۰ نفر

در گفتگو با یک نماینده مجلس مطرح شد؛

اول برنامه بررسی شود بعد بودجه ۱۴۰۲ / مجلس در حال بررسی است که آیا کسری بودجه داریم یا خیر؟

۲۳ دی ۱۴۰۱، ۱۴:۲۴
کد خبر: 694820
اول برنامه بررسی شود بعد بودجه ۱۴۰۲ / مجلس در حال بررسی است که آیا کسری بودجه داریم یا خیر؟

فتح‌‌الله توسلی در گفتگو با اقتصادآنلاین گفت: نظر مجلس این است که اول برنامه هفتم بررسی شود، چون برنامه سند بالادستی است و بودجه باید براساس آن بررسی شود.

اقتصادآنلاین - پرستو بهرامی راد؛ فتح الله توسلی، نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در خصوص ارائه بودجه ۱۴۰۲ گفت: نظر مجلس این است که اول برنامه هفتم بررسی شود، چون برنامه سند بالادستی است و براساس آن باید بودجه بررسی شود و نظر من هم این است.

این نماینده مجلس مطرح کرد: خیلی از احکام بودجه در واقع به استناد احکام برنامه بسته می‌شود و در برخی موارد به دو سوم رای احتیاج است؛ علت اینکه دو سوم رای لازم می‎شود، برای این است که به اسناد بالا‌دستی یعنی برنامه ارجاع می‌شود. اگر اسناد بالادستی وجود نداشته باشد و ما موردی را تصویب کنیم بعد از چند وقت معلوم می‌شود که مغایر با برنامه است. در این شرایط دوباره باید هر دو قانون اصلاح شود. لذا وقت مجلس و دولت گرفته می‎شود و مردم به آن چیزی که می‌خواهند، نمی‌رسند، قانون هم درست اجرا نمی‌شود. 

توسلی اشاره کرد: از سوی دیگر سازمان برنامه گزارشی ارائه کرده که دوستان آن گزارش که در خصوص بحث کسری بودجه است را قبول ندارند. فعلاً هم دیوان محاسبات و هم کمیسیون برنامه و اقتصادی در حال بررسی هستند که آیا ما کسری بودجه داریم یا خیر؟