۰ نفر

بررسی جزییات لایحه بودجه ۱۴۰۲؛

معافیت مالیاتی برای شرکت های بورسی / ۱۰ هزار میلیارد تومان از سهام دولت در اختیار صندوق تثبیت بازار سرمایه

۶ اسفند ۱۴۰۱، ۱۶:۵۰
کد خبر: 703213
معافیت مالیاتی برای شرکت های بورسی / ۱۰ هزار میلیارد تومان از سهام دولت در اختیار صندوق تثبیت بازار سرمایه

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در مصوبه ای مالیات بخشی از درآمدهای شرکت های بورسی را مشمول نرخ صفر مالیاتی کردند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، نمایندگان مجلس در جلسه علنی نوبت عصر امروز (شنبه) و در ادامه بررسی جزییات لایحه بودجه ۱۴۰۲ در بخش درآمدی، بند (هـ) تبصره ۲ را تصویب کردند.

بر این اساس، به‌ منظور تشویق سرمایه‌گذاری در شرکتهای پذیرفته‌ شده در بهابازار(بورس) و فرابورس و ترغیب آنها به عدم تقسیم بخش بیشتری از سود اکتسابی و استفاده از منابع حاصل برای افزایش سرمایه و در نتیجه توسعه بخشهای تولیدی و ایجاد فرصتهای جدید شغلی در سال ۱۴۰۲ مالیات درآمد آن بخش از سود تقسیم‌نشده شرکتهای مذکور که به حساب سرمایه انتقال می‌یابد (موضوع ماده (۱۰۵) قانون مالیاتهای مستقیم مصوب ۳/ ۱۲/ ۱۳۶۶) مشمول نرخ صفر مالیاتی است.

۱۰ هزار میلیارد تومان از سهام دولت در اختیار صندوق تثبیت بازار سرمایه قرار می‌گیرد

نمایندگان مجلس در جلسه علنی نوبت عصر امروز (شنبه) و در جریان بررسی بخش های درآمدی لایحه بودجه ۱۴۰۲ بند (د) تبصره ۲ تصویب شد.

به موجب این مصوبه، به وزارت امور اقتصادی و دارایی اجازه داده می‌شود به منظور حمایت از سهامداران خرد در برایر مخاطرات بازار سرمایه، تا ۱۰۰ هزار میلیارد ریال از سهام دولت در شرکت‌ها را در اختیار صندوق تثبیت بازار سرمایه موضوع بند (الف) ماده ۲۸ قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور قرار دهد.

همچنین نمایندگان مجلس با گزارش کمیسیون تلفیق برای حذف بند (ج) تبصره ۲ از لایحه بودجه موافقت کردند.