۰ نفر

گفت و گوی اقتصادآنلاین با نماینده مردم شهرکرد؛

دولت ۳۰ هزار میلیارد برای صندوق ملی مسکن پیش بینی کرده است / گام موفقی است اما باید جدی‌تر فکر شود

۶ بهمن ۱۴۰۱، ۱۳:۰۱
کد خبر: 697641
دولت ۳۰ هزار میلیارد برای صندوق ملی مسکن پیش بینی کرده است / گام موفقی است اما باید جدی‌تر فکر شود

سخنگوی کمیسیون فرهنگی گفت: بانک مرکزی موضوع تسهیلات تکلیفی را به ناترازی بانک‌ها گره زده و براساس ابلاغیه‌ای که صادر کرده، بخش زیادی از تسهیلات تکمیلی را متوقف کرده است.

اقتصادآنلاین _ پرستو بهرامی راد؛ احمد راستینه، سخنگو کمیسیون فرهنگی در مجلس شورای اسلامی مطرح کرد: الان ما در مورد تسهیلات تکلیفی با دولت بحث داریم. تسهیلات تکلیفی حداقل نیازهای جامعه است که ما با آن روبرو هستیم؛ مثل وام ازدواج، فرزندآوری و وام های قرض‌الحسنه معیشتی و ساخت مسکن که حداقل نیاز جامعه هستند.

وی در ادامه توضیح داد: بانک مرکزی موضوع تسهیلات تکلیفی را به ناترازی بانک‌ها گره زده و براساس ابلاغیه‌ای که صادر کرده، بخش زیادی از تسهیلات تکمیلی را متوقف کرده است.

راستینه اظهار کرد: تسهیلات تکمیلی نیازمندی قشر تقریباً متوسط به پایین جامعه است. ما در مجلس معتقد هستیم که دولت باید تدبیر کند و نسبت به پیش‌بینی اعتبارات لازم برای تقویت و افزایش سرمایه بانک‌ها، تسهیلات تکلیفی را در بودجه ۱۴۰۲ ویژه‌تر ببیند.

او در ادامه بیان کرد: ما تلاش خواهیم کرد در مجلس با حفظ سقف بودجه بانک‌ها در بحث تسهیلات تکلیفی به صورت ویژه‌تر توجه کنیم.

این نماینده در پایان اظهار کرد: برای مثال در بحث مسکن دولت سی هزار میلیارد تومان در بخش صندوق ملی مسکن در بودجه پیش‌بینی کرده که این گام موفقی برای کمک به تسهیلات تکلیفی است، اما باید فکر جدی‌تری صورت گیرد.