش ما هشدار سطح قرمز به عنوان بالاترین سطح هشداری را صادر کردیم.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی با اشاره به بارش‌های سنگین در برخی استان‌های کشور گفت: معنای هشدار قرمز یعنی میزان خسارات به حداکثر مقدار خواهد رسید و دستگاه‌های اجرایی از مدیریت بحران، وزارت راه و سایر دستگاه‌ها باید با در حالت آماده‌باش کامل قرار داشته باشند.

در مواجه با سیلاب چکار کنیم

وی در تشریح نکاتی که مردم باید در این شرایط توجه کنند، افزود: مردم باید از اطراق در حاشیه رودخانه‌ها اجتناب کنند، نسبت به بازگشایی آبروهای پشت‌بام خود اقدام کنند، اگر با سیلاب برخوردکردند و به هیچ عنوان با ماشین از سیلاب عبور نکنند.

این مقام مسئول در تشریح جزییات فعالیت سامانه بارشی گفت: این سامانه در استان‌های سیستان و بلوچستان، کرمان، هرمزگان فارس فعال خواهد بود و دامنه آن برای روزهای آتی به یزد، بوشهر و اصفهان خواهد رسید.

ضیائیان در تشریح جزئیات نحوه بارندگی گفت: در این سامانه حجم زیادی از بارش در زمان بسیار کمی اتفاق می‌افتد که همین مسئله بر خسارات می‌افزاید.

سامانه فعال در کشور به شدت ناپایدار است

وی ادامه داد: تداوم و شدت این سامانه قابل توجه است، همچنین این سامانه به شدت ناپایدار است.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی در تشریح ناپایداری سامانه فعال در کشور گفت: ناپایداری به این معناست که در یک هوای آفتابی ظرف مدت زمان کوتاهی شاهد شکل‌گیری ابر و بارش در کشور باشیم و همزمان با گرد و خاک محلی در مدت زمان کوتاهی بارندگی شدیدی اتفاق بیفتد.