۰ نفر

رییس سازمان محیط زیست؛

پسماند مجموعه نیشکر خوزستان معضل محیط زیستی ایجاد می‌ کند

۱۹ خرداد ۱۴۰۱، ۲۰:۴۳
کد خبر: 642840
پسماند مجموعه نیشکر خوزستان معضل محیط زیستی ایجاد می‌ کند

رییس سازمان محیط زیست گفت: آلودگی زیست محیطی مجموعه نیشکر خوزستان به هیچ وجه قابل پذیرش نیست و مردم از این مساله گله‌مند هستند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، علی سلاجقه گفت: کشور امروز با مشکل ریزگرد ها و گرد و خاک روبرو است، استان خوزستان با وجود  سرمایه و افتخارات، از معضلات متعدد محیط زیستی رنج می‌برد ،  اکنون معضل اصلی در خوزستان ریزگردها است که مرتب این استان و سایر استان های کشور را تحت تاثیر قرار می‌دهد ، علاوه بر مشکلات ریزگرد ها که به صورت طبیعی است .

رییس سازمان حفاظت محیط زیست گفت : مجموعه نیشکر خوزستان معضل محیط زیستی برای مردم ایجاد می کند که این آلودگی زیست محیطی به هیچ وجه قابل پذیرش نیست، در این مجموعه بیش از ۶۰ درصد پسماند باقی‌مانده از نیشکر سوزانده می‌شود و مردم از این مساله گله‌مند هستند بنابراین باید در یک زمان‌بندی مشخص و با کمک مجموعه دانش بنیان این مساله حل و این صنعت هم به عنوان صنعت سبز کشور معرفی شود.

به گفته ی سلاجقه، در سطح ملی تصمیمات خوبی در زمینه کنترل گرد و غبار اتخاذ شده است و همه دستگاه‌ها در این خصوص مکلف به اجرای وظایف خود هستند ، همچنین  یک برنامه 10 ساله مدیریت گرد و غبار  به همه استان‌ها ابلاغ شده است ، از جمله استان خوزستان که کانون های حساس و غبار خیز زیادی دارد.