۰ نفر

در جریان بررسی بودجه صورت گرفت؛

تعیین منابع مالی برای سرمایه گذاری در بورس با هدف فرزندآوری

۶ اسفند ۱۴۰۱، ۱۸:۱۶
کد خبر: 703229
تعیین منابع مالی برای سرمایه گذاری در بورس با هدف فرزندآوری

نمایندگان مجلس شورای اسلامی منابع مالی برای خرید واحدهای صندوق سرمایه‌گذاری در بورس برای تولد فرزند را تعیین کردند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، در جلسه علنی نوبت صبح امروز (شنبه) پیشنهاد امیرحسین بانکی‌پور رئیس کمیسیون مشترک طرح جوانی جمعیت و حمایت از خانواده مجلس برای الحاقی به بند(ح) تبصره (۲) در بخش درآمدی تصویب شد.

طبق این مصوبه، دولت مکلف است ماهانه معادل دو درصد از یک دوازدهم هزینه‌های جاری شرکت‌های دولتی، بانک‌ها و موسسات انتفاعی وابسته به دولت مندرج در پیوست شماره (۳) این قانون که سودده و فاقد زیان انباشته آخرین صورت مالی حسابرسی شده باشد، به استثناء هزینه‌های استهلاک و هزینه عملیاتی بانک و بیمه را از حساب‌های آنها برداشت و به ردیف ۱۳۰۴۲۵ جدول شماره ۵ این قانون واریز کنند.

در بخش هزینه ای این بند آمده است که از منابع این محل دولت مکلف است اجرای ماده ۱۱ قانون جوانی جمعیت بر اساس سازوکار اجرایی که وزارت اقتصاد به تصویب هیات وزیران رسانده است، خواهد بود. بر این اساس به ازای هر فرزندی که از ابتدای سال ۱۴۰۲ متولد شود مبلغ ۲۲ میلیون ریال تا سقف ۲۲ هزار میلیارد ریال صرفا جهت خرید واحدهای صندوق سرمایه گذاری قابل معامله در بورس برای تولد فرزند اختصاص می یابد؛ این بخش در زمان بررسی بندهای هزینه ای بودجه مورد بررسی قرار می گیرد.