۰ نفر

مصوبات شیفت سوم از سومین روز بررسی بودجه ۱۴۰۲؛

وزارت راه برای واگذاری اراضی خود مجوز گرفت / ساز و کار مجلس برای نوسازی بافت های فرسوده

۸ اسفند ۱۴۰۱، ۱۹:۳۳
کد خبر: 703679
وزارت راه برای واگذاری اراضی خود مجوز گرفت / ساز و کار مجلس برای نوسازی بافت های فرسوده

‌نهمین جلسه علنی مجلس شورای اسلامی به منظور بررسی جزییات لایحه بودجه ۱۴۰۲ برگزار شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، جلسه علنی نوبت سوم امروز (دوشنبه) مجلس شورای اسلامی از دقایقی قبل به ریاست محمدباقر قالیباف آغاز شد.

ادامه بررسی گزارش کمیسیون تلفیق در خصوص جزییات لایحه بودجه ۱۴۰۲ در دستور کار نمایندگان قرار دارد.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی از روز شنبه بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه ۱۴۰۲ را آغاز کرده و تاکنون تا تبصره ۱۱ پیش رفته اند.

تا پایان بررسی جزییات لایحه بودجه سال آتی جلسات علنی مجلس روزانه در سه شیفت برگزار خواهد شد.

مجوز مجلس به وزارت راه و شهرسازی برای واگذاری اراضی در مالکیت خود به مالکان اعیانی

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جریان جلسه علنی نوبت سوم امروز مجلس، بخش درآمدی لایحه بودجه ۱۴۰۲ را بررسی کرده و بند الحاقی ۱ تبصره ۱۱ را به تصویب رساندند.

بر اساس بند الحاقی ۱ تبصره ۱۱؛ به وزارت راه و شهرسازی اجازه داده می شود، اراضی در مالکیت خود را با اولویت سکونت گاههای غیر رسمی را که قبل از سال ۱۳۹۴ به تصرف اشخاص درآمده و بر اساس طرح های مصوب شهری ساخت و ساز صورت گرفته و درحال بهره برداری می باشد به مالکین اعیانی واگذار نماید.

مجوز مجلس به وزارت دفاع برای نوسازی و ساخت منازل سازمانی نیروهای مسلح

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جریان جلسه علنی نوبت سوم امروز مجلس، بخش درآمدی لایحه بودجه ۱۴۰۲ را بررسی کرده و بند الحاقی ۲ تبصره ۱۱ لایحه را به تصویب رساندند.

بر اساس بند الحاقی ۲ تبصره ۱۱؛ وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح مجاز است نوسازی و ساخت منازل سازمانی نیروهای مسلح را با اولویت نیروی انتظامی از طریق اخذ تسهیلات بانکی و حمایت دولت در تامین زمین و ایجاد تسهیلات بانکی مناسب و بکارگیری منابع داخلی و فروش املاک مازاد اقدام نماید.

 آیین نامه اجرایی موضوع این بند توسط وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با همکاری ستاد کل نیروهای مسلح، وزارت راه و شهرسازی و بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه کشور تهیه و به تصویب هیات وزیران می رسد.

وزارت راه مکلف به اختصاص زمین رایگان برای احداث پاسگاه و کلانتری در مناطق کم برخوردار شد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی وزارت راه و شهرسازی را مکلف کردند تا زمین مورد نیاز برای احداث پاسگاه، کلانتری، پایگاه و حوزه‌های مقاومت و سالن‌های فرهنگی ورزشی بسیج را در مناطق کم‌ برخوردار  به ‌صورت رایگان در اختیار دستگاه های ذینفع قرار دهد.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جریان جلسه علنی نوبت سوم امروز مجلس، بخش درآمدی لایحه بودجه ۱۴۰۲ را بررسی کرده و بند الحاقی۳ تبصره ۱۱ لایحه بودجه را به تصویب رساندند.

بر اساس بند الحاقی ۳ تبصره ۱۱؛وزارت راه و شهرسازی مکلف است مطابق مصوبات شورای عالی شهرسازی و معماری ایران مورد تأیید وزارت متبوع و براساس سرانه مصوب، زمین مورد نیاز برای احداث پاسگاه، کلانتری، پایگاه و حوزه‌های مقاومت و سالن‌های فرهنگی ورزشی بسیج در طرحهای مسکن مهر، مسکن ملی و طرحهای بازآفرینی شهری در مناطق کم‌برخوردار را به ‌صورت رایگان در اختیار دستگاه های ذینفع قرار دهد.

مجوز مجلس به وزارت راه برای واگذاری اراضی خود

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی نوبت سوم امروز (دوشنبه) با تصویب یک بند الحاقی به تبصره ۱۱ موافقت کردند.

طبق این مصوبه، به وزارت راه و شهرسازی اجازه داده می شود در راستای اجرای قانون جهش تولید مسکن و به منظور اجرای پروژه های حمایتی مسکن از جمله طرح نهضت ملی، بخشی از اراضی و تحت تملک و در اختیار خود را برای مشارکت با سازندگان، بانک ها و موسسات اعتباری غیربانکی و شرکت های زیر مجموعه آنها اختصاص داده و سهم الشرکه خود از واحد مسکونی و یا منابع حاصل از آن را با اولویت دهک های پایین درآمدی به ایشان اختصاص داده و یا به عنوان واحد استیجاری به اجاره واگذار نماید.

سازوکار مجلس برای نوسازی بافت های فرسوده

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در مصوبه ای سازوکاری برای نوسازی بافت های فرسوده تعیین کردند.

نمایندگان در ادامه بررسی جزییات لایحه بودجه ۱۴۰۲ در بخش درآمدی با الحاق یک جزء به بند الحاقی (۳) در تبصره ۱۱ موافقت کردند.

بر اساس این مصوبه، وزارت راه و شهرسازی مجاز است برای تشویق ساکنان بافت فرسوده به مشارکت در نوسازی محله‌های فرسوده و حاشیه‌ای در فرآیند کلید به کلید واحدهای این بافت فرسوده و حاشیه‌ای یا واحدهای نوسازی یا اراضی تحت مالکیت خود تا سقف ۴۰ درصد تخفیف در قیمت کارشناسی واحدهای نوسازی یا اراضی مذکور اعمال کند.

پایان سومین روز بررسی جزییات بودجه ۱۴۰۲

سومین روز و نهمین جلسه بررسی جزییات لایحه بودجه ۱۴۰۲ به اتمام رسید.

محمدباقر قالیباف با اعلام پایان جلسه علنی‌ نوبت سوم امروز (دوشنبه) گفت که نشست بعدی مجلس فردا برای ادامه بررسی جزییات لایحه بودجه تشکیل می شود.

نمایندگان مجلس در نشست نوبت سوم امروز به بررسی تبصره ۱۱ در بخش درآمدی پرداخته و آن را تصویب کردند.