۰ نفر

تجمعی زیست محیطی در ماهان کرمان

۲۶ اسفند ۱۴۰۰، ۱۷:۲۳
کد خبر: 621572
تجمعی زیست محیطی در ماهان کرمان

مردم ماهان کرمان فعالیت معدن سنگ آهک را تهدیدی برای از بین رفتن ظرفیت کشاورزی،گردشگری و آلودگی منابع آبی می دانند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از صداوسیما، چند تن از اهالی ماهان با گلایه از استخراج معادن در کوه های  این بخش تاکید کردند: این تصمیم اشتباه عواقب زیادی برای محیط زیست دارد و منجر به از بین رفتن منابع طبیعی و آلودگی آب و منابع کشاورزی این منطقه می شود.معدن آهک ماهان تهدیدی برای محیط زیست وگردشگری

مردم ماهان به شدت نگران صدور مجوز معدن در حوالی این شهر هستند و رفع این مشکل را از سوی مسئولان استانی و شهرستانی  خواستارند.

یکی دیگر از اهالی ماهان گفت: مجوز فعالیت سنگ آهک در دامنه کوه به دغدغه جدی مردم، دوستداران طبیعت و حامیان شهرستان ماهان تبدیل شده و متاسفانه دود این تصمیمات نمایان است.؛ زیرا این تصمیم نادرست تبعات زیست محیطی فراوانی دارد و منجر به تخریب منابع طبیعی و آلودگی منابع آب و کشاورزی این منطقه خواهد شد.

ایزدی بخشدار ماهان ضمن اشاره به قانونی بودن مجوز ساخت معدن تاکید کرد:  با توجه به پیامدهای منفی فعالیت معدن آهک برای سفره های آب زیر زمینی وگردشگری مسئولان مربوط باید در این زمینه بازنگری ومشکلات موجود را رفع کنند.

در بخش روی خط خبر  کرمان همچنین، دغدغه خانواده های سیم بانان جانباخته در حادثه سیل گلباف، مسکن مهر کارکنان دانشگاه علوم پزشکی کرمان، سد معبر، گلخانه های همیشه بهار جنوب کرمان منعکس شده است.